מבחן דרכים קופרה אטקה : שווה 250,000 שקל?

קופרה אטקה, הסנונית הראשונה לעולם של חטיבת הספורט החדשה של סיאט, מבטיחה ביצועים של מכונית ספורט, מנוע 300 כ"ס שמטיס את הרכב ב-4.9 שניות ל-100 קמ"ש, הנעה כפולה שמשביחה את האחיזה וחבילת אבזור עשירה כסטנדרט. אבל האם זה שווה רבע מיליון שקל?

ששי כהן 02 בינו, 2020
קופרה אטקה

קרוב לשנתיים לאחר שהשיקה סיאט את "קופרה" מותג הביצועים שלה שאחראי לדגמים הספורטיביים של החברה, נחתה בארץ הקופרה אטקה, גרסת הביצועים הקיצונית המבוססת על האטקה המוכרת. מה יש לה להציע ולחדש בתוך עדר הג'יפונים שמרכז כיום כבר כ-46% מכלל מכירות הרכב החדש בישראל? יצאנו לבדוק.

"זאב בעור של כבש"

הקופרה אטקה משתייכת לזן מכוניות הספורט המתהדרות בעיצוב כמעט סטנדרטי, שאינו שונה דרמטית מהדגם המשפחתי שבהשראתו הן פותחו. מפגש במציאות עם הדגם, חושף את אותו מרכב SUV משפחתי ושימושי של האטקה, אשר בגרסת הקופרה זוכה לחזית מעט יותר אגרסיבית למראה, חישוקי "19 קלים ומעוצבים ובחלקה האחורי פגוש חדש משולב דפיוזר וצמד מפלטים כפולים המרמזים על יכולותיו של הרכב. מעבר לכך, מצויד הדגם בלוגו החדש והיפהפה של קופרה בצבע נחושת, ומתחתיו תמצאו את הכיתוב "CUPRA" לטובת אלו שלא מזהים עדיין את הסמל. רכב המבחן שצויד בחבילת הגימור PRO שעלותה כ-19,000 שקל, כלל גם חישוקי גלגלים "19 מרהיבים עם צביעה דו-גוונית המשלבת צבע נחושת, לצד מושבי באקט ספורטיביים לנהג ולנוסע שלצידו. בשורה התחתונה: קופרה אטקה נראית תאומה כמעט זהה של סיאט אטקה ואנחנו דווקא אוהבים את זה. ניתן להינות מהרכב בחיי היום יום ולהשאיר אותו בחניות שונות ללא חשש שימשוך תשומת לב מיותרת, שעתידה לגרור גם ונדליזם.


גם בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את אותה סביבת נהג ונוסעים המוכרת מדגמי האטקה, כאשר השינוי המרכזי ברכב המבחן היה מושבי הבאקט הספורטיבים (אופציה בתשלום כאמור) התורמים לאווירה הספורטיבית. מעבר לכך, רמת האבזור גבוהה ומקבילה פחות או יותר לגרסאות ה-FR, וכוללת לוח שעונים דיגיטלי מלאהניתן להתאמה אישית, תאורת אווירה משתנה בדלתות הקדמיות, גלגל הגה קטום מעור ובמרכזו בולט לוגו המותג CUPRA, מולטימדיה עם מסך מגע 8", מערכת Full Link, משטח טעינה אלחוטי לסמרטפון, מושבי ספורט עם ריפודי עור מלאים וחימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מצלמות היקפית 360°, מערכת סיוע בחניה, 4 חיבורי USB, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, תא מטען עם פתיחה חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.

קופרה אטקה

עבור חובבי הסאונד, מצויד הרכב במערכת BEATS Sound System, הכוללת שמונה רמקולים וסאב וופר, המפיקים צלילים משובחים ברמה של אולפן, וללא ספק אחת מערכות השמע הטובות ביותר בהן נתקלנו עד כה במכוניות. מעבר לכך, מדובר במרכב SUV משפחתי מרווח לחמישה נוסעים אשר לא רק משתייך לזן רכבי הפנאי האופנתיים, אלא גם שימושי עם שלל תאי אחסון ותא מטען נדיב בנפח 510 ליטר.

את הפנינה האמיתית של הרכב תמצאו כמובן ביחידת הכח הנמצאת מתחת למכסה המנוע: הדגם הראשון שיצא לעולם תחת מותג קופרה העצמאי, לא מבייש את המוניטין שמנסה ליצור לעצמו מותג הספורט החדש, וכולל מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 300 כ"ס וכמעט 41 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים והנעה כפולה. על הכביש, מדובר בג'יפון שדחפו לו פלפל חריף לכל אחד מארבעת המפלטים שלו… הוא מאיץ כמו משוגע (4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש!), צובר מהירות בקצב מסחרר, מושך כמעט לכל אורך רצועת הסל"ד, ובשניות קצרות עשוי להביא אתכם למהירות שוללת רישיון. אל אלו מצטרפים הגה מדויק ובולמים אדפטיביים, שיחד עם ההנעה הכפולה, מספקים אחיזת כביש מושלמת, והתנהגות ספורטיבית גם בכבישים מפותלים, כאילו היה מדובר במכונית ספורטיבית נמוכה ולא ברכב פנאי גבוה.

קופרה אטקה

בנוסף, תמצאו גם בורר מצבי נהיגה הכולל 6 מצבים שונים (כולל אפילו לנסיעת שטח קלה…) וכמובן מצב קופרה שמעבר לחידוד תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, הבולמים וההגה, מציע גם צליל ספורטיבי אמיתי שבוקע מהמפלטים, ולא חלילה צליל מלאכותי מהרמקולים. בסעיף הגימיקים, תמצאו גם "בקרת שיגור", בעזרתה תשגר אתכם המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. בלעדיה, יקח לכם טיפה יותר… בסעיף צריכת הדלק, הציעה המכונית צריכת דלק של 9 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, כאשר נסיעה אגרסיבית תגרור אתכם לכיוון ה-7 ק"מ לליטר בממוצע, ונסיעה רגועה ונינוחה עשויה לחלץ עד 11 ק"מ לליטר בממוצע.

קופרה אטקה

שווה את הכסף?

לקופרה אטקה אין ממש מתחרים בארץ בשוק רכבי הפנאי העממיים, והמתחרות היחידות שפועלות באותה גזרה של ביצועים, מגיעות כולן מעולם מותגי היוקרה, ובמחירים שיעלו לפחות כפול. במחיר של 249,900 שקל בו מוצעת כיום המכונית, מדובר גם בסוג של מציאה: היא עולה רק 19,000 שקל יותר מסיאט לאון קופרה, ומציעה לא רק מרכב SUV אופנתי, מרווח ושימושי יותר, אלא גם ביצועים שלא רק שלא נופלים ממנו, אלא אפילו עולים עליו (לפחות בקו ישר…). בשורה התחתונה, מדובר בג'יפון עם ביצועים מסעירים והתנהגות כביש חדה, המספקים חווית נהיגה ממכרת, מהסוג שלא פוגשים כל יום, ויחד עם זאת גם מרכב שימושי למשפחה שכמעט ואינו גורר אחריו התפשרות בחיי היום יום. בקיצור, החוויה מובטחת.



עוד ממבחני דרכים