מבחן דרכים: סיאט אטקה החדשה 2021

סיאט אטקה זוכה למתיחת פנים לדגמי 2021, הכוללת עיצוב מעודכן ואבזור משודרג, שיחד עם מנוע טורבו חזק וחסכוני ותג מחיר תחרותי, מציעה את אחת העסקאות המעניינות ביותר כיום בשוק רכבי הפנאי המשפחתיים.

ששי כהן 08 בדצמ, 2020
סיאט אטקה החדשה 2021

בדיוק 4 שנים לאחר שהושק בארץ סיאט אטקה, רכב הפנאי הראשון בתולדות סיאט, שזכה עד כה לכ-5,000 מסירות בישראל וקצת יותר מ-300,000 ברחבי העולם, עבר הדגם מתיחת פנים של אמצע החיים, המזריקה לו רעננות ומשפרת את יכולותיו בשוק הגיפונים המשפחתיים (C-SUV) הגדול, מבוקש ותחרותי בישראל. מה יש לו להציע? יצאנו למבחן.

עיצוב חיצוני מעודכן

מפגש במציאות עם האטקה המחודשת חושף את אותו עיצוב מוכר וחביב, אך עם חזית מחודשת לרכב הכוללת גריל ופגוש בעיצוב מעט יותר ספורטיבי, ויחידות תאורה ראשיות מסוג Full-Led כבר מרמת הגימור הבסיסית, המעניקים לרכב הופעה מושכת מבעבר. הדגם משווק ב-3 רמות גימור לבחירה, החל מרמת הגימור הבסיסית "Style" של רכב המבחן, דרך רמת גימור XPERIENCE חדשה (גג שמש פנורמי, חישוקי "18, גימור חיצוני כרום ופנסי איתות דינמים מאחור), ועד רמת גימור FR הכוללת חבילת עיצוב ספורטיבית (חישוקי גלגלים שונים, מסילות גג בצבע שחור וגימור חיצוני בצבע שחור). שינויים נוספים תמצאו גם בחלקה האחורי של המכונית עם יחידות תאורה משולבות LED, פגוש אחורי חדש וכיתוב  "Ateca" בפונט חדש הנאה יותר למראה. מעבר לכך מדובר בג'יפון משפחתי מרווח למדי לחמישה נוסעים, גבוה יחסית עם 1.61 מטר ואף שימושי למדי עם תא מטען בנפח מכובד של 510 ליטר ועדיין עם גלגל רזרבי לשעת הצורך.


תא נוסעים

בתוך תא הנוסעים השתדרגה המכונית בגלגל הגה בעיצוב חדש, לוח שעונים דיגיטלי בגרפיקה שונה (החל מרמת הגימור השניה), ומולטימדיה מקורית שזוכה למסכים גדולים יותר (החל מ"8.2 בדגם הבסיסי ועד "9.2 בדגמים הבכירים). כבר ברמת הגימור Style הנבחנת כאן, מציע ה-Ateca אבזור עשיר עם מושבים קדמיים המציעים כיוון גובה וגב תחתון, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתח מיזוג למושבים האחוריים, בלם יד חשמלי, הנעה בכפתור, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 8.25" צבעוני וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ו-8 רמקולים. רמת הגימור XP כוללת בנוסף: לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך 9.2", כניסה והנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה ומנופים להעברת הילוכים מההגה. רמת הגימור FR כוללת גם: גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של BEATS וריפוד תקרה בצבע שחור. מעבר לכך איכות החומרים גבוהה והנדסת האנוש מצוינת. בסעיף התלונות: חבל שמצלמת רוורס עדיין מוצעת בגרסת הבסיס כאופציה בתוספת תשלום וכך גם תוספת של 2,500 שקל לכל צבע שאינו לבן.

סיאט אטקה החדשה 2021

תא הנוסעים מרגיש מעט מיושן, אך איכות החומרים גבוהה והנדסת האנוש מצוינת.

על הכביש

האטקה משווקת בארץ בגרסת מנוע אחת הכוללת את מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר לנו מדגמים רבים של היצרן, המפיקה 150 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למנוע גם טכנולוגיה של ניתוק 2 צילינדרים בכביש מהיר בשיוט רגוע, התורמת קלות לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר, וכשזה קורה בפועל, תקבלו גם הודעה בעברית בלוח השעונים שמבשרת לכם על זה. על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי ואף מהנה לנהיגה ביחס למקובל בקטגוריה: התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות, המכונית מרגישה קלילה וזריזה, אחיזת הכביש גבוהה, ואפילו יש למנוע גם צליל מעט ספורטיבי שנעים לאוזן. יחד עם זאת, למרות שמדובר במכונית נוחה למדי ברוב סוג הדרך, בשל כיול ספורטיבי יחסית המאפיין את דגמי סיאט, נוחות הנסיעה מעט קשיחה בנהיגה עירונית. בסעיף הדלק, הסתכמה צריכת הדלק של המכונית בימי המבחן סביב ה-11.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים מעט מאומצים, אך מי שמרבית נסיעותיו בכבישים בין-עירוניים, יכול לצפות לנתונים טובים משמעותית.

סיאט אטקה החדשה 2021

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-143,900 שקל לגרסת הסטייל הנבחנת כאן, מציעה סיאט אטקה את אחת התמורות הטובות ביותר לכסף בשוק הג'יפונים המשפחתיים כיום. הדגם המחודש ל-2021 הפך לנאה יותר מבחוץ ומבפנים, כולל אבזור עשיר יחסית כבר ברמת הגימור הבסיסית ומצליח לספק גם הנאה מנהיגה הודות ליחידת הכח המוצלחת המשלבת בין ביצועים נאים לצריכת דלק נמוכה. בימים בהם מרבית רכבי הפנאי המשפחתיים מוצעים במחיר החל מ-150,000 שקל, האטקה סטייל נחשבת לאחלה עסקה. רמות הגימור המאובזרות יותר שלה שמוצעות ב-164-169 אלף שקל, יצטרכו כנראה לעבוד קשה יותר כדי להשיג לקוחות בסגמנט התחרותי והאכזרי הזה.




עוד ממבחני דרכים