מבחן דרכים: ניסאן ג'וק החדש 2020

10 שנים לאחר שהגיע לארץ והיה לחלוץ הקרוסאוברים העירוניים, זוכה ניסאן ג'וק לדור שני, שמבטיח לטפל בכל נקודות התורפה של הדגם היוצא, ועדיין לשמור על המראה והאופי הייחודי. הצליח לו?

ששי כהן 26 במאי, 2020
ניסאן ג'וק החדש 2020

הדור הראשון של ניסאן ג'וק שהושק בארץ ב-2010, היה חלוץ סגמנט הקרוסאוברים העירוניים והצלחתו בארץ ובעולם גררה אחריו שלל מתחרים כמעט מכל יצרני הרכב, שהבינו במהירות (וחלקם גם באיחור) את האופנה החדשה של הג'יפונים העירונים הקומפקטים, שעם השנים נמכרו בכמויות הולכות וגדלות ובעיקר על-חשבון דגמי הסופר-מיני. יותר מ-1.5 מיליון עותקים של הדור הראשון של הג'וק נמכרו בעולם, מהם יותר מ-15,000 גם בישראל. עכשיו יש דור שני שמציע לעשות הכל טוב יותר, אך מנגד מתחרה כיום ביותר מ-20 דגמים בקטגוריית ה-B-SUV. מה יש לו להציע מולם ולחדש בשוק תחרותי ורווי מתחרים? יצאנו למבחן.

הדור הראשון של ג'וק זכה לעיצוב מקורי וחריג מאוד לאותם ימים, עם מראה של דגם קונספט ראוותני שהמשיך כמעט בשלמותו לגרסת הייצור, והדגים חשיבה מחוץ לקופסה כפי שבניסאן אוהבים לתאר. הדור השני שמחליף אותו כעת, שומר על קו העיצוב המוכר של הג'וק, אך מתחדש ומציע מראה מודרני משמעותית, עם גוף שרירי ומנופח, השקעה וירידה לפרטים, תאורת LED היקפית מלאה כסטנדרט ומראה כללי מפתה למדי. בנוסף, מטפל הדגם באחת מנקודות התורפה העיקריות של הדור היוצא שנגעה למידות הקומפקטיות מדי ותא הנוסעים הלא ממש מרווח, והדגם החדש מציג צמיחה משמעותית בממדים עם אורך של 4.21 מטר (7.5+ ס"מ), רוחב של 1.8 מטר (3.5+ ס"מ), גובה של 1.6 מטר (1.3+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 264 ס"מ (10.6+ ס"מ), המציעים תא נוסעים מרווח משמעותית (ובמיוחד ליושבים מאחור), לצד תא מטען שצמח משמעותית מ-354 ליטר ל-422 ליטר בדגם החדש.


גם בתוך תא הנוסעים מציע הג'וק החדש קפיצת מדרגה של ממש, עם שדרוג ניכר של העיצוב ואיכות החומרים ומראה מודרני, שזוכה לניחוח יוקרתי בגרסת ה-N-Designe הבכירה הנבחנת כאן, הכוללת גם מושבים ספורטיבים עם ריפוד בד המשולב עור, שלל דיפוני עור המרפדים את הדשבורד והקפדה ניכרת על עיצוב שלל המתגים. הדגם משווק בארץ ב-3 רמות גימור, כאשר כבר ברמת הגימור הבסיסית האבזור עשיר וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים "17 קלים, פנסי LED היקפיים, הגה קטום בציפוי עור, חלונות אחוריים מושחרים, בורר מצבי נהיגה ופדאלים מאחורי ההגה לתפעול ידני ספורטיבי יותר.

ניסאן ג'וק החדש 2020

בטיחותית יותר

בסעיף הבטיחות מציע הג'וק התקדמות משמעותית כשלראשונה מוצע הדגם עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת, הכוללת כסטנדרט התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק. חבל רק אין תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב וגם בקרת שיוט אדפטיבית נעדרת מהתפריט.

על הכביש

אז אם אהבתם בעבר להתלונן על מנוע ה-1.6 ליטר היוצא של הג'וק, שיחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה הציע ביצועים פושרים למדי ואופי פעולה רועש יחסית תחת עומס, הדור החדש של הג'וק מיישר קו עם המקובל בקטגוריה וזוכה למנוע טורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המפיק 117 כ"ס ומומנט של 18.3 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש מדובר ביחידת כח המספקת ביצועים המקובלים לסגמנט, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות, יכולת סחיבה נאה גם בעליות ועם מספר נוסעים ברכב ונסיעה שקטה למדי ונטולת ויברציות המאפיינים לעתים מנועי 3 בוכנות. נוחות הנסיעה כאשר הכביש אינו סלול היטב היתה מלווה בקפיצות קצת פחות נעימות, אך ייתכן וברמות הגימור הפשוטות יותר המצוידות בחישוקי גלגלים "17 עם צמיגים עם קצת יותר "בשר", איכות הנסיעה תשתפר. עבור אלו שאוהבים קצת יותר ביצועים, בחירה במצב נהיגה "ספורט" מציעה גם הגדשת יתר ומומנט שעולה ל-20 קג"מ, המסייע לעקיפות זריזות יותר ותחושה של מכונית חזקה יותר. למרות שלא מדובר במכונית בעלת אופי ספורטיבי, דווקא נהיגה בכבישים מפותלים הרריים סיפקה סוג של הנאה וחווית נהיגה הודות לאחיזת כביש טובה והגה שאפילו מעט מתקשר. בסופו של מבחן עמדה גם צריכת הדלק סביב ה-12.5 ק"מ לליטר בממוצע.

ניסאן ג'וק החדש 2020

לסיכום

ניסאן ג'וק החדש מטפל היטב בכל נקודות התורפה של הדור היוצא: הוא מרווח ושימושי משמעותית, הוא מצויד במנוע טורבו יעיל שגם חסכוני יחסית בדלק ומיישר קו עם המתחרים בסגמנט בכל הקשור לאבזור בטיחותי. מעבר לכך, הוא נראה מצוין, תא הנוסעים שלו מציע אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית וניחוח יוקרתי ברמת הגימור הבכירה הנבחנת כאן, ובסעיף השלילה, התלונה העיקרית נוגעת לנוחות נסיעה שמעט קופצנית בכבישים שאינם סלולים היטב. במחירים של 125,000 שקל לגרסת הכניסה ועד 140,000 שקל לגרסה הבכירה הנבחנת כאן, מדובר במחירים הממקמים אותו במרכז הקטגוריה ותמורה נאה בהחלט לתג המחיר. הבעיה העיקרית שלו היא שמדובר כיום בקטגוריה הצומחת והתחרותית בישראל, שם מחכים לו המון מתחרים אשר יקשו עליו לשחזר את הצלחת הדור הראשון.



עוד ממבחני דרכים