שרירי ומפנק: קדילאק XT4 במבחן דרכים

שוק רכבי הפנאי הקומפקטים היוקרתיים הוא הסחורה הלוהטת ביותר בשוק היוקרה כיום, ועכשיו גם לקדילאק יש נציג בקטגוריה עם ה-XT4 הסטייליסטי והשרירי. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 23 באוג, 2019
קדילאק XT4

צילום: משה נרקיס

קדילאק ממשיכה בתנופת הפיתוח, ובהתאם לאסטרטגיית היצרן מהשנים האחרונות להציג דגם חדש בכל חצי שנה עד שנת 2020, ה-XT4 הינו המצטרף החדש לאולמות התצוגה של היבואן, עם אחריות גדולה שמוטלת על הכתפיים (הרחבות) שלו: להחזיר את המותג לצמיחה ולהתחרות בסגמנט ה-SUV הקומפקטים היוקרתיים, שנחשב לסחורה הכי חמה בעולם היוקרה. לשם כך, הוא מצויד בהופעה סטייליסטית ומפרט מודרני מרשים, וגם תג מחיר בסיסי הזול ביותר בין דגמי החברה. מה הסיכוי שלו להצליח? יצאנו לבדוק.




American Style

מפגש במציאות עם ה-XT4 חושף קרוסאובר מודרני ושרירי למראה, סוג של אח קטן מצד אחד ל-XT5, עם קווי דמיון רבים ושימוש בשפת העיצוב הנוכחית של קדילאק, אך עם ממדים קצת יותר קומפקטיים, מרכב קצר ספורטיבי יותר והופעה מוחצנת גם ללא שימוש במשטחי כרום נוצצים שמעטרים דגמים רבים של היצרן. התוצאה בסופו של דבר, קרבית ומפתה. למרות שמדובר ב-SUV שאמור להתחרות בדגמים כמו אאודי Q3, וולוו XC40 ומרצדס GLA, כיאה לרכב אמריקאי טיפוסי, מדובר ברווח גדול ומרווח מהמקובל בקטגוריה, עם אורך של 4.6 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 278 ס"מ. גם בסעיף השימושיות מציע ה-XT4 תא מטען ענק בנפח 674 ליטר, לפני קיפול המושבים האחוריים.

קדילאק XT4

מפנקת?

כניסה לקבינה של ה-XT4 חושפת תא נוסעים מרווח למדי, עם שפע של מקום ליושבים מלפנים, אך קצת פחות מאחור (מרווח מספיק ל-2 מבוגרים או ל-3 ילדים). עיצוב סביבת הנהג מודרני, איכות החומרים לרוב גבוהה (למרות כמה פקשושים קלים) וגם איכות ההרכבה משביעה רצון בדרך כלל. לזכותם של קדילאק נוסיף שמאוד אהבנו את "פסנתר המתגים" שמאפשר גישה מהירה לבקרת האקלים ומערכות נוספות ואינו מחייב שימוש רק בצג המגע של מערכת המולטימדיה, מה שאינו דורש תפעול מסובך במערכות בסיסיות של הרכב כפי שקורה לעתים רבות אצל המתחרים. מעבר לכך, משופע הרכב גם בשלל תאי אחסון שימושיים בגדלים שונים, שהופכים את הנסיעה לנוחה יותר.

קדילאק XT4

כמקובל באמריקה, מצויד הרכב גם בהתנעה מרחוק דרך השלט, כך שאם יש לכם בית פרטי עם חניה פרטית, תוכלו לקרר או לחמם את הרכב שלכם כמה דקות לפני שתיכנסו אליו (הוא כמובן ישאר נעול עד שתגיעו). כניסה לרכב נעשית בקלות הודות למערכת EASY ENTRY המזיזה את מושב הנהג לאחור ולוקחת את ההגה פנימה אוטומטית עם כיבוי המנוע, ומחזירה אותם בדיוק לתנוחת האהובה עליכם עם התנעת הרכב (כולל זיכרונות ל-3 נהגים), ואלו מצטרפים לאבזור עשיר שכולל כבר מרמת הגימור הבסיסית פנסי חזית ואחור בטכנולוגיית LED, מערכת מולטימדיה "8 חדשה ומתקדמת עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ו-13 רמקולים מבית BOSE, גלגל הגה עם כיוונון חשמלי, העברת הילוכים מגלגל ההגה, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנוראמי חשמלי, טעינה אלחוטית לסמארטפון, 4 שקעי USB, מושבים ספורטיביים עם ריפודי עור, תאורת אווירה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ועוד. רמת הגימור הנבחנת "PREMIUM LUXURY", כללה בנוסף מושב נוסע מתכוונן חשמלית 8 מצבים, אוורור וחימום מושבים קדמיים, חימום מושבים אחוריים, עיסוי למושבים הקדמיים, הגה מחומם ופתיחת תא המטען עם הרגל.

