מבחן דרכים: קופרה לאון 2021 החדשה

הדור החדש של קופרה לאון, אחת ממכוניות ההנעה הקדמית החזקות ביותר בעולם, מבטיח חווית נהיגה ספורטיבית חדה ומהנה, עיצוב שמייצר המון עניין על הכביש וחבילת אבזור מרשימה, אבל האם זה מספיק כדי לשמור על הבכורה בשוק בעידן שמתחילים לעבור לחשמל?

ששי כהן 27 באפר, 2021
קופרה לאון 2021

בסיבוב הקודם שבחנו את הלאון קופרה לפני 4 שנים, היו לא מעט אנשים שהתלוננו על זה שלארץ הגיעה גרסת ה-290 כ"ס ולא ה-300 כ"ס שהוצעה באירופה, כאשר האשם "במחדל" היה מזג האוויר החם מדי השורר בישראל, שמנע בזמנו את שיווק הדגם בישראל. בתקופה שחלפה מאז, קופרה נפרדה מסיאט והפכה להיות מותג ספורט עצמאי וכעת חוזרת לארץ הלאון קופרה בדור חדש ולראשונה גם תחת הלוגו המפתה של קופרה ואפילו בגרסת ה-300 כ"ס החזקה. אבל האם עם תחילתו של העידן החשמלי שמספק לנו מכוניות חזקות ומהירות במיוחד (טסלה מודל 3 לדוגמה), מסוגלת הקופרה לאון לשחזר את הצלחתה בשנים האחרונות כמלכת המכירות של השוק הספורטיבי?

קופרה לאון דור 4

הקופרה לאון היא מכונית חדשה לחלוטין שפותחה על בסיס הדור הרביעי של סיאט לאון, ולמרות שמדובר במכונית בעלת קווי עיצוב משותפים, הודות לאיפור כבד של חבילת עיצוב ספורטיבית חיצונית ופנימית, מדובר ברכב שיוצר המון עניין על הכביש, בטח עם הצביעה של רכב המבחן בצבע כחול מט (תוספת של 13,900 שקל אם שאלתם), ותוספת חישוקי ה-"19 הקרביים משולבי הנחושת, שיחד עם רביעיית האגזוזים מאחור והצליל הספורטיבי מעורר שבוקע מהם, היא סובבה המון ראשים בימי המבחן וגררה המון שאלות כמעט בכל צומת שעמדנו בה. מי שמחפש זאב בעור של כבש, זה ממש לא הרכב בשבילו, או לפחות לא עם הצביעה החיצונית ונג'נטים המשודרגים.


מעבר לכך, היא גם מכונית דו-שימושית… שעם מרכב 5 דלתות, אורך של 4.4 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.44 מטר ובסיס גלגלים משודרג מול הדור היוצא של 268 ס"מ, היא בהחלט יכולה לשרת בנוחות מסוימת גם משפחה ממוצעת בחיי היום יום, אך תא המטען שלה קומפקטי יחסית ועומד על 380 ליטר.

יותר טכנולוגית ומפנקת

גם בתוך תא הנוסעים תמצאו את העיצוב המוכר של הלאון החדשה, בתוספת אבזור עשיר וחבילת עיצוב ספורטיבית לחידוד האווירה (מושבי באקט ספורטיביים, דוושות אלומיניום, תקרה בצבע שחור ועוד) המצטרפים להגה יפהפה בעיצוב ספורטיבי, שלל נגיעות קוסמטיות בצבע נחושת (הצבע הרשמי של קופרה), איכות חומרים שלרוב גבוהה, איכות הרכבה מרשימה ואווירה כללית מאוד מזמינה. אל אלו מצטרפים אבזור עשיר הכולל בין השאר: לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה מקורית עם תמיכה בעברית ומסך מגע "10 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית 3 אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת פנים מתוחכמת מסוג LED, תאורת אווירה מרשימה בשלל גוונים לבחירה, מערכת שמע עם רמקולים של Beats, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד.

