מבחן דרכים ראשון: מרצדס V קלאס החדש – הוואן הכי יוקרתי בארץ

התיירות עדיין לא כאן וגם אנשי העסקים מחו"ל טרם חזרו לארץ, אך כשזה יקרה, יחכה להם כאן ה-V קלאס החדש ל-2020, הוואן הכי מפואר של מרצדס שזוכה לדגם מחודש ומפנק במיוחד.

ששי כהן 04 ביונ, 2020
מרצדס V קלאס החדש

מרצדס V קלאס המחודש לשנת 2020 נחת בארץ כנראה בעיתוי הכי גרוע שיכול להיות עבורו. כרכב המיועד בראש ובראשונה לשירותי תיירות יוקרתיים, הסעת אח"מים ושירותי מוניות ברמה של VIP, עידן הקורונה פחות או יותר השבית את שלושתם, ולצערנו לעת עתה החזרה לשגרה של הענפים הנ"ל עדיין לא נראית קרובה. יחד עם זאת, ברור לכולנו שהמצב הגרוע הזה הינו זמני והענף עוד יחזור לצמוח ולשגשג, ואז יוכל לעמוד לרשותם ה-V קלאס החדש, כנראה המסחרית הכי יוקרתית בארץ. מה יש לה להציע? יצאנו למבחן.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, ה-V קלאס המחודש זוכה לעדכונים קלים בחזית, הכוללים יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED מלאה, פגוש וגריל בעיצוב שונה, כאשר רכב המבחן שהגיע עם חבילת עיצוב AMG, כלל גם את גריל היהלומים המוכר של היצרן ונגיעות עיצוב ספורטיביות קלות. בצידי הרכב נרשמו חישוקי "19 קלים בעיצוב AMG וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לליטושים קלים, לרבות יחידות תאורה LED מעוצבות. אל אלו הצטרפו ברכב המבחן גם מרכב בצבע שחור וחלונות מושחרים, שיחד עם סמל המרצדס הגדול בחזית, מציעים אפקט הגעה מרשים. הדגם משווק במגוון תצורות מרכב (קצר,בינוני וארוך), כאשר גרסת המבחן הגיעה במרכב הארוך שנמתח ל-5.37 מטר, שיחד עם רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.91 מטר ובסיס גלגלים של 343 ס"מ, מציעה תא נוסעים ענק ותא מטען מהגדולים שנתקלנו בו עד כה.


כניסה לתא הנוסעים (דרך צמד דלתות צד נגררות חשמליות) חושפת סוג של מיניוואן לימוזינה: ה-V300 שהגיעה ברמת הגימור הגבוהה "אוונגרד פרימיום AMG" סופקה בתצורת נוסעים של נהג + 6 נוסעים, הנהנים כולם ממושבי עור מפנקים, גימור יוקרתי ואבזור לנוסעים הכולל כורסאות מחלקה ראשונה לשורות המושבים הראשונה והשניה הכוללות חימום ואיוורור, ציאות מזגן אישיות, תאורת LED עשירה (כולל תאורת אווירה יוקרתית), מחזיקי כוסות ויציאות להטענת הטלפונים החכמים. מעבר לכך, צויד הרכב במערכת שמע יוקרתית של Burmester שהפיקה צלילים משובחים. צמד המושבים הקדמיים נהנים גם מכיוונון חשמלי נרחב וזיכרונות ל-3 נהגים. המושבים בשורה השניה הם המומלצים כמובן ברכב, ומספקים את המרווח הכי טוב לנוסעים עם אופציה לכמעט השכבה מלאה של המושבים.
מרצדס V קלאס החדש

סביבת הנהג של ה-V קלאס נלקחה מעולם הפרטיות של מרצדס, ולמרות ששייכת לשפת העיצוב הקודמת של היצרן, עדיין מציעה עיצוב מרהיב, איכות חומרים מעולה, ציפוי דמוי עור לדשבורד, שילוב של ציפויים דמוי קרבון, שילוב צבעים בהיר ויוקרתי ואווירה מאוד מאוד מזמינה. בניגוד למערכת המולטימדיה עם מסך ה-"7 שסופקה ברכב המבחן, הדגמים שעולים כיום לכביש כוללים את מערכת ה-MBUX היוקרתית של היצרן, עם מסך מגע "10, הפעלות קוליות נרחבות, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וממשק שליטה הרבה יותר ידידותי למשתמש מהממשק המסורבל של דגם המבחן.

מרצדס V קלאס החדש

בסעיף הבטיחות מדובר גם בדגם המסחרי הבטיחותי ביותר בישראל כיום, עם חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (לא אקטיבית), בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, התרעת שטח מת במראות הצד, ומערכת עזר לשמירה על יציבות נגד רוחות צד.

את החדשה העיקרית ברכב תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם הוחלף מנוע הדיזל 2.1 ליטר במנוע הטורבו-דיזל החדש של היצרן, בנפח 2.0 ליטרים אשר מוצע בגרסאות הספק של 163,190 ו-239 כ"ס, אשר כולן משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 9 הילוכים במקום 7 עד כה. גרסת המבחן צוידה במנוע ה-239 כ"ס, המפיק מומנט נדיב של 51 קג"מ, אשר מספק על הכביש ביצועים חמים, עם 7.9 שניות ל-100 קמ"ש (מדובר ברכב מסחרי במקור, כן?), אחיזת כביש גבוהה מאוד והמון מומנט נדיב בכל רגע לרגל ימין שישמח לקבל פקודה לצאת לעקיפה זריזה ובטוחה. למרות החשש מחישוקי ה-"19 הספורטיביים העונדים צמיגים בחתך נמוך העשויים לפגוע בנוחות הנסיעה, בפועל מדובר ברכב רך ומאוד נוח לנסיעה, עם מערכת מתלים משובחת שמצליחה לגהץ את האספלט הישראלי באופן משביע רצון. לרוב מדובר גם במכונית שקטה מאוד, אולי מעט פחות ממה שציפינו, עם טיפה רעשי מנוע שמצליחים לחדור לתא הנוסעים. בסיכומו של המבחן נרשמה צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

מרצדס V קלאס החדש

מחיר מרצדס V300 ברמת הגימור הבכירה הנבחנת כאן עומד על כ- 587,925 שקל במסים מלאים, המקזזים את קהל הלקוחות שלו למשפחות בעלות אמצעים ומספר לקוחות מצומצם יחסית בשוק הפרטי. יחד עם זאת, מדובר ברכב שפונה בעיקר לשוק התיירות, מורי דרך ושוק המוניות, שם הוא זוכה למיסוי נמוך משמעותי והחזרי מע"מ המקבעים את מחירו על 327,500 שקל (לפני מע"מ) תחרותיים למדי. גרסת ה-V220 המיועדת לשוק המוניות תעלה 233,500 שקל. עבור המחירים הנ"ל, מציע ה-V קלאס המחודש וואן יוקרתי ומפנק לעד 8 נוסעים, בניחוח של לימוזינה, עם מנוע חזק וחסכוני בדלק ובטיחות מושלמת, ואנחנו מעריכים שעם סיום משבר הקורונה, הוא יחזור להיות פופולרי בארץ כפי שעשו זאת הדורות הקודמים שלו.



עוד ממבחני דרכים