מבחן דרכים: סקודה פאביה 2021 המחודשת

לאחר היעדרות קלה מהשוק, חוזרת אלינו סקודה פאביה בגרסה מחודשת ל-2021, המצוידת במנוע טורבו 1.0 ליטר צנוע יותר, אך גם עם אבזור משופר ותג מחיר תחרותי בקטגוריה. שווה את הכסף?

ששי כהן 28 בדצמ, 2020
סקודה פאביה 2021

קרוב ל-6 שנים לאחר שהוצג בארץ הדור השלישי של סקודה פאביה, ושנתיים לאחר שעבר הדגם מתיחת פנים ראשונה, חוזרת אלינו לאחר היעדרות קלה מכונית הסופר-מיני של סקודה, בגרסה מחודשת ל-2021, ידידותית יותר לסביבה ומאובזרת יותר. עד כמה עדיין רלוונטי הדגם אחרי 6 שנים מול שלל המתחרות החדשות שנוספו לקטגוריה בשנתיים האחרונות? יצאנו לבדוק.

עדיין נאה ועדכנית

בכל הנוגע להופעה החיצונית, מדובר באותה פאביה מוכרת וחביבה שמצליחה להיראות עדיין מודרנית ועדכנית גם אחרי 6 שנים שחלפו מאז הוצג הדגם. השינויים בדגם המחודש קוסמטיים בלבד ומתרכזים בכיתוב השם "סקודה" לרוחב תא המטען המחליף את הלוגו ותוספת של פנסי LED בחזית ברמת הגימור הגבוהה "Style". רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הזו, כלל גם מרכב דו-גווני (גג, מראות צד וחישוקי גלגלים "16 בצבע שחור) המקנים לרכב הופעה ייחודית ומראה צעיר יותר. אמנם לא מדובר כאן כבר ברכב שיוצר עניין על הכביש ומסובב ראשים כפי שעושים זאת חלק מהמתחרות החדשות בסגמנט, אולם ללא ספק הפאביה נותרה מכונית נאה ומכובדת למראה.


תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים מדובר באותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא בתוספת שינויים קלים, המתבטאים בהגה בעיצוב חדש ונאה יותר למראה, ריפודי מושבים חדשים ונגיעות קוסמטיות קלות נוספות. איכות ההרכבה גבוהה, הנדסת האנוש מצוינת, אך השדרוג של המולטימדיה באפליקציית "Connect-it" של צ'מפיון מוטורס משבית חלק מהמתגים המקוריים של המערכת המולטימדיה ולא ממש ידידותי לתפעול. אני באופן אישי הייתי מוותר על זה, מכיוון שהמולטימדיה תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומאפשרת הרצת Waze ואפליקציות נוספות ישירות מהטלפון הנייד. לצד אלה, מדובר במכונית מרווחת יחסית, עם בסיס גלגלים של 247 ס"מ המאפשר אכלוס 4 מבוגרים לרוב ללא בעיה מיוחדת, לצד תא מטען נדיב יחסית (305 ליטר) הכולל שלל פטנטים חכמים לאחסון, הצומח עד 1,125 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

סקודה פאביה 2021

כבר מרמת הגימור הבסיסית Ambition מציעה המכונית אבזור הכולל מערכת מולטימדיה מקורית המצוידת במסך מגע גדול מבעבר ("6.5 במקום "5), חבילת שמע Skoda Surround עם 6 רמקולים, ומערכת Smartlink לקישור הסמארטפון (תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי). בנוסף תמצאו: משענת יד בין המושבים הקדמיים, מחשב דרך מורחב פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת "15 (לגרסה האוטומטית) ואת האבזור החשמלי המקובל.

רמת הגימור Style מציעה בנוסף גם בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח, כוונון גובה למושבים הקדמיים, פנסים קדמיים LED, סייע תאורה Easy Light Assist, חלונות אחוריים כהים, חישוקי סגסוגת 16" ואופציה לחבילת Color Concept הכוללת גג, חישוקים ובתי מראות בצבע שחור/כסף/ לבן.

בטיחות

הפאביה המחודשת מציעה שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט: מערכת לניטור מרחק מלפנים אשר בולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, 6 כריות אויר, מערכת להתרעת ערנות נהג ומערכת לניטור אוויר בצמיגים. ברמת הגימור Style תקבלו גם מערכת המתריעה על כלי רכב ב"שטח מת". את התרעת הסטייה מנתיב החסרה במפרט המקורי עדיין, מחליפה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המוסיפה גם זיהוי תמרורי מהירות וזיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי.

סקודה פאביה 2021

פחות כח, יותר ידידותית לסביבה

בשל שיקולי תקינת WLTP מחמירים, גם הפאביה המחודשת (בדומה לכל מיני מתחרות בקטגוריה) מציעה הספק נמוך מבעבר לטובת פליטת מזהמים נמוכה יותר, כאשר מנוע ה-3 צילינדרים המוכר שלה בנפח 1.0 ליטר, מפיק היום 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ במקום 110 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למרות ההספק הצנוע יותר, על הכביש מדובר ללא ספק במכונית זריזה למדי, המציעה תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות ומגיעה למהירות של 185 קמ"ש, והודות למומנט הנדיב יחסית המתקבל כבר מ-1,800 סל"ד נמוכים למדי, גם עקיפות נעשות לרוב בזריזות ובבטיחות. אחת הסיבות לאופי הזריז של הרכב נוגעת כמובן לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים אשר פועלת בשיתוף פעולה מוצלח עם המנוע, ואיננה מסרסת את ביצועי המנוע כפי שאנו נתקלים בתיבות הילוכים רציפות אצל חלק גדול מהמתחרות. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי ועם אחיזת כביש גבוהה, ואת מבחן הדלק היא סיימה עם קרוב ל-14 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, אך מי שמרבית נסיעותיו מתבצעות בעיר, יכול לצפות לנתונים סביב ה-11 ק"מ לליטר במציאות.

סקודה פאביה 2021

שווה את הכסף?

מחיר סקודה פאביה 2021 נקבע על 99,000 שקל לדגם האמבישן ו-105,000 שקל לדגם הסטייל הנבחן כאן. בימים בהם קטגוריית הסופר-מיני עוברת תהליך התייקרות משמעותי (והברחה של הלקוחות לעבר שלל הג'יפונים הקטנים), עם יותר מדי מכוניות בסגמנט שבגרסותיהן המאובזרות עולות כבר סביב ה-120 אלף שקל יקרים למדי, מציעה הפאביה תמחור תחרותי בסגמנט ותמורה טובה לכסף ולמרות שמדובר ברכב שכבר די וותיק בשוק, הוא עדיין יכול להתחרות בכבוד מול המתחרות המודרניות, ואפילו מאפשר ללקוחות גם גרסה ידנית מקוצצת אמנם באבזור, אך עם תג מחיר סביר של 85,000 שקל. חבל רק שסקודה ממשיכה להציע הרחבת אחריות לשנה שלישית תמורת 1,000 שקלים נוספים ואיננה כוללת את זה כבר במחיר.



עוד ממבחני דרכים