מבחן דרכים: פיג'ו 508 פאסטבק GT החדשה

לא עוד מכונית מנהלים סטנדרטית, אלא חלופה אפשרית וזולה יותר למכוניות ספורט-סדאן יוקרתיות. פיג'ו 508 פאסטבק החדשה לובשת חליפה ספורטיבית, טכנולוגיה מתקדמת ואבזור עשיר, אך גם מתייקרת משמעותית. האם הפעם יצליח לה?

ששי כהן 07 באוג, 2019
פיג'ו 508 פאסטבק GT החדשה

9 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של פיג'ו 508, המשפחתית הגדולה של היצרן שהתברגה בארץ בסגמנט מכוניות המנהלים, נחת לאחרונה הדור השני של הרכב, בדגם חדש לחלוטין, עם עיצוב מסובב ראשים, טכנולוגיה עדכנית וחבילת אבזור ארוכה ומרשימה. מנגד, שוק מכוניות המנהלים התכווץ דרמטית, ולמעט 2-3 שחקניות, כל השאר נלחמות על חייהן. אבל ה-508 החדשה, המצוידת בתג מחיר גבוה משמעותית מהדור היוצא, פחות באה להתחרות במתחרות הטבעיות שלה, אלא להציע דווקא חלופה זולה למכוניות הסדאן היוקרתיות. באירופה מייעדים אותה כמתחרה לאאודי A5 ספורטבק ופולקסווגן ארטאון. בארץ, היא צפויה יותר להתחרות דווקא בדגמים בכירים של סקודה סופרב ומאזדה 6 או אפילו כחלופה זולה לוולוו S60 ואאודי A4. האם תספק את הסחורה?


איך את מסובבת אותי… (ואת הראשים של אנשים רבים ברחוב)

מפגש במציאות עם ה-508 פאסטבק החדשה, חושף מכונית מעוצבת ומפתה, עם צללית נמוכה וספורטיבית, מרכב שרירי עם קווים מפוסלים, גריל מאיים משהו וזנב עם חתימת תאורה אחורית הכוללת פנסי LED תלת-ממדיים לוכדי עין במראה ייחודי. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבכירה GT ובצבע אדום, כלל גם תאורת FULL LED בחזית וחישוקי "19 ספורטיביים שהקצינו עוד יותר את ההופעה. במהלך ימי המבחן היתה ה-508 סוג של אטרקציה על הכביש, עם שלל ראשים מסתובבים ומבטים מעריצים. אם חשובה לכם תשומת לב גם על הכביש, ייתכן וזה הרכב שיתאים לכם. אם מישהו עוד חושב שהוא עושה רושם שהוא מסתובב על הכביש עם ג'יפון חדש, כדאי שיעשה נסיעה על ה-508 וירגיש מה זה "לדפוק הופעה".
פיג'ו 508 פאסטבק GT החדשה

בניגוד למקובל בתעשיית הרכב, הדגם החש מצמצם קצת מידות לטובת הופעה ספורטיבית יותר, עם 4.75 מטר באורך (8- ס"מ), 1.41 מטר גובה (4.2-ס"מ) ובסיס גלגלים של 280 ס"מ (1.7- ס"מ), אך מתרחב קלות עם 1.86 מטר (0.7+ ס"מ). בסעיף השימושיות, רושם הדגם מרכב 5 דלתות עם תא מטען שאמנם הצטמצם ל-487 ליטר, אך עדיין גדול ורחב ומאפשר לאכלס את כל מה שתרצו בחיי היום יום.

סביבת נהג ונוסעים מתקדמת

כניסה לתא הנוסעים, חושפת את עיצוב ה- i Cockpit המוכר של דגמי פיג'ו מהשנים האחרונות, שקופץ כאן מדרגה ומציע הופעה שלא היתה מאכזבת מותגי יוקרה (ואולי אף עולה על חלקם…) עם סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ומפנקת, איכות חומרים גבוהה וכך גם ההרכבה. לצידו של לוח שעונים דיגיטלי (ותומך עברית) בגודל "12.3 בעל שלל אפשרויות עיצוב, תמצאו גם כסטנדרט גם מסך מולטימדיה עם צג מגע "10 באיכות HD, גלגל הגה ספורטיבי קטן, נאה למראה ונעים לאחיזה ומושבים ספורטיביים ואוחזים (חשמליים עם חימום ופונקציית מאסאז' ובריפוד עור משולב אלקנטרה בגרסת ה-GT הנבחנת). מעבר לכך תמצאו את שלל המתגים החיוניים בתצורת "פסנתר" מעוצבת ושלל תאי אחסון גדולים ושימושיים בחלל הנוסעים. מנגד, כחלק מהעיצוב דמוי הקופה והמרכב הנמוך, לא כולם יאהבו את הישיבה הנמוכה והמרווח ליושבים בספסל האחורי מעט מוגבל (בעיקר לאנשים גבוהים מעט מהמקובל).הנהג והנוסע שלצידו, לא יתלוננו ככל הנראה על צפיפות יתר.

