מבחן דרכים: פיג'ו 2008 החדשה 2020

פיג'ו 2008 החדשה סוחפת עם עיצוב מפתה אשר גרר התעניינות על הכביש, תא נוסעים מרהיב וטכנולוגי ומרווח פנים משופר משמעותית מול הדור היוצא, מה שעשוי לאיים לא רק על המתחרות, אלא אפילו גם בתוך הבית כאופציה מוזלת ל-3008 המצליחה.

ששי כהן 11 במאי, 2020
פיג'ו 2008 החדשה 2020

7 שנים לאחר שהוצגה לראשונה פיג'ו 2008, הנציגה של פיג'ו שנועדה לתת מענה לניסאן ג'וק בקטגוריית הג'יפונים הקטנים (B-SUV), נחתה בארץ בחודש שעבר ה-2008 החדשה, שמציעה אמנם קפיצת מדרגה מרשימה מול הדור היוצא, אך נכנסת לשוק צפוף במיוחד ורווי מתחרים, שרק מתחילת השנה הצטרפו אליו שלל מתחרים ראויים. אז מה יש לה להציע שאולי ישכנע אתכם לבחור דווקא בה, יצאנו לבדוק.

אם אהבתם את הדור הנוכחי של ה-3008 (וככל הנראה מאוד אהבתם), אז הדור החדש של ה-2008 נראה כמו "בייבי 3008", עם קווי עיצוב המזכירים את האח הגדול, ויחד עם זאת גם עם מראה מעודכן לתחילת העשור השלישי של המיליניום הנוכחי, עם מראה מסובב ראשים שמשך לא מעט מבטים ותגובות על הכביש בימי המבחן, ונראה שיש לנו כאן מתחרה חדשה בתחרות מלכת היופי של הסגמנט. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט חישוקי גלגלים "16, תאורת LED מלאה בחזית ומאחור, צמד יציאות אגזוזים מעוצבות ומסילות גג, כאשר רמת הגימור 'פרימיום' הבכירה הנבחנת כאן כללה גם חישוקי "17, גריל קדמי בעיצוב מעט שונה ומצופה כרום, קיפול מראות חשמלי ושמשות אחוריות מושחרות. כאופציה תוכלו להזמין גם גג פנורמי חשמלי.


תא נוסעים

התיישבות בקבינה במושב של הנהג חושפת את שפת העיצוב i Cockpit המוכרת של היצרן, המקנה לסביבת הנהג הרגשה של תא טייס, עם עיצוב מושקע, ידית הילוכים אלקטרונית בסגנון סטיק של מטוס, לוח שעונים דיגיטלי "10 בטכנולוגיית תלת-מימד ייחודית (בדגם הנבחן), מולטימדיה מקורית דוברת עברית עם מסך "7 צף ומצלמת רוורס, פסנתר מתגים מעוצב בקונסולת המכשירים המרכזית, הגה קטן קטום וספורטיבי שלא רק נראה מצוין, אלא גם נעים לאחיזה ונוח לשימוש, ציפוי נאה דמוי קרבון לדשבורד ולדלתות ומושבים תומכים ונוחים. יחד עם זאת, הנדסת האנוש מעט מסורבלת: ההגה המעוצב מסתיר מעט את לוח השעונים, בקרת השיוט ממשיכה להתעקש ולהיות ממוקמת מאחורי ההגה, תצוגת המולטימדיה אותה ראינו בשלל דגמים של היצרן בעבר כבר מתחילה להיות מעט מיושנת, ואף סבלה מניתוקים רבים מהנייד שלי. מעבר לכך, האבזור עשיר בדגם הפרמיום הנבחן וכולל גם התנעה ללא מפתח (חבל רק שלא KEYLESS מלא), משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי ותמיכה באפל קאר-פליי. חבל רק שאין תמיכה גם באנדרואיד אוטו שפונה לקהל לקוחות גדול הרבה יותר.

