מבחן דרכים: סקודה סופרב 2020 החדשה

סקודה סופרב, מכונית המנהלים המצליחה בישראל כיום, עברה מתיחת פנים של אמצע החיים הכוללת מנוע 2.0 ליטרים חדש, עיצוב מלוטש ושדרוג משמעותי של האבזור. האם זה מספיק בשביל למנוע את בריחת הלקוחות לעבר שוק רכבי הפנאי?

ששי כהן 22 בדצמ, 2019
סקודה סופרב 2020 החדשה

תום עידן המנהלים: כולם רוצים להיות אנשי שטח

שוק מכוניות המנהלים, שעד לפני שנים ספורות ריכז מכירות נאות, סובל כידוע בשנים האחרונות מצניחה דרמטית במכירות עקב המעבר החד של הלקוחות לעבר רכבי הפנאי. רק במהלך השנה הנוכחית עזבו אותנו יונדאי סונטה, קיה אופטימה וטויוטה קאמרי ההיברידיות בעקבות המיסוי הירוק המעודכן שטרח להפוך אותן ללא רלוונטיות בישראל… ולאחרונה גם פסק השיווק של פולקסווגן פאסאט. אלו שנשארו, סובלות מביקוש נמוך במיוחד. כך למשל: שברולט מאליבו, אופל אינסיגניה וסובארו B4 מכרו סביב ה-100 מכוניות כל אחת בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כאשר ניסאן אלטימה ופיג'ו 508 רושמות כמה עשרות בודדות. נשארנו למעשה עם 2 מכוניות שעדיין מוכרות מספרים נאים לימינו: מאזדה 6 שמסרה יותר מ-600 מכוניות וסקודה סופרב שמובילה את השוק עם קצת יותר מ-1,000 מסירות. עכשיו יש לסופרב גם דגם חדש, אז יצאנו לבדוק מה יש לו לחדש בסגמנט המנומנם.


הדור הנוכחי והשלישי של סקודה סופרב מוביל כיום את קטגוריית מכוניות המנהלים בארץ, וגם בעולם בעולם הוא נחשב לחריג בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, ודווקא מציג גידול עקבי במכירות מדור לדור, בשעה שמרבית המתחרים סובלים מצניחה במכירות. בארץ לסופרב יש תדמית נחשקת, לא מעט הודות להיותה מכונית השרד הנבחרת בשנים האחרונות של השרים וחברי הכנסת, שתרמה למיצוב יוקרתי של הדגם, אך גם אלו החלו לפזול בשנה האחרונה לעבר שוק הג'יפונים וקרוב למחצית מהם כבר עברו לאחות מבית -סקודה קודיאק.




סקודה סופרב 2020

לפני כחצי שנה חשפה סקודה מתיחת פנים של אמצע החיים לדגם, הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן ואלגנטי יותר, חזית מחודשת ויוקרתית יותר למראה (מישהו אמר שמזכירה את ב.מ.וו סדרה 7 ?), יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית FULL-LED כבר מרמת הגימור הבסיסית, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש, ועדכון לחלקה האחורי של המכונית, הכולל מראה יוקרתי וכיתוב של SKODA לרוחב תא המטען במקום לוגו, המציעים בסופו של דבר הופעה מודרנית ומרשימה למדי, למרות שמדובר בסה"כ בעיצוב שכבר די וותיק בשוק.

סקודה סופרב 2020 החדשה

בתוך תא הנוסעים, מדובר באותה סופרב מוכרת: סביבת הנהג והנוסעים איכותית ונאה למראה, איכות החומרים וההרכבה גבוהים ובדגם החדש נרשמים גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, תאורת אווירה נעימה לשעות החשיכה, מולטימדיה חדשה ומתקדמת (תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) עם מסך "8 ולוח שעונים דיגיטלי (סטנדרט מרמת הגימור STYLE ומעלה). מעבר לכך, עם בסיס גלגלים של 284 ס"מ, מדובר בתא נוסעים מרווח במיוחד לחמישה נוסעים, אך הנוסע האמצעי בספסל האחורי יסבול קלות ממקום מצומצם יותר לרגליים בשל תעלת ההינע שעוברת באמצע. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור "STYLE" כלל תא נוסעים בניחוח פרימיום, כאשר היושבים בספסל האחורי (אחד היתרונות המובהקים של הסופרב) נהנים ממרחב אדיר, מושבי עור אלקנטרה, שמשות מושחרות, ווילונות מובנים, בקרת אקלים דיגיטלית עם שליטה נפרדת, תאורת LED אישית, משענת יד מרכזית ושלל יציאות חשמל ו-USB שהופכים את הנסיעה לנעימה ומפנקת יותר.

