מבחן דרכים: סקודה סקאלה 1.0 ליטר אמבישן

סקודה סקאלה מצטרפת לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות, עם עיצוב נאה, תא נוסעים מרווח ושימושי, ויחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, אך במחיר החל מ- 118,000 שקל, עשויה להיות בעיקר חביבת ציי הרכב.

ששי כהן 01 בדצמ, 2019
סקודה סקאלה 1.0 ליטר אמבישן

שנה לאחר שנחשפה בישראל בחשיפה בינלאומית ראשונה מסוגה בארץ, נחתה לאחרונה סקודה סקאלה בישראל, היישר לשוק המשפחתיות הקומפקטיות המתכווץ, אך עם נתונים מרשימים שעשויים להפוך אותה למובילת הקטגוריה. אך האם בעידן בו סוגדים הלקוחות לג'יפון בחניה יש לרכב משפחתי קומפקטי המוצע במחיר דומה לג'יפון סיכוי להימכר היטב? אני חושש שאתם כבר יודעים את התשובה. 


סקודה סקאלה מחליפה בארץ את דגם הראפיד ששווק כאן מאז 2013 ומתחרה בשוק המשפחתיות הקומפקטיות, בו מרבית הביקוש מגיע מחברות הליסינג וציי הרכב. הסקאלה הינה גם המכונית הראשונה של היצרן שזוכה לשפת העיצוב החדשה של סקודה, עם עיצוב זוויתי ומחודד ברוח אומנות הקריסטל הצ'כית… ומציעה עיצוב מודרני ונעים לעין, למרות שרכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבסיסית "אמבישן", מעט קלקל את החגיגה. מעבר לכך, מדובר גם ברכב מרווח יחסית לקטגוריה, עם אורך של 4.36 מטר, רוחב של 1.79 מטרגובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 265 ס"מ המציעים מרווח נאה לארבעה נוסעים מבוגרים או זוג ושלושה ילדים מאחור. בסעיף השימושיות בו מתמחה סקודה, מעבר לשלל תאי אחסון ופתרונות אחסון חכמים (כולל מיטריה מקורית של סקודה שמובנית בדופן דלת הנהג), מצויד הדגם בתא מטען הגדול בקטגוריה בנפח 429 ליטר, ועדיין עם צמיג רזרבי בגודל מלא. 

לצד המרווח הנאה לנוסעים, מציעה הסקאלה סביבת נהג מודרנית ונעימה מאוד לעין, עם שפת עיצוב חדשה לדשבורד, מסך מולטימדיה "צף" בגודל "8 תומך עברית ועם קישוריות של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כשלצידם איכות חומרים והרכבה גבוהים והנדסת אנוש מצוינת שמאפשרת התמצאות מהירה בשלל המתגים ותפעול קליל של מערכות הרכב. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור "Ambition" הבסיסית המיועדת בעיקר לחברות ליסינג, מאכזב מעט עם אבזור דליל יחסית ולצד המולטימדיה המקורית, חישוקי גלגלים קלים "16, יציאת המזגן האחורית ושמשות אחוריות מושחרות, לא תמצאו כאן יותר מדי אבזור ומורגש חסרונן של מצלמת רוורס וקיפול מראות חשמלי שהפכו להיות די סטנדרטים בשוק המשפחתיות כיום. לקוחות שיבחרו ברמת הגימור "STYLE" שמוצעת בתוספת של 8,000 שקלים, יקבלו אבזור נדיב משמעותית עם תוספת של כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח שעונים דיגיטלי מלא, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי "17, קיפול מראות חשמלי, תאורת אווירה ועוד.
סקודה סקאלה 1.0 ליטר אמבישן

בסעיף הבטיחות מצוידת הסקאלה במפרט בטיחות מרשים כבר מרמת הגימור הבסיסית, עם התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת עירנות הנהג ו-7 כריות אוויר, כאשר רמת הגימור "סטייל" כוללת בנוסף גם מצלמת רוורס מקורית. מעבר לכך, מדובר בדגם שזכה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

סקודה סקאלה 1.0 ליטר אמבישן

הסקאלה משווקת בארץ לעת עתה עם מנוע הטורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים הפופולרי של היצרן, המפיק 115 כ"ס ו- ו-20.3 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש מדובר במכונית יעילה למדי, המרגישה חזקה מכפי שמספרים הנתונים על הנייר (9.9 שניות ל-100 קמ"ש), ומספקת ביצועים משכנעים גם כאשר הרכב מאוכלס במלואו, ואת העליות לירושלים הוא ביצע בקלילות גם תחת עומס. מעבר לכך, מדובר באחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה בהן נהגנו עד היום, עם כיול מוצלח של המתלים המספק רכות בטיפול במהמורות הכביש, לצד קשיחות מספקת הנדרשת בנהיגה לוחצת. מעבר לכך, מדובר גם במכונית שקטה למדי, ללא רעידות המאפיינות לעיתים מנועי 3 צילינדרים, ורק תיבת ההילוכים הרובוטית לפעמים מספקת רעד קל ביציאה מהמקום (בעיקר אם מנסים לצאת עם לחיצה בריאה על דוושת הגז). בסעיף צריכת הדלק, סיימה המכונית את המבחן עם תצרוכת דלק של 13 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר לקוחות המבצעים את מרבית נסיעותיהם מחוץ לעיר עשויים גם לפגוש נתונים שינועו סביב ה-17 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה לא מאומצת.

סקודה סקאלה 1.0 ליטר אמבישן

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-118,000 שקל בו מוצעת כיום סקודה סקאלה, מרבית הלקוחות הפרטיים יעדיפו בימינו להיצמד לג'יפון קומפקטי שנמכר במחירים דומים, וסביר להניח שגם חובבי סקודה יעדיפו להמתין עוד קצת עד להגעתה של הקאמיק החדשה (גרסת הג'יפון של הסקאלה) בתחילת השנה הקרובה, מה שמשאיר בעיקר את הסקאלה לציי הרכב, שעתידים למצוא את הדגם כחלופה אפשרית לדגמים ההיברידים שמככבים כיום במכירות ואמורים להתייקר משמעותית בחודש ינואר הקרוב. אלו שיבחרו בדגם הזה, ישמחו לגלות שמדובר במכונית משפחתית קומפקטית מרווחת ונוחה מהממוצע, נאה למראה, בטיחותית ומאוד נעימה לנהיגה, ואפילו עם תשלום שווי שימוש נמוך משמעותית ממשפחתית קלאסית שיחסוך לכם כסף רב בעלות החודשית.




עוד ממבחני דרכים