קופרה לאון 2021

בטיחותית

המפרט הבטיחותי שודרג בדגם החדש וכולל: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד המדליקה תאורת אזהרה מרשימה על דיפון הדלת, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג, 10 כריות אוויר, התרעה על תנועה צולבת והתרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב. הרכב טרם עבר את מבחן הריסוק האירופאי, אך הלאון החדשה שעליה מבוססת הקופרה לאון זכתה ל-5 כוכבים בריסוק, מה שעשוי להעיד כנראה על רמת בטיחות גבוהה גם של הדגם הזה.

קופרה לאון 2021

מהממת גם בלילה (צילום: משה נרקיס)

מכונית ההנעה הקדמית עם התאוצה הטובה בעולם !

על הכביש ממשיכה הקופרה לאון לספק את אותה חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה אותה התרגלנו לפגוש גם בדורות הקודמים של הרכב. יחידת הכח לא ממש השתנתה בדור החדש מול הדור היוצא, וכוללת מנוע טורבו 2.0 ליטרים המפיק 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית, המספקים גם היום את אחת ממכוניות ההנעה הקדמית החזקות בעולם. עם הבחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב "CUPRA", הצליל הספורטיבי שבוקע מהאגזוזים מתחדד, ולחיצה קלילה על דוושת הגז מטיסה את הרכב מהר מאוד אל גבולות המהירות החוקית המותרת בישראל, כ- 5.7 שניות זריזות ל-100 קמ"ש (שאותם תנסו להשיג תוך שימוש בבקרת השיגור המהנה). אל אלו מצטרפים אחיזת כביש פנטסטית, הגה שמספק תקשורת לא רעה עם הכביש ותיבת הילוכים רובוטית זריזה וחלקה שבבעיטת קיק דאון עצבנית מורידה בהתאם לצורך אפילו כמה הילוכים. יחד עם זאת, למרות מערכת מתלים אדפטיבית, גם בבחירה במצב "Comfort" מדובר במכונית קשה יחסית, שיחד עם חישוקי "19 וצמיגים בחתך נמוך, מספקת נוחות נסיעה בינונית בלבד כאשר ברור למדי שהמכונית הזאת מכוונת בעיקר להנאה מנהיגה. צריכת הדלק של המכונית בימי המבחן עמדה על כ-10 ק"מ לליטר בממוצע.

קופרה לאון 2021

שווה את הכסף?

קופרה לאון היתה ונותרה מכונית ספורטיבית חדה ומהנה במיוחד שסביר להניח שכל חובב רכב אמיתי ישמח לאמץ אחת כזאת. הדור החדש מפנק גם בעיצוב ספורטיבי ונאה יותר, תא נוסעים עתיר טכנולוגיה ורשימת פינוקים משודרגת, לצד קפיצת מדרגה נוספת בסעיף הבטיחות. במחיר החל מ-239,900 שקל (לפני שלל תוספות) שטיפס מעט מול הדור היוצא, מדובר עדיין בתמורה גבוהה לכסף. עד כמה היא תצליח לשחזר את נתוני המכירות היפים של העבר בימים בהם מתחילים חלק מהלקוחות המסורתיים לנוע לעבר דגמים חשמליים ספורטיביים? ימים יגידו, אבל נדמה שבעידן הנוכחי, כדאי לקופרה ללחוץ על היצרן שישגר לארץ גם את גרסת הפלאג-אין הייבריד 245 כ"ס החדשה של הדגם, שבאירופה נחשבת כבר ללהיט, וגם אם היא איטית יותר בשניה בודדת בתאוצה ל-100 קמ"ש, היא מתגמלת בצריכת דלק כמעט דמיונית (71 ק"מ לליטר), מה שעשוי לקסום ללקוחות רבים בתחילתו של העידן החשמלי.



עוד ממבחני דרכים