בטיחות: מראה אחורית חדשנית

הדגם מצויד גם במערכת בטיחות חדשנית (ודגם שני של קדילאק בישראל), הכוללת מראת פנים המהווה למעשה מסך, אשר בעזרת מצלמת רוורס מתקדמת ומאוד איכותית, מציגה את הנעשה מאחור על גבי מראת הפנים המרכזית באיכות מעולה (גם בלילה), עם שדה ראיה הרחב ב-30% ממראה רגילה, וללא הפרעה של קורות אחוריות, שמשה מלוכלכת, נוסעים במושב האחורי, משענות ראש וכו'. מדובר בגימיק שקל מאוד להתרגל אליו, אך אם לא ימצא חן בעיניכם, תוכלו באמצעות לחיצה על המראה להפוך אותה לרגילה לחלוטין וללא שימוש במצלמה. קשה לנו להאמין שלא תאהבו את זה. מעבר לכך, הדגם מצויד כסטנדרט בחבילת אבזור בטיחותי מתקדמת הכוללת: בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטחים מתים, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים, שלל מצלמות היקפיות ועוד.

קדילאק XT4

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מצוידת המכונית במנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 237 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. רמת הגימור הנבחנת מצוידת בהנעה קדמית, בעוד רמת הגימור הבכירה " ספורט" כוללת גם הנעה כפולה. על הכביש, מדובר במכונית זריזה שאינה מתקשה לשנע את 1.67 טון של הרכב (לפני נוסעים), והודות למנוע הטורבו החזק מרגישה קלילה ואף מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7 שניות בלבד, ומציעה מספיק כח לעקיפות זריזות הודות למומנט הנדיב שזמין לרגל ימין כבר מסל"ד נמוך. יחד עם זאת, למרות שמדובר במכונית מהירה, לא מדובר במכונית ספורטיבית: ההגה קל מדי ומנותק מהנעשה על הכביש, ונהיגה נמרצת בכבישים הרריים מפותלים לא תתקבל בפידבקים חיוביים מהרכב. בכל מקרה, לקוחות הרכב הפוטנציאלים לא באמת מחפשים מכונית ספורט, אלא מכונית מפנקת ונוחה, ואת זה הקדילאק מספקת בשפע. בסעיף הדלק, למרות טכנולוגיית ניתוק צמד צילינדרים בשיוט ומערכת Start&Stop המסייעים לחיסכון בדלק, התקשינו לחצות את רף ה-9 ק"מ לליטר גם בנסיעות לא מאומצות. בסה"כ סביר לרכב בממדים האלה ואפילו מאוד חסכוני ביחס למצופה מקדילאק שזוהתה בעבר עם מנועים גדולים וצמאים.

קדילאק XT4

כסף…

מחיר קדילאק XT4 מתחיל ב-264,900 שקל לדגם 'הפרימיום' הבסיסי, דרך 284,900 שקל לדגם 'הפרימיום לקצ'ורי' האמצעי הנבחן כאן ועד 299,900 שקל לדגם ה-'ספורט' המאובזר ביותר. בדגם הכניסה מדובר במחיר הגבוה יותר ממחירי הכניסה של הדגמים המתחרים, אך בהתחשב בממדים הגדולים של הרכב (ה-XT4 קרוב יותר במידותיו לאאודי Q5 מאשר ל-Q3 בו הוא מתחרה) וגם ברמת האבזור העשירה והמפנקת כבר מהדגם הבסיסי, מדובר במחירים תחרותיים למדי, וזה עוד לפני שהתחשבנו במנוע החזק שמספק ביצועים טובים. בשורה התחתונה, אנחנו בטוחים שהדגם יהפוך להיות הנמכר ביותר של קדילאק בישראל ויספק מכירות נאות, שחלקן יבואו ככל הנראה לא רק על חשבון המתחרות, אלא גם על חשבון האח הגדול יותר, ה-XT5.



עוד ממבחני דרכים