מפנקת

האבזור עשיר כסטנדרט וכולל מתלים אדפטיביים עם בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מיקום במרכז הנתיב, מצלמת חניה אחורית בעלת "מבט על" עם חיישני חניה מובנים וקווי גבולות חניה, מערכת מולטימדיה מקורית עם 8 רמקולים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ממשק Apple Carplay,  בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים ופתחי מיזוג למושבים מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה פנימית, גימור דמוי קרבון בדלתות והקונסולה המרכזית, סופי אגזוז כרום, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' ועוד.

פיג'ו 508 פאסטבק GT החדשה

רמת הגימור GT הנבחנת כאן כללה בנוסף: מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם הנפת הרגל, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות מצופים באלקנטרה בשילוב עור נאפה מחוממים עם עיסוי בחמישה סגנונות, מערכת שמע FOCAL בהספק 515 וואט עם 10 רמקולים כולל סאב-וופר בתא המטען, פנסים ראשיים Full-Led עוקבי פניה, מצלמת חניה קדמית, חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', חלונות כהים ושלל נגיעות עיצוב ספורטיביות בגריל הקדמי, המראות, תקרת הרכב ועוד.

פיג'ו 508 פאסטבק GT החדשה

ספורטיבית?

על הכביש, נראה שגם ה-508 החדשה שאבה קצת מה- D.N.A המסורתי של פיג'ו המספק חווית נהיגה. מנוע הטורבו 1.6 ליטר מפיק כאן 225 כ"ס (180 כ"ס בדגם הכניסה) ו-30.6 קג"מ, המתקבלים כבר מ-1,750 סל"ד, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומציעים תאוצה זריזה מעמידה (7.3 שניות ל-100 קמ"ש) וקצב התקדמות וביצוע עקיפות זריזות משביע רצון. בנהיגה נינוחה ובחירה במצב הנהיגה ECO או COMFORT, תקבלו גם מכונית שקטה למדי ונעימה, והודות למתלים האדפטיביים המתכווננים, גם יחסית רכה, עם גיהוץ לא רע של מהמורות הכביש, המלווים בצריכת דלק של 12 ק"מ פלוס מינוס (בהתאם לאופי הנסיעה). בחירה במצב "ספורט", תחדד את תגובות ההגה, המנוע, העברות ההילוכים והמתלים, ותספק מכונית מהנה משמעותית לנהיגה, עם הגה שאפילו די מתמסר ומספק תקשורת מהנעשה בכביש, צליל מנוע נעים שחודר לתא הנוסעים ואפילו חיוך שנמרח לא מעט על השפתיים שלכם. כשבפיג'ו רוצים לספק חווית נהיגה, אז נראה שהם לא שכחו את הדרך (כפי שראינו בדגמים נוספים מהשנים האחרונות).

פיג'ו 508 החדשה

פיג'ו 508 החדשה (צילום: משה נרקיס)

החל מ- 200,000 שקל !

כשמגיעים לשורת המחיר, החל מ-200 אלף שקל לגרסת ה-180 כ"ס או 240 אלף שקל לדגם ה-GT החזק והמאובזר שנבחן כאן, מדובר ברמת מחירים שקפצה ליגה וחודרת עמוק לרמת המחירים המקובלת של דגמי ספורט-סדאן יוקרתיים בגרסותיהם הבסיסיות. פיג'ו 508 החדשה עברה תהליך שדרוג משמעותי בדור החדש, עם עיצוב GT מפתה, תא נוסעים מתקדם וסופר מאובזר, אבזור בטיחותי נדיב ויחידת כח משובחת, המספקת גם חווית נהיגה מהנה. היא יכולה בקלות להתחרות בדגמים יוקרתיים ממנה בכל הקשור לביצועים, נוחות ועידון, ואף להביס אותם ברשימת האבזור, אך היעדר סמל יוקרתי בחזית עלול להטריד לקוחות פוטנציאלים ברמת המחיר הנ"ל. הניסיון של קיה לדוגמה עם הסטינגר GT שצוידה בתג מחיר גבוה, עשה אמנם הרבה רעש בתקשורת, אך לא גובה בסופו של דבר במכירות טובות. מעניין יהיה לראות איך השוק יקבל את ה-508 החדשה.



עוד ממבחני דרכים