מבחן דרכים: סקודה קאמיק 1.0 ליטר "סטייל"

שוק הג'יפונים הקומפקטים (B-SUV) הולך ומצטופף והתחרות בו קשה מתמיד, אך כשנציג חדש מבית המותג האירופאי המבוקש בישראל מצטרף לחבורה, הוא בהחלט לא הולך להיות שחקן שולי. סקודה קאמיק במבחן דרכים.

ששי כהן 05 בפבר, 2020
סקודה קאמיק 1.0 ליטר

חצי שנה לאחר שהושק בעולם, נוחת בישראל סקודה קאמיק, הנציג של היצרן בסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים, ואח חורג לסיאט ארונה ופולקסווגן טי קרוס. הקאמיק מצטרף לסגמנט ה-B-SUV הצומח בישראל בשנה האחרונה, אשר הולך ונהיה צפוף עם מתחרה חדש כמעט כל חודש שמצטרף להיצע, אך כשמדובר בנציג חדש מבית סקודה, מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות, הוא ממש לא הולך להיות שחקן שולי בסגמנט. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

הקאמיק הינו למעשה גרסת הג'יפון של המשפחתית הקומפקטית סקודה סקאלה, וביחס לאחיו החורגים מבית סיאט ופולקסווגן, מדובר בג'יפון הגדול והמרווח במשפחה, עם אורך של 4.24 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.55 מטר ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, המציעים תא נוסעים מרווח למדי, היכול לשמש כרכב משפחתי ללא בעיה מיוחדת. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מציע הקאמיק עיצוב מודרני ונאה במיוחד, באופן מפתיע ביחס לסקודה השמרנית, ונהנה כסטנדרט מחישוקי גלגלים קלים, שמשות אחוריות מושחרות, מסילות גג ומסגרות כרום, המקנות לרכב הופעה אלגנטית.


בסעיף השימושיות רושם הדגם תא מטען בנפח 363 ליטר ושלל אפשרויות אחסון ופטנטים חכמים מבית סקודה (שלל ווי תליה, רשתות ותאי אחסון הפזורים בחלל הרכב). בתוך תא הנוסעים מציעה הרכב את אותה סביבת נהג המוכרת מהסקאלה, ועיקרה עיצוב מודרני המקנה אווירה מאוד נעימה בתא הנוסעים, איכות חומרים גבוהה עם שלל משטחי פלסטיק רך למגע, ועיצוב נקי הכולל שימוש במולטימדיה עם מסך מגע "8 איכותי, המציע תפעול למרבית מערכות הרכב ומסייע למיעוט מתגים. מעבר לכך, איכות ההרכבה גבוהה והנדסת האנוש מצוינת, וקל להתמצא בשלל מערכות הרכב, כאשר המולטימדיה ולוח השעונים הדיגיטלי (ברכב המבחן) כללו גם תמיכה בעברית.

סקודה קאמיק 1.0 ליטר

הקאמיק מוצע בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר רמת הגימור הבסיסית "אמבישן" כולל אבזור עשיר עם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 תומך עברית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, 4 שקעי USB TYPE C, חישוקי "16 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, קיפול מראות צד חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים גם לגובה ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "סטייל" הנחנת כאן, כללה בנוסף גם חישוקי "17 קלים, לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית, בורר מצבי נהיגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה בצבע אדום ופנסים אחוריים FULL-LED עם מאותתים דינמים.

סקודה קאמיק 1.0 ליטר

בסעיף הבטיחות מגיעה הקאמיק עם חבילת אבזור מרשימה כסטנדרט הכוללת: 9 כריות אוויר, התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות הצד, חיישני חניה אחוריים מקוריים ולמכונית ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

על הכביש

רכב המבחן שהגיע מצויד במנוע הטורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים הפופולרי של היצרן, מציע הספק של 115 כ"ס ומומנט מירבי של 20.3 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. כשיוצאים לדרך, מדובר במכונית זריזה למדי, המספקת תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ומאפשרת נהיגה זריזה גם כאשר הרכב אוכלס בארבעה מבוגרים וגם באזורים הרריים, כאשר תיבת ההילוכים הרובוטית חלקה וזריזה, ואם לא תנסו לסחוט יותר מדי ביצועים, מדובר גם ברכב שקט ומבודד היטב מרעשי חוץ. קצת פחות אהבנו את מערכת ה-Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה לטובת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, אשר פעולתה מעט גסה ורועשת. בסעיף הנוחות, מדובר באחד הג'יפונים הכי נוחים שנהגנו בו עד כה, עם נוחות נסיעה טובה מאוד גם בכביש העירוני וגם בנסיעה מהירה מחוץ לעיר. בסעיף הדלק, הציגה המכונית צריכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, אך לקוחות שמסלול נסיעתם ביום יום כולל שימוש בין עירוני נרחב, צפויים להשיג צריכת דלק טובה משמעותית. עם מרווח גחון של 18.8 ס"מ, תוכלו לעשות איתו גם טיולי שבילים קלילים בזמנכם הפנוי.

סקודה קאמיק 1.0 ליטר

 

שווה את הכסף?

במחיר החל מ- 124,990 שקל לגרסת האמבישן ו-134,990 שקל לגרסת הסטייל המאובזרת יותר שנבחנת כאן, מדובר אמנם במחירים המתמקמים באמצע הקטגוריה בין המתחרים, אך תמורתם תקבלו ג'יפון אופנתי מרווח מהממוצע, נוח מאוד לנסיעה, עם מנוע טורבו קטן המספק שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק, וחבילת אבזור מרשימה (כולל אבזור בטיחותי הנדיב בקטגוריה), המספקים בסופו של מבחן ג'יפון שאמנם קומפקטי במידותיו, אך יכול בקלות לשמש גם כתחליף לרכב המשפחתי (לא למפונקים מביניכם), ותמורה כללית טובה מאוד לכסף. אנחנו מאמינים בו ומעריכים שיצליח להתברג גבוה בסגמנט המאוד תחרותי.




עוד ממבחני דרכים