מבחן דרכים: פולקסווגן פאסאט ביזנס החדשה

פולקסווגן פאסאט חוזרת לישראל בדגם מחודש ל-2020, עם עיצוב מעודכן, אבזור עשיר כסטנדרט (כולל מושב נהג עם פונקציית עיסוי), מנוע טורבו חדש המציע טווח של יותר מ-1,000 ק"מ לתדלוק ומחיר תחרותי מבעבר. האם תוותרו על רכב פנאי בשבילה?

ששי כהן 22 במאי, 2020
פולקסווגן פאסאט ביזנס החדשה

5 שנים לאחר שנחת בישראל הדור השמיני של פולקסווגן פאסאט, מכונית המנהלים של היצרן הנחשבת למשפחתית בגודל בינוני (MID-SIZE) הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, עם יותר מ-30 מיליון עותקים שלה שעלו לכביש ברחבי העולם ב-8 הדורות שלה, נחתה בארץ מתיחת הפנים של הדגם, המציעה עיצוב מלוטש, אבזור יוקרתי כסטנדרט, מנועים חדשים ותג מחיר תחרותי מבעבר. איך כל זה מתבטא על הכביש, יצאנו למבחן עם גרסת ה-'ביזנס' החדשה שצפויה להיות הפופולרית במשפחת הדגמים החדשה.

פגישה במציאות עם הפאסאט המחודשת חושפת משפחתית גדולה ומרשימה מאוד למראה, עם הופעה גרמנית מאופקת שרחוקה מלהיות צעקנית ומסובבת ראשים, אך ללא ספק מרשימה ומכובדת שתעניק לכם כבוד מהשכנים. הדגם המחודש זוכה גם לחזית שעוצבה מחדש, עם יחידות תאורה ראשיות מסוג LED מלא, גריל ופגוש בעיצוב מחודש המקנים לרכב אפקט הגעה אלגנטי. בחלקה האחורי של המכונית הוחלפו יחידות התאורה בחדשות בטכנולוגיית LED, והכיתוב PASSAT המסורתי הוחלף באותיות גדולות הנמתחות לרוחב תא המטען, כפי שעושים זאת האחיות החורגות מבית סקודה. מעבר לכך, מדובר במכונית גדולה ומרווחת עם 4.77 מטר לאורך, 1.83 מטר רוחב, בסיס גלגלים נדיב של 278 ס"מ המקנה תא נוסעים מרווח מאוד ותא מטען שימושי וגדול בנפח 586 ליטר.


כשמתיישבים בכורסת הנהג, מדובר באותה סביבה מוכרת של הדדגם היוצא בשינויים קלים: העיצוב נעים לעין, איכות החומרים וההרכבה גבוהים כמצופה, המושבים נוחים ותומכים ורק האווירה היוקרתית נפגעה קצת עקב שילוב הצבעים הכהה השולט בתא הנוסעים. שילוב צבעים בהיר בגוון קרם, יכול היה לתרום משמעותית לתחושת היוקרה. הפאסאט הינה המכונית הראשונה של פולקסווגן הזוכה גם לשמות חדשים לרמות הגימור, כאשר גרסת הבסיס 'Business' הנבחנת כאן כוללת אבזור עשיר למדי כסטנדרט עם מערכת מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה מרכזית כהה, חישוקי סגסוגת 17", מולטימדיה מקורית עם מסך "8, מצלמת רוורס וקישוריות Car Play של Apple או Android Auto, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, גלגל הגה מצופה עור, מושבי Comfort קדמיים מתכווננים חשמלית, מושב נהג עם פונקציית עיסוי וזכרונות, העברת הילוכים מההגה, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

פולקסווגן פאסאט ביזנס החדשה

אבזור הבטיחות שודרג וכולל כסטנדרט: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי (קצת מתערב יותר מדי), החלפת אורות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית (שעובדת מעולה במציאות), התרעת שטח מת במראות הצד ולמכונית ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

את החדשה העיקרית מתחת למכסה המנוע תמצאו בנטישת מנוע הטורבו 1.4 ליטר בגרסת הבסיס של הדגם היוצא, והחלפתו במנוע הטורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס המוכר משלל דגמים של היצרן, הכולל גם טכנולוגיה של ניתוק צמד צילינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר.  המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ומציע ביצועים נאים עם מומנט של 25.5 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, תחושה של רכב חזק ממה שמספרים הנתונים על הנייר, עם יכולות עקיפה זריזות ואחיזת כביש מושלמת, המצטרפים לנוחות נסיעה גבוהה ומפנקת ובידוד מושלם של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע.

פולקסווגן פאסאט ביזנס החדשה

חובבי הביצועים שמחפשים רכב חזק יותר, יוכלו להשתדרג לגרסת ה-2.0 ליטרים 190 כ"ס (7.5 שניות ל-100 קמ"ש) שמוצעת יחד עם אבזור משופר (ריפודי עור וגג זכוכית) בתוספת של 30,000 שקל, אך לדעתנו ביצועי גרסת ה-1.5 ליטר ללא ספק יספקו את מרבית הלקוחות. מעבר לכך מדובר במכונית חסכונית בדלק שהציעה צריכת דלק של 15 ק"מ לליטר במציאות, אך בנהיגה שכללה הרבה שיוט בכבישים בין עירוניים. עם 66 ליטר קיבולת של מיכל הדלק, נצפה גם לאחר תדלוק טווח נסיעה מרשים של 1,080 ק"מ בין תדלוקים.

פולקסווגן פאסאט ביזנס החדשה

שווה את הכסף?

מותג פולקסווגן מראה סימני התעוררות מתחילת השנה, עם דגמים חדשים שהצטרפו להיצע וזינוק של עשרות אחוזים במכירות בארץ (לפחות עד הגעתה של הקורונה…). הפאסאט המחודשת ל-2020 נכנסת לסגמנט מכוניות המנהלים המנומנם, שסובל בשנים האחרונות מנטישה המונית של לקוחות לעבר עולם רכבי הפנאי, וככל הנראה לא ישחזר את הילת העבר שלו כאן. יחד עם זאת, במחיר החל מ- 182,900 שקל בו היא מוצעת כיום, מדובר בתמחור תחרותי יחסית הגבוה רק בכמה אלפי שקלים בודדים ממרבית המתחרות בקטגוריה, תמורתם תקבלו רכב מנהלים אלגנטי ומכובד למראה, מרווח ומפנק היטב כבר בגרסת הבסיס (כולל חבילת בטיחות רחבה) ועם מנוע מספיק חזק ומאוד חסכוני בדלק. גרסאות ה-2.0 ליטרים מוצעות במחיר החל מ-212,900 שקל ומשדרגות מעט את הביצועים והאבזור, אך לטעמנו דווקא גרסת ה-1.5 ליטר 'ביזנס' החדשה מציעה את התמורה הטובה לכסף במשפחת הפאסאט החדשה.



עוד ממבחני דרכים