מבחן דרכים: פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס החדש

לא ברור אם זה הבקשות הרבות של הלקוחות, או פשוט בגלל שלא מייצרים יותר את ה-GTI הרגילה, אבל גולף GTI פרפופרמנס הנחשקת כבר כאן. מה יש לה להציע בשוק הספורטיביות המצטופף? יצאנו למבחן דרכים.

ששי כהן 25 באפר, 2019
פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

24 שנה לאחר שהוצגה לראשונה פולקסווגן גולף GTI, גרסת הביצועים של המכונית שהמציאה את המושג " GTI", פסק לאחרונה ייצורו של הדגם, כשברקע מתבשל לו הדור השמיני של הדגם שייחשף בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, עד שאחד כזה יגיע לשוק (ככל הנראה רק במהלך 2020), כדי למלא את החלל של ה-GTI הרגילה, נחתה כאן בתחילת השנה גרסת ה- Performance , גרסת הביצועים הלוהטת של ה-GTI, שתמיד התלוננו שהיא לא מגיעה לארץ ועכשיו היא סוף סוף כאן.


פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

(צילום: משה נרקיס)

מה נשתנה ה-GTI הזאת מכל ה-GTI הרגילות?

באווירת חג הפסח, מפגש עם ה-GTI פרספורמנס מתחיל בשאלה "מה נשתנה"? עבור כל אלו שנהגו להתלונן שהיבואן שוב התקמצן במפרט של ה-GTI שמגיעה לארץ, הפעם מדובר בדגם "האמיתי" שמגיע מצויד היטב, וכולל חזית קרבית ומרשימה למראה, פנסי LED בעיצוב שונה, ולראשונה גם הפס האדום המסורתי שנמתח לרוחב הגריל ומאכלס גם את יחידות התאורה הראשיות. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים "18 ספורטיבים במקום "17, עם צמיגים במידות 225/40. מאחור זו אותה מכונית מוכרת עם יחידות תאורה LED וזוג מפלטים מצופים כרום. בשורה התחתונה, היא עדיין דומה מאוד לגולף הרגילה של השכן (וזה אגב מה שאוהבים מרבית הלקוחות), אך מעט יותר נחשקת.

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

צילום: משה נרקיס

ללא ריפודים משובצים???

אחד מסימני ההיכר של תאי הנוסעים של כל דורות ה-GTI של פולקסווגן, היה ריפודי המושבים המשובצים בסגנון מפת שולחן, שנראים די טוב גם בימינו ומייחדים את הדגם. גרסת הפרפורמנס שמשווקת בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה, מוותרת על הריפודים הנ"ל לטובת מושבי עור שהופכים את תא הנוסעים ליוקרתי יותר, אבל באופן אישי, הייתי שמח לאופציה גם של ריפודי הבד המשובצים. אל אלו מצטרפים לראשונה כסטנדרט גם לוח שעונים דיגיטלי מלא ואבזור עשיר הכולל: מולטימדיה "8 תומכת אפל ואנדרואיד, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, קיפול מראות חשמלי, חלונות אחוריים מושחמים, מצלמת רוורס, חיישני אורות וגשם וסט חיישני חניה היקפיים. אבזור הבטיחות כולל חבילת בטיחות אקטיבית מלאה עם התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התרעת עייפות הנהג, 7 כריות אוויר ועוד.

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

תא נוסעים מאובזר היטב כסטנדרט. הריפודים המשובצים הוחלפו בעור

245 כ"ס, 6.2 שניות ל-100 קמ"ש 

לחיצה על מתג ה-START ויוצאים לדרך. המנוע מתעורר בצליל בס גרגרני שנעים בהחלט לאוזן, והחיוך מתרחב על הפנים עוד בטרם לחצתם על דוושת הבנזין. עם 245 כ"ס מתחת למכסה המנוע (תוספת של 15 כ"ס מול ה-GTI הרגילה) ומומנט של 37.7 קג"מ המתקבל כבר מ-1,600 סל"ד, מדובר במכונית חזקה שמייצרת תאוצות בריאות, שפע של כח הנדיב לרגל ימין כמעט בכל סל"ד, והרבה הנאה, אך יחד עם זאת, גם לא קיצונית וברוטלית באופן שמקשה על נסיעה רגועה בחיי היום יום.

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

אחיזת כביש גבוהה (צילום: משה נרקיס)

לתפריט מצטרפים גם תיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת 7 הילוכים חלקה ויעילה ושלל בקרות אלקטרוניות שידאגו למקסם את החוויה ועל הדרך לשמור גם על הבטיחות, עם נעילת דיפרנציאל קדמית מכאנית המאפשרת ניצול מיטבי של כוח המנוע בנסיעה על משטח חלק או עם אחיזה נמוכה, ומערכת נעילת הדיפרנציאל הקדמי XDS המפחיתה את הכח המועבר לגלגל הפנימי ומאפשרת הפחתה משמעותית של הנטייה לתת-היגוי. עם 6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, היא גם מקצצת 0.2 שניות מול הדגם היוצא, וצוברת חיש מהירות לעבר מהירות לא חוקית, המלווה בצליל ספורטיבי בדיוק בעוצמה המתבקשת. מעבר לכך, בהתאם למסורת הדגם לאורך השנים, ה-GTI היא לא רק מכונית ספורט, אלא גם משפחתית יעילה בחיי היום יום, עם מרכב 5 דלתות שימושי ודי מרווח למשפחה, תא מטען נדיב יחסית עם 380 ליטר, ואף נוחות הנסיעה טובה ביחס למצופה ממכונית ספורטיבית עם כיול מתלים קשיח. את ימי המבחן היא סיימה עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

(צילום: משה נרקיס)

והמחיר…

במחיר של 227,900 שקל בו מוצעת כיום פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס, מדובר בעליה קלה מול גרסת ה-GTI היוצאת (12,000 שקל+), אך תוספת המחיר מתקזזת עם האבזור הנדיב יותר. את ההפתעה מגלים דווקא מול המתחרות האוטומטיות, שם מציגה הגולף את מחיר הכניסה הנמוך ביותר בסגמנט. למרות שמדובר בדגם העומד בפני החלפה בשנה הקרובה, הגולף GTI היא עדיין מכונית ספורטיבית מהנה ויעילה, מאובזרת היטב ואפילו נראית מצוין (אל תצפו לאיזה עיצוב מסעיר של הדור הבא, זו עדיין תהיה אותה גולף שמרנית…), ועם מסורת מוצלחת של GTI אמיתית, מדובר גם במכונית שנמכרת בקלות יחסית בתור משומשת בעתיד, ואפילו במחירים גבוהים במידה ומדובר באקזמפלר שמור במיוחד.


עוד ממבחני דרכים