מבחן דרכים: פולקסווגן טיגואן 2021 המחודש

פולקסווגן טיגואן זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, הכוללת עיצוב מחודש, ותא נוסעים משודרג ומאובזר יותר, אבל האם במחיר של 175,000 שקל יכול ה-SUV הנמכר ביותר באירופה בשנה החולפת להצליח גם בישראל?

ששי כהן 03 בינו, 2021
פולקסווגן טיגואן 2021

תמונות: משה נרקיס

4 שנים לאחר שהושק בארץ הדור השני של פולקסווגן טיגואן, משיקה צ'מפיון מוטורס היבואנית את הדגם המחודש ל-2021, לאחר שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים. בניגוד לאירופה שם מוביל הטיגואן את שוק רכבי הפנאי ונהנה מהצלחה מרשימה במכירות, בארץ מדובר ברכב שממוצב גבוה מעל המתחרים בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים, אשר הסתפק ב-9 החודשים הראשונים של 2020 בקצת יותר מ-500 מסירות, כאשר האחים החורגים שלו, החולקים עימו מכלולים רבים משותפים, מכרו הרכב יותר (סיאט אטקה עם 1,500 מסירות וסקודה קארוק עם 2,400 מסירות).

מבחוץ

את עיקר השינויים בטיגואן 2021 תפגשו בחזית הרכב שעוצבה מחדש, מיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן וכוללת גריל אלגנטי יותר למראה עם פסי כרום הנמתחים לרוחב הסבכה הקדמית, יחידות תאורה ראשיות מסוג LED כבר מרמת הגימור הבסיסית, פגוש חדש וכמובן את לוגו פולקסווגן החדש. בצידי הרכב לא נרשמים עדכונים (אותם חישוקי "17 קלים) ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים פגוש בעיצוב חדש המסתיר את יציאות האגזוזים, עדכון קליל ליחידות התאורה ואת השם "TIGUAN" שנמתח מעתה מתחת ללוגו היצרן. מידות הרכב משפחתיות קלאסיות עם 4.51 מטר לאורך, 1.84 מטר לרוחב וגובה של 1.64 מטר. נפח תא המטען מרשים ועומד על 615 ליטר ועדיין כולל גלגל רזרבי.


תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, המתעדכן בשלל שדרוגים קוסמטיים עם הגה בעיצוב חדש ואלגנטי יותר למראה, משטח חדש לבקרת האקלים (3 אזורים) שהפך כולו להיות עם מתגי מגע, שזה גם נראה יוקרתי יותר ועדיין קל לשימוש. בנוסף תמצאו גם ריפודי מושבים בעיצוב חדש, דיפוני פלסטיק דקורטיביים בעיצוב שונה, משטח טעינה אלחוטי עם צמד יציאות USB Type C, תאורת LED פנימית מלאה וצמד תאי אחסון גדולים בתקרת הרכב בסגנון מטוס. יחד עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מתקבל כאן תא נוסעים מרווח למדי (גם ליושבים מאחור), נעים לשהייה, איכותי ועם שלל תאי אחסון שימושיים, למרות שהעיצוב מתחיל להראות כבר סימני גיל. הדגם משווק ב-2 רמות גימור חדשות לבחירה: "לייף" הבסיסית הכוללת מערכת תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, מולטימדיה "8 עם חיבור ל-App Connect, משטח טעינה אלחוטי נייד, פתיחה והנעה של הרכב ללא מפתח,  בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 איזורים, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי ועוד.

פולקסווגן טיגואן 2021

רמת הגימור הבכירה, Life Plus, כוללת בנוסף מתלים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה, מושבי עור חשמליים בעלי זכרון, לוח שעונים דיגיטלי, מצלמות היקפיות °360, מערכת לפתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, חלונות אחוריים כהים וחישוקי סגסוגת "18.

בטיחות

אבזור הבטיחות מכובד וכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת עייפות הנהג, מצלמה אחורית, מערכת לחניה אוטומטית, 9 כריות אוויר וחיישני חניה היקפיים, ולדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק שנערך ב-2016.

פולקסווגן טיגואן 2021

על הכביש

מתחת למכסה המנוע לא נרשמים חידושים, כאשר הדגם מצויד במנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר של היצרן, המפיק 150 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש מדובר במכונית נעימה לנהיגה: תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, הביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, והמנוע מצויד בטכנולוגיית כיבוי צמד צילינדרים בשיוט, המסייעת לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. בסעיף הנוחות, פעולת המתלים מעט נוקשת, מה שמתבטא בעיקר בנסיעה בכבישים שאינם סלולים היטב, בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ טוב וככל הנראה ביצועי המנוע יספקו את מרבית הלקוחות. אלו שחושקים במנוע חזק יותר, מוזמנים לחכות קצת לגרסת ה-2.0 ליטר 190 כ"ס שצפויה לנחות כאן במהלך הרבעון הראשון של 2021 ועתידה להיות קצת יותר זריזה. צריכת הדלק של הרכב בימי המבחן עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בממוצע.

פולקסווגן טיגואן 2021

שווה את הכסף?

פולקסווגן טיגואן 2021 המחודש ל-2021 מציע עיצוב חיצוני נאה יותר מבעבר, לצד תא נוסעים משדורג ואיכותי יותר ועם אותו מנוע טורבו 1.5 ליטר המפיק שילוב נאה של ביצועים וצריכת דלק המגובים גם בבטיחות גבוהה. יחד עם זאת, במחיר התחלתי שטיפס ומתחיל מ-175,000 שקל לגרסת ה-Life שנבחנת כאן, ועד 200,000 שקל לגרסה המאובזרת יותר, מדובר בתמחור גבוה שישאיר את הטיגואן בעיקר ללקוחות הנאמנים של המותג, או כאלו שמוכנים יותר לשלם על הסמל של פולקסווגן בחזית, הממותג בארץ קצת גבוה יותר מהמקובל במותגים העממיים, מה שאומר שגם בשנים הקרובות הוא יהיה נישתי יותר ופחות מתחרה ברבי המכר של הקטגוריה החמה בישראל.



עוד ממבחני דרכים