מבחן דרכים: פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר החדש

פולקסווגן טיגואן היה אשתקד רכב הפנאי השני הנמכר ביותר בעולם. עכשיו הוא מגיע לארץ בגרסה חדשה המצוידת במנוע טורבו 1.5 ליטר ורמת גימור עשירה במיוחד, אך תג מחיר גבוה ימנע ממנו לשחזר את הצלחת הדגם בעולם וחבל.

ששי כהן 30 באוג, 2019
פולקסווגן טיגואן 1.5

מספר חודשים לאחר שפסק השיווק של פולקסווגן טיגואן 1.4 ליטר, הגרסה שהיתה לפופולרית במשפחת רכב הפנאי בארץ, והשאירה רק את דגם ה-2.0 ליטר היקר (החל מ-215,000 שקל), החלה צ'מפיון מוטורס בשיווק גרסת בסיס חדשה, הכוללת את מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר של היצרן, בשילוב רמת גימור אחת וגבוהה במיוחד, אך עם מחיר לא ממש בסיסי שנקבע על 195,000 שקל. מה יש לו להציע מעבר? יצאנו לבדוק.


הדור השני של פולקסווגן טיגואן משווק כבר מאז תחילת 2016 ומוצב ע"י היבואן תמיד מעל לדגמים המתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים. בדומה לתהליך שעובר על מרבית דגמי קונצרן פולקסווגן, גם במקרה של הטיגואן פסק שיווק מנוע הטורבו בנזין 1.4 ליטר אשר הוחלף במנוע 1.5 ליטר יעיל וידידותי יותר לסביבה. מפגש במציאות עם הדגם, חושף את אותו מראה מוכר של הדגם, אך הפעם ברמת הגימור הגבוהה 'Comfortline plus' המקנה לו מראה זהה לגרסת ה-2.0 ליטר היקרה, עם הופעה מוחצנת יותר, תאורת פנסי LED מלאה (חזית, אחור, מאותתים) וחישוקי "18 קלים ונאים למראה, המקנים לרכב הופעה הרבה יותר מושכת, בוודאי ביחס לדגם המתיימר להיות יוקרתי מהמתחרים.

קפיצת מדרגה באבזור

גם כאשר מתיישבים בתא הנוסעים, מדובר באותו טיגואן מוכר, שרק עבר שדרוג משמעותי של האבזור. כשבחנו את הטיגואן 1.4 ליטר עם הגעתו לארץ, התלונה העיקרית שלנו נגעה לרמת האבזור הבסיסית והדלה שצויד הדגם, ביחס למחירו הגבוה. בנקודה הזו בהחלט טיפלו בצ'מפיון מוטורס היבואנית, והדגם מצויד כיום כסטנדרט מושבי עור בעלי כיוונון חשמלי וחימום לנהג ולנוסע, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מערכת מולטימדיה "8 עם חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת מצלמות 360°, חיישנים קדמיים ואחוריים, חישוקי "18 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית LED, בקרת אקלים מפוצלת 3 אזורים, חיישני תאורה וגשם, פתיחה והנעה של הרכב ללא מפתח, בלם יד חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען ועוד. מה חסר? גג זכוכית פנורמי לא מוצע בארץ, גם לא בדגם ה-2.0 ליטר.

פולקסווגן טיגואן 1.5

אבזור עשיר כסטנדרט

מולטימדיה מקורית מוצלחת עם שדרוג מקומי מוצלח פחות

מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים איכותי כצפוי מפולקסווגן, וגם הנדסת האנוש מצוינת. קל לתפעל את המערכות, מערכת המולטימדיה המקורית יעילה, אך שדרוג ה-Connect it בהתקנה מקומית (תוספת של WAZE ושלל אפליקציות) לא ממש ידידותי למשתמש ונתקע לנו מספר פעמים במהלך ימי המבחן. מכיוון שהמערכת תומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, לטעמנו חבל על הכסף ואין צורך בשדרוג הנ"ל. בסעיף הבטיחות, מצויד הדגם בחבילת בטיחות מקורית מלאה, כולל תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, כאשר לרכב ציון מלא של  5 כוכבים במבחן הריסוק של EURONCAP.

מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי לחמישה נוסעים, כאשר בסעיף השימושיות גם היושבים מאחור נהנים גם מבקרת אקלים נפרדת, יציאות USB ו-12V ומשענת יד מרכזית. נפח תא המטען נדיב לקבוצה ועומד על כ-615 ליטר מכובדים למדי.

פולקסווגן טיגואן 1.5

ביצועים

למרות המעבר ממנוע טורבו 1.4 ליטר למנוע ה-1.5 ליטר, הביצועים נותרו זהים עם הספק של 150 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ ב-1,500-3,500 סל"ד, עימם מציע הרכב זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, המאפשרים התנהגות זריזה על הכביש, ביצועים נאים ואפשרויות עקיפה בטוחות. למנוע החדש משודכת גם תיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים במקום 6 בדגם היוצא, המאפשרת נהיגה חלקה ונעימה יותר (בעיקר במהירויות גבוהות), לצד צמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בסיום ימי המבחן, נרשמה צריכת דלק בפועל של קרוב ל-12 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים לא מאומצים. בסעיף הנוחות, רושם הדגם נוחות נסיעה טובה, עם כיול אופטימלי של המתלים (נוח למדי במרבית הכבישים ועדיין עם קשיחות נדרשת בנהיגה מעט ספורטיבית) ובידוד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע.

פולקסווגן טיגואן 1.5

קרוב ל-12 ק"מ לליטר במציאות

רכב הפנאי השני הנמכר ביותר בעולם אשתקד

הדור הנוכחי של פולקסווגן טיגואן הפך למכונית גלובאלית המשווקת בחלק גדול ממדינות העולם, וזוכה להצלחה מרשימה, כאשר אשתקד היה לרכב הפנאי השני הנמכר ביותר בעולם (אחרי טויוטה ראב 4 ולפני הונדה CR-V). במחיר התחלתי של 194,900 שקל בו מוצע כיום הדגם בארץ, מדובר בתמחור גבוה מהמתחרים, אשר מוציא אותו מהתחרות בקרב הג'יפונים המשפחתיים הפופולרים, ומשאיר אותו ללקוחות המחפשים אחר רכב איכותי ומאובזר היטב הממוצב גבוה יותר, כאשר האחים החורגים שלו במשפחה החולקים מכלולים רבים זהים (סקודה קארוק וסיאט אטקה) צפויים להילחם בקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון מובילי הסגמנט. כך או כך, מדובר בג'יפון משפחתי יעיל ומפנק, איכותי ובטיחותי, רק חבל שלא נזכה לראות אותו בכמויות גדולות נעות על הכביש.



עוד ממבחני דרכים