פיג'ו 2008 תא נוסעים

תא נוסעים מרשים ואיכותי (צילום: רונן טופלברג)

בטיחות

אבזור הבטיחות בדגם ה-'אקטיב' כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימת חירום אקטיבית (עד 85 קמ"ש), מערכת תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, התרעת ערנות נהג ו- 6 כריות אוויר אשר הקנו לרכב ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק, כאשר גרסת ה-'פרימיום' הבכירה כוללת גם בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, שמירת מיקום בנתיב בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, 8 כריות אוויר (תוספת של כריות צד ליושבים מאחור), עימם זכתה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק.

פיג'ו 2008 החדשה

פיג'ו 2008 החדשה מול "פיג'ו" משפחתית של שנות ה-90…

על הכביש

פיג'ו 2008 החדשה משווקת בשלב הראשון עם צמד מנועים לבחירה: מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס, או מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס אותו לקחנו למבחן, שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. כשיוצאים לדרך, מתגלה יחידת הכח כיעילה למדי, המצליחה לספק ביצועים נאים לקטגוריה, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות, ומומנט נדיב של 23.4 קג"מ, המספק מספיק כח לעקיפות זריזות במידת הצורך. יחד עם זאת, מנוע ה-3 צילינדרים מעט נוכח בתא הנוסעים, עם גרגור שחודר לקבינה, לא באופן שמפריע לנסיעה, אך מעט יותר מורגש מהמצופה. מנגד, תיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית מתוצרת AISIN היפנית פועלת בשיתוף פעולה מוצלח עם המנוע ומספקת החלפות הילוכים חלקות שאינן מורגשות. תנוחת הישיבה מעט גבוהה ממשפחתית קלאסית, והמרווח לנוסעים השתפר משמעותית מול הדור היוצא, כאשר צמד מבוגרים ישבו בנוחות גבוהה גם בספסל האחורי. מעבר לכך, מדובר ברכב שימושי למדי, עם תא מטען בנפח 405 ליטר (גדול משל הרבה מכוניות משפחתיות קלאסיות), וגם תא הנוסעים משופע בשלל תאי אחסון שימושיים. נוחות הנסיעה היתה טובה במרבית סוגי הכבישים במבחן, ובסיכומו של מבחן נרשמה צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק מהצהרת היצרן, אך נתון בסה"כ חיובי לקטגוריה, ביחס לגודלו ומשקלו של הרכב.

פיג'ו 2008 החדשה

שווה את הכסף?

פיג'ו 2008 החדשה מציגה התקדמות דרמטית מול הדור היוצא: היא נראית הפעם כמו ג'יפון ולא כסוג של סופר-מיני מוגבהת, היא יפהפיה ומושכת מבטים, תא הנוסעים שלה הכי מרשים בקטגוריה, ויחידת הכח שלה מספקת שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק, גם אם לא ממש חסכונית כפי שמציג היצרן. את זה אגב תוכלו לפתור בגרסת הדיזל שלה שככל הנראה תשפר משמעותית את הצריכה. במחיר התחלתי של 128,000 שקל לגרסת האקטיב הבסיסית ועד 135,000 שקל לגרסת הפרימיום הנבחנת כאן, מדובר במחירים הממקמים אותה במרכז הקטגוריה, ואנחנו מעריכים שגם בשוק הצפוף והעמוס מתחרים, היא תצליח לבלוט וככל הנראה להימכר במספרים גדולים יותר מהדור היוצא, כאשר להערכתנו היא עשויה גם לקרוץ באולם התצוגה ללקוחות שיגיעו להתרשם מה-3008 הגדולה יותר, ויבינו שניתן בהחלט להסתפק גם ב-2008 הקטנה יותר ולחסוך יותר מ-20,000 שקל פער במחיר. עוברים לעידן צנוע יותר, לא?



עוד ממבחני דרכים