מבחן דרכים: פיג'ו ספידפייט 2020

יבואנית פיג'ו מחדשת את יבוא הקטנועים לישראל, הפעם על-מנת להישאר, ודגם הספידפייט 125 סמ"ק הספורטיבי חוזר אלינו בדור 4 שמבטיח ליישר קו עם דרישות זיהום האוויר, ועדיין להיות מהנה לנהיגה. הצליח לו?

ששי כהן 11 במרץ, 2020
פיג'ו ספידפייט 2020

בפעם האחרונה שקטנועי פיג'ו זכו להצלחה במכירות בישראל זה היה במחצית השניה של שנות ה-90, אז שיטת העדר עדיין לא איפיינה את השוק הישראלי, ולא רק קטנועים טייוואנים שלטו ברחובות, אלא גם פיאג'יו שהובילה את השוק עם דגם הטייפון הזכור לטוב, ופיג'ו שמכרה כאן מספרים מרשימים יחסית עם דגמי הבקסי 50 סמ"ק שהיווה תחרות לטייפון בקטגוריית קטנועי השטח 50 סמ"ק שזכתה לפופולריות עצומה באותם שנים, וגם עם דגם הספידפייט שהיה מתחרה בקטנועי הספורט.




בעשור האחרון שווקו כאן קטנועי פיג'ו לפרקים בכמויות קטנות יחסית, ובסוף השנה החולפת, הושק כאן מחדש מותג "פיג'ו קטנועים", הפעם כדי להישאר, כאשר הוא משלים את היצע הכלים הדו-גלגלים של ד.ל.ב מוטוספורט היבואנית, כאשר דגמי KTM מיועדים לשטח ולכביש, אינדיאן לשוק הקאסטום ופיג'ו לענף הקטנועים שעדיין מרכז את מרבית מכירות הדו-גלגלי בארץ ועשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה של ד.ל.ב מוטוספורט בשנים הקרובות.

קטנועי פיג'ו שנות ה-90

קטנועי פיג'ו בשנות ה-90 זכו לפופולריות יחסית בארץ. צילום פרסומת לפיג'ו בישראל 1995 (צילום: ארכיון הרווארד)

הדגם הראשון בהיצע הדגמים החדש של פיג'ו בישראל (3 דגמים עם תחילת השיווק) הוא קטנוע פיג'ו ספידפייט החדש, דור 4 לקטנוע הספורטיבי שהחל את דרכו בשנות ה-90. מפגש במציאות עם הספידפייט החדשף חושף בראש ובראשונה עיצוב ספורטיבי יפהפה, שללא ספק בולט על הכביש, עם קטנוע קומפקטי במידותיו, הנהנה מתאורת LED היקפית (עם צמד פנסי LED עוצמתיים בחזית), שלל סממני עיצוב המעטרים את הרכב בסגנון דגמי המכוניות של פיג'ו (כונסי אוויר, עיצוב פנס אחורי) והופעה כללית מושקעת מאוד ביחס לקטגוריה.

פיג'ו ספידפייט 2020

תאורת LED היקפית ועוצמתית

בסעיף השימושיות רושם הכלי תא מטען שימושי מתחת למושב המסוגל לאכלס קסדה שלמה ועוד כמה פריטים קטנים, הכנה מקורית על הכידון למתקן נשיאת טלפון מסוג RAM כולל שקע USB מאחוריו לטעינת הטלפון וכן רגליות מתקפלות לנוסע המורכב וידית אחיזה אחורית נוחה. למרות שמדובר בקטנוע קומפקטי יחסית, ניתן להרכיב עליו נוסע נוסף בנוחות יחסית, וזאת בתנאי שצמד הרוכבים לא מגודלים ביחס לממוצע… מעבר לכך, מדובר בכלי איכותי למדי, ואפילו קצת מעבר למקובל בקטגוריה, אך לוח השעונים בסיסי מדי וכולל מד מהירות, מד דלק ומד מרחק מתאפס וזהו. חסר היה לנו לפחות שעון זמן בקטנוע שאינו מתיימר להיות בסיסי. בנוסף, גם רגלית צד חסרה ובמקומה תמצאו רגלית אמצעית שפחות נוחה לשימוש, אך לפחות מרימה את הקטנוע בקלילות. מעבר לכך, מדובר בקטנוע קליל לשימוש (הודות למיעוט המתגים) שאינו דורש יותר מדקה התמצאות לפני התחלת הרכיבה הפעם הראשונה.

