מבחן דרכים: קיה אקסיד החדשה

קיה אקסיד (XCEED) מצטרפת לנישת הקרוסאוברים הספורטיביים החדשה בארץ, עם עיצוב יפהפה, מנוע טורבו חזק וחסכוני וחבילת אבזור מרשימה, המגובים בתג מחיר תחרותי. האם מדובר בלהיט הבא של קיה בישראל?

ששי כהן 25 בדצמ, 2019
קיה אקסיד החדשה

צילומים: רונן טופלברג

יבואנית קיה מרחיבה את היצע דגמי הפנאי שלה בארץ לשישה (והדגם השביעי כבר בדרך…), והשיקה השבוע את דגם האקסיד החדש שלה בארץ היישר לקטגוריית ה-C-SUV הפורחת ועמוסת המתחרים, המרכזת כיום כ-30% ממכירות רכב חדש בישראל. יחד עם זאת, בוודאי תשאלו "מה כבר יש לקיה לחדש בשוק שנראה שכבר מציע הכל?" מסתבר שהרבה: האקסיד החדשה מצטרפת לנישה חדשה של קרוסאוברים משפחתיים עם מרכב ספורטיבי, שהמתחרים העיקריים שלה הם טויוטה C-HR ומאזדה CX-30 החדשה,שגם שיווקה בארץ החל רק החודש.

בולט על הכביש?

קיה אקסיד נחשף לפני כחצי שנה בעולם ומהר מאוד עשה עליה לארץ. הדגם משתלב בהיצע הדגמים של היצרן בארץ מעל הסטוניק שמשתייכת לקטגוריית הג'יפונים הקטנים (B-SUV), ומתחת לספורטאז' המשפחתי שממוקם ביחד איתו באותה קטגוריה. יחד עם זאת, האקסיד פונה לפלח שוק חדש המציע ללקוחות מרכב SUV אופנתי עם עיצוב ספורטיבי דמוי מכונית "קופה 5 דלתות" המביא עימו המון סטייל לכביש שללא ספק בלט בתוך עדר הג'יפונים. עבור אלו שמודדים את רכב הפנאי שלהם לפי סעיף הגובה, אז אולי צפויה להם כאן קצת אכזבה, משום שמדובר ברכב בגובה של 1.5 מטר, גבוה רק ב-2.5 ס"מ מהסטוניק ונמוך בלא פחות מ-15 ס"מ מהספורטאז'. יחד עם זאת, "הגובה לא קובע…" והאקסיד בלט הרבה יותר על הכביש מעדר הספורטאז'ים/טוסונים ודומיהם הודות לעיצוב מסובב הראשים.


כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הסיד המשפחתית עליה הוא מבוסס, כאשר כאופציה מוצעת חבילת עיצוב פנימית עם גימור בצבע צהוב (ללא תשלום נוסף), המעניקה לתא הנוסעים מראה צעיר יותר עם דיפוני פלסטיק ומושבים עם ריפודים משולבים צבע צהוב בסגנון כוורת, המקנים לתא הנוסעים הופעה צעירה ומדליקה. מעבר לכך, תנוחת הישיבה גבוהה ביחס למשפחתיות סטנדרטיות, הראות לצדדים טובה (לאחור הרבה פחות) המרווח לנוסעים מקדימה נדיב, אך מאחור יסתדרו בעיקר צמד מבוגרים או 3 ילדים, בעיקר בשל בסיס גלגלים של 265 ס"מ שנחשב בימינו לקומפקטי יחסית בקטגוריה. בסעיף השימושיות, ישנם מספיק תאי אחסון ונפח תא המטען עומד על 426 ליטרים מכובדים.

קיה אקסיד החדשה

מפנקת

אבזור הרכב מרשים כבר מרמת הגימור EX המיועדת ללקוחות פרטיים וכולל כסטנדרט: לוח שעונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית, פנסי LED ראשיים, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 תומכת אפל ואנדרואיד, מערכת ניווט Waze ומצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "18, שמשות אחוריות מושחרות ומושבים משולבים בד ועור. אבזור הבטיחות כולל התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ו-6 כריות אוויר. רמת הגימור הבכירה "אקסיד פרימיום" כוללת בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור ומושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג.

קיה אקסיד החדשה

ספורטיבית?

על הכביש מדובר במכונית זריזה ונעימה לנהיגה. מנוע הטורבו 1.4 ליטר מפיק 140 כ"ס ומומנט מירבי של 24.7 קג"מ הזמין כבר מ-1,500 סל"ד, עימם מזנקת המכונית בקלילות מהמקום וצוברת מהירות בקצב מרשים למדי, כאשר התאוצה הקלאסית מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כ-9.5 שניות. תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, פעלה בשיתוף פעולה משביע רצון עם המנוע, ונעדרת רעידות והססנות המלווים לעתים תיבות מהסוג הנ"ל. מעבר לכך מדובר במכונית נוחה מאוד לנהיגה, כאשר המתלה האחורי הרב-חיבורי מתמודד היטב עם האספלט הישראלי. ברוב הזמן מדובר היה גם במכונית שקטה למדי (גם תחת מאמץ), אך לעתים נשמעו קצת רעשים מאיזור בתי הגלגלים. למרות המראה החיצוני הספורטיבי ואחיזת הכביש הגבוהה, הביצועים טובים מהמקובל בקרב רכבי הפנאי, אך לא יותר ממשפחתית טורבו רגילה. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית במבחן כ-13.1 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה משולבת ומעט מאומצת.

קיה אקסיד החדשה

שווה את הכסף?

קיה אקסיד מצטרף לשוק רכבי הפנאי-שטח הפורח בישראל ("המשפחתיות החדשות"), כשלזכותו עיצוב מקורי ויפהפה שללא ספק בולט על הכביש, תא נוסעים משפחתי מאובזר היטב (כולל חבילת בטיחות מתקדמת), ויחידת כח מודרנית המספקת שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. במחיר החל מ-137,900 שקל לגרסת LX המיועדת לציי רכב, דרך 139,900 שקל לגרסת ה-EX ועד 145,900 שקל לגרסת הפרימיום המאובזרת ביותר, מדובר במחירים תחרותיים, שיחד עם המוניטין המוצלח של קיה בארץ, מציעים חבילה כוללת  מאוד מושכת שאפילו מצליחה להתבלט בין שלל הג'יפונים שמציפים את הכבישים.



עוד ממבחני דרכים