סקודה סופרב 2020 החדשה

רמות גימור

החל מרמת הגימור הבסיסית, Ambition, לראשונה בסקודה, הסופרב מציעה מערכת Kessy המאפשרת פתיחה ונעילה מכל ארבעת הדלתות ללא מפתח, מושב נהג עם כוונון חשמלי, זיכרונות ותמיכה לגב התחתון, 7 כריות אוויר, חיישני חנייה אחוריים, תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית מערכת מולטימדיה מקורית מדגם Bolero עם מסך מגע צבעוני בעיצוב זכוכית בגודל "8, ארבעה שקעי USB ומערכת SmartLink + לקישור מכשיר הטלפון החכם למערכת המולטימדיה. רמת גימור זו כוללת גם חישוקי סגסוגת בגודל 17", חלונות אחוריים כהים  וציפוי עור להגה, בלם היד וידית ההילוכים.

רמת הגימור Style הנבחנת כאן, כוללת בנוסף לראשונה גם "קוקפיט וירטואלי", לוח מחוונים דיגיטלי בעל מספר תצוגות הניתנות להחלפה. בנוסף יוצעו מערכת  לבחירת מצב הנהיגה, מערכת בקרת שלדה דינאמית  DCC המאפשרות להגדיר פרמטרים נבחרים בהתאם לצרכי הנהג ולסגנון הנהיגה, דוושה וירטואלית לפתיחת וסגירה חשמלית של תא המטען, פנסי LED קדמיים עם מערכת מתזים טלסקופיים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורי אקלים, חיישני חנייה קדמיים מקוריים הכולל סייע חנייה, וילונות נגללים בחלונות האחוריים, ריפוד מושבים מאלקנטרה בשילוב עור/עור מלאכותי, חישוקי סגסוגת בגודל 18", תאורת כניסה בתחת הדלת המקרינה את הלוגו של SKODA וחבילת LED Plus הכוללת תאורת אווירה פנימית.

סקודה סופרב 2020 החדשה

מנוע 2.0 ליטרים במקום 1.8 ל'

החדשה העיקרית מתחת למכסה המנוע בדגם המחודש כוללת את החלפת מנוע ה-1.8 ליטר במנוע ה-2.0 ליטרים של היצרן, כשלצידו תוצע גרסת 1.5 ליטר 150 כ"ס. רכב המבחן צויד במנוע הטורבו 2.0 ליטרים המפיק 190 כ"ס ו- 32.6 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המספקים ביצועים מרשימים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. על הכביש, מציעה הסופרב נסיעה חלקה וזריזה למדי, כאשר שפע המומנט מספק לא רק האצות זריזות, אלא גם יכולות עקיפה מהירות ובטוחות, המלוות באחיזת כביש גבוהה. יחד עם זאת, למרות שמדובר במכונית שקטה למדי, תחת מאמץ ובמיוחד ביציאה מעמידה ברמיסת דוושה, שאון המנוע חודר לתא הנוסעים קצת יותר מהצפוי. לא משהו שאמור להטריד אתכם, אך מי שהתרגל למכונית מנהלים היברידית, אולי ימצא את הסופרב מעט רועשת במהירויות נמוכות. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה ומפנקת, עם מתלים המכוילים על הצד הרך יחסית, ומקנים תחושה קלה של ריחוף מעל מהמורות. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית בימי המבחן צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון יפה בסה"כ למכונית בגודל, במשקל ועם הביצועים הנ"ל.

בסעיף הבטיחות מציעה הסופרב המחודשת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות משודרגות: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת עד 210 קמ"ש, מערכת אקטיבית לתיקון היגוי ומניעת סטייה מנתיב, מערכת אקטיבית חדשה המשדרגת את מערכת ה-Blind Spot ומתריעה על כלי רכב ב"שטח מת" עם טווח מוגדל מ- 20 מטר ל- 70 מטר, התראה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, מערכת לסיוע בחנייה ומערכת Emergency Assist המסייעת לעצירת הרכב בבטחה במצבי חירום.

סקודה סופרב 2020 החדשה

מכונית המנהלים הטובה בישראל?

סקודה סופרב המחודשת ממשיכה להיות גם היום מכונית המנהלים הטובה ביותר בישראל (ולא רק בגלל מיעוט המתחרות), כאשר במסגרת מתיחת הפנים העיצוב החיצוני שודרג ומקנה לה הופעה עדכנית ומודרנית, תא הנוסעים מרווח ומפנק כבר מרמת הגימור הבסיסית, ויחידת הכח (2.0 ליטרים הנבחנת) מציעה ביצועים מרשימים לצד חיסכון יחסי בדלק, המלווים בבטיחות גבוהה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור "STYLE" כבר מצויד בתג מחיר של 212,000 שקל שזה לא מעט כסף, אולם מדובר ללא ספק בסוג של מכונית יוקרה עם לוגו בחזית של מותג עממי. אם תרצו, גרסת ה-1.5 ליטרים הבסיסית תעלה לכם כ-174,500 שקל ומציעה קצת פחות מכל דבר, אך עדיין עם מפרט מרשים. האם זה מספיק כדי לשכנע אתכם לוותר על ג'יפון? לא בטוח, אבל ללא ספק מדובר במכונית מרשימה.



עוד ממבחני דרכים