פיג'ו ספידפייט 2020

כשיוצאים לדרך, מתגלה הספידפייט כקטנוע ספורטיבי הממשיך את האופי העליז של הדורות הקודמים בתוספת מנוע שקט יותר וידידותי יותר לסביבה ברוח תקנות זיהום האוויר של יורו 4. על הכביש מדובר בקטנוע עירוני יעיל: התאוצות מעמידה זריזות, המבנה הקומפקטי (המתאפשר בין השאר הודות להעברת הרדיאטור לאחור לצידי הגלגל) מאפשר כושר השתחלות מרשים בין טורי המכוניות בפקקי תנועה, ומנוע ה-125 סמ"ק 4 פעימות שזוכה בדור החדש לקירור נוזל, מספק ביצועים נאים, עם הספק של 11 כ"ס המאפשר זריזות עירונית משובחת, לצד האפשרות לצאת גם לנסיעות בין-עירוניות קצרות יחסית, עם מהירות מרבית של 90 ומשהו קמ"ש (סביב ה-100 קמ"ש על השעון). יחד עם אחיזת כביש טובה שמתאפשרת הודות לחישוקי גלגלים בקוטר "13, מידות שלא פופולריות בקטגוריה ומאפשרות שילוב בין אחיזת כביש וגיהוץ מהמורות לביצועים ספורטיביים, ומשקל נמוך יחסית של 125 ק"ג, מתגלה קטנוע בעל אופי ספורטיבי שדי מהנה לנהיגה, יחסית נטול רעידות ודי שקט. אל אלו מצטרפים צמד בלמי דיסק ומערכת בלימה משולבת העוצרים את כל העסק הזה היטב, אך לדגם אין מערכת ABS וחבל. צריכת הדלק של הקטנוע בימי המבחן עמדה על 37 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים מאומצים יחסית, שכללו גם גיחות בין עירוניות ארוכות יחסית בפול גז.

פיג'ו ספידפייט 2020

שווה את הכסף? 

במחיר של 15,063 ₪ (על הכביש) בו מוצע כיום פיג'ו ספידפייט, מתמקם הקטנוע במרכז סגמנט הקטנועים 125 סמ"ק, זול משמעותית מכלים כמו ווספה 125 והונדה PCX, אך גבוה מסוסי עבודה כמו קימקו מובי החדש, סאן יאנג JET 14 ומאסק. בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו את אחד הקטנועים היפים בקטגוריה, המציע גם חווית רכיבה מהנה ואופי ייחודי, המגובים גם במנוע חסכוני וידידותי לסביבה המקורר גם נוזל שעשוי להשפיע לטובה על עמידות ואמינות הכלי. האם הוא יצליח בשוק שפועל בשיטת העדר? תלוי ביבואן, ביצירתיות השיווקית שלו ובאופן שבו הוא מתכוון לדחוף את הכלי לשוק, מעבר להצבת מספר כלים באולמות התצוגה גם של דגמי המכוניות של פיג'ו. מדובר בקטנוע שפונה בעיקר לצעירים, ואלו לצערנו פחות מתעניינים היום בקטנועי 125. אנחנו נשמח לראות יותר עותקים שלו עולים על הכביש וליישר קו קצת עם אירופה (יותר מחצי מיליון עותקים מכל הדורות שלו שנמכרו עד כה בעולם).




עוד מדו גלגלי