מבחן דרכים: סוזוקי איגניס היברידית במבחן ראשון

הג'יפון הקטן בישראל מתעדכן ביחידה מיקרו היברידית המבטיחה יותר חיסכון בדלק, עיצוב מעודכן ושדרוג משמעותי של הבטיחות. עד כמה הוא באמת חסכוני בדלק והאם הוא ימשיך להצליח בשוק התחרותי? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 15 בנוב, 2020
סוזוקי איגניס היברידית

רגע לאחר שהושקה בארץ בחודש החולף סוזוקי איגניס המחודשת שזכתה למסע פרסום מאסיבי תחת "ההיברידית הראשונה של סוזוקי בישראל", התעוררו במועצה לצרכנות וטענו כי הפרסום של מכשירי תנועה מטעה, משום שהרכב אינו מזכה בהטבת מס כמו רכבים היברדיים רגילים. אז חשוב להבהיר: האיגניס היא אכן מכונית היברידית העונה לדרישות המכירות ברכב כרכב היברידי, אולם במקרה שלה, מדובר במערכת מיקרו-היברידית התורמת קלות להספק ולצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר. לא תוכלו לנהוג בה רק על חשמל במהירויות נמוכות למספר ק"מ כפי שמציעות היברידיות "אמיתיות" כמו יונדאי איוניק וטויוטה קורולה, וגם צריכת הדלק לא שונה דרמטית מגרסת הבנזין שלה, אך עדיין מדובר בסוג של מכונית היברידית.

הג'יפון הקטן בארץ

מאז שהושק הדור הראשון של האיגניס בשנת 2004, נמכרו בישראל למעלה מ-12,500 מכוניות, מהם כ- 7,500 מהדור השני שהושק ב-2017 בארץ ( כולל 300 עם תיבת הילוכים ידנית!). מרביתן המוחץ שווק ללקוחות פרטיים (98.5% מסך המכירות), מה שהפך גם את הדגם לאחד הדגמים עם ירידת הערך הנמוכה ביותר בשוק המיני בשנים האחרונות. הדגם המחודש שנחת עתה בארץ, זוכה גם לעיצוב מעודכן המקנה לו הופעה מודרנית יותר, כאשר השינויים מתרכזים בעיקר בחזית הרכב שזכתה לגריל בעיצוב חדש עם 5 פתחים אנכיים, פגוש קרבי יותר בסגנון רכבי שטח ועיצוב מחודש לפנסי הערפל הקדמיים. מעבר לכך, מדובר עדיין באותו מיני ג'יפון מוכר בעל המידות הקטנות יותר בשוק רכבי הפנאי בארץ, עם 3.7 מטר לאורך, 1.66 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 248 ס"מ וגובה של כמעט 1.6 מטר, המעניק לו את הנוכחות הדרושה מג'יפון. נפח תא המטען טוב מהמקובל בסגמנט המיני עם נפח של 267 ליטר, ויספיק ללא ספק לדרישותיהם של זוג צעיר או מבוגר.


מאובזרת ובטיחותית יותר

בתוך תא הנוסעים מציע האיגניס המחודש את אותו עיצוב מוכר וחביב של הדגם היוצא, כאשר את השינויים תמצאו בריפודי מושבים בעיצוב חדש, תוספת של מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (פריט שקרוב לוודאי לא ישתמשו בו הלקוחות) ועדכונים קוסמטיים קלים. הדגם שמשווק בארץ ברמת גימור אחת, "GLX", ממשיך להציע אבזור נדיב כסטנדרט עם כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי גלגלים קלים "16 מעוצבים ובצבע שחור, מסילות גג, ציפוי עור להגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה, צביעה דו גוונית למרכב, חיבורי AUX ו- USB, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (שקצת נראית קטנה היום ולא ממש ידידותית לשימוש) ומצלמת רוורס. בסעיף הבטיחות, מיישרת סוף סוף המכונית קו עם המקובל וזוכה לחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי) והתרעת עייפות הנהג, המצטרפים ל-6 כריות אוויר. עם חבילת הבטיחות הנ"ל זכתה המכונית בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, בשעה שהדגם היוצא הסתפק ב-3 כוכבים בלבד.

סוזוקי איגניס היברידית

על הכביש

מתחת למכסה המנוע מצויד הדגם החדש במנוע בנזין 1.2 ליטר מסדרת ה-Dual-Jet של היצרן, הזוכה לתוספת של מערכת מיקרו-היברידית, הכוללת מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון (במשקל 10 ק"ג בלבד, הנמצאת מתחת למושב הנהג), המסייעים קלות לביצועים ותורמים להפחתת פליטת המזהמים וצריכת דלק מעט נמוכה יותר, בין השאר הודות גם למערכת Start&Stop שמוצעת מעתה בדגם. ההספק המשולב עומד על כ-83 כ"ס ויחד עם תיבת הילוכים ידנית מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות, מהירות מרבית של 165 קמ"ש. כשיוצאים לדרך, עם הספק משולב של 83 כ"ס, מומנט מירבי של 10.9 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מבהירה לכם מידית האיגניס שהיא פחות מחבבת נהגים חובבי תאוצות מרמזור לרמזור, ואלו שידרשו זאת ממנה, יזכו בעיקר לנסיעה רועשת ופחות נעימה. זה לא שהיא עגלתית, ממש לא. עם 12.4 שניות ל-100 קמ"ש היא עומדת בהחלט בכבוד בקרב הממוצע למכוניות מיני, אולם הייעוד של הרכב הוא לחיסכון בדלק, ונהגים בעלי אופי רגוע, יהנו אפילו מנהיגה נעימה ושקטה, תנוחת נסיעה גבוהה יחסית ומידות קלות המאפשרות תנועה עירונית קלה לנהיגה. בסעיף צריכת הדלק, מדדנו 16.5 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

סוזוקי איגניס היברידית

את אחלה חמודה

לסוזוקי איגניס אין באמת מתחרים בארץ. בשעה ששוק הג'יפונים הולך ומצטופף והתחרות על ליבו וכיסו של הלקוח גבוהים מתמיד, לאיגניס נישה משל עצמה הכוללת ג'יפונים המבוססים על מכוניות מיני ולעת עתה בארץ אין לה מתחרים, גם לא הקיה פיקנטו X-LINE שאמנם מנסה להיות ג'יפון, אך בסה"כ כוללת חבילת עיצוב חיצונית דמוי שטח ולא באמת גבוהה או נראית כג'יפון. עבור מחיר של 85,000 שקל לגרסה הידנית או 95,000 שקל לגרסה האוטומטית שנבחנת כאן, מציעה סוזוקי איגניס ההיברידית תמורה נאה לכסף: היא נראית טוב מבעבר, היא חסכונית ומאובזרת, מציעה כעת בטיחות מושלמת ומהווה ג'יפון עירוני כמעט מושלם, ובמיוחד לאלו שלא מחפשים אחר ביצועי רמזור. צפי המכירות של היבואן עומד על 4,000 מכוניות לשנה הקרובה, אנחנו פחות מאמינים שבעידן הקורונה היא תגיע לזה, אבל בהחלט מאמינים שהיא תמשיך להימכר היטב ולהעלות כמויות נאות על הכבישים.




עוד ממבחני דרכים