מבחן דרכים: קיה סיד דיזל אוטומט החדשה

מי פנוי באלנבי? הדור החדש של קיה סיד דיזל, פונה בעיקר לנהגי מוניות ולמורי נהיגה ומציע ביצועים משופרים, מנוע חסכוני משמעותית בדלק ובטיחות גבוהה. בקרוב אצלכם ב-Get, יאנגו רקסי ושות'?

ששי כהן 30 במאי, 2019
יה סיד דיזל סטיישן החדשה

5 שנים לאחר שבחנו את קיה סיד בגרסת הדיזל שלה המיועדת בעיקר לשוק נהגי המוניות, מורי הנהיגה וחברות המבצעות ק"מ גבוה ומעוניינות בחיסכון בדלק, הוחלפה המכונית בדור חדש, המבטיח שדרוג הביצועים, צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר ותוספת הכרחית בימינו של חבילת בטיחות מקורית. איך כל זה מתבטא על הכביש? יצאנו לבדוק את גרסת הסטיישן השימושית.


שוק הסטיישן כיום

בניגוד למבחן הקודם בו נהנו מכוניות הסטיישן מביקוש ער בשוק הרכב החדש, הסיד סטיישן החדשה נכנסת לעידן בו רכבי הפנאי שולטים בשוק הפרטי, וגם ציי הרכב שסיפקו את מרבית הביקוש לדור היוצא, מתרכזים כיום בעיקר במשפחתיות היברידיות. מנגד, בשעה שלפני 5 שנים היו לה הרבה מתחרות בשוק מכוניות הסטיישן, כיום נותרו לצידה רק טויוטה קורולה ספייס, סקודה אוקטביה ספייס ופיג'ו 308 SW, כך שהשוק אמנם הצטמצמם, אך יחד איתו גם מרבית המתחרות נעלמו מהשוק, לרבות דגמים שהיו מאוד פופולרים כמו הפוקוס סטיישן ויונדאי i30 CW.

יה סיד דיזל סטיישן החדשה

גדולה יותר

הדור השלישי של הסיד פותח על שלדה חדשה (K2) של החברה, ומציע עיצוב חדש ומודרני יותר מבעבר, עם קווי עיצוב נאים אך שמרנים יחסית האמורים לקלוע לטעמם של תושבי אירופה שעדיין צורכים דגמי סטיישן בכמויות.  לצד אלה, גרסת הסטיישן מציעה צמיחה משמעותית בממדים עם 4.6 מטר באורך (9.5+ ס"מ) ורוחב של 1.8 מטר (2+ ס"מ), אך מצמצמת 2 ס"מ בגובה לטובת התנהגות כביש טובה יותר (1.465 מטר), ולמרות בסיס גלגלים זהה של 265 ס"מ, מציעה תא נוסעים מעט יותר מרווח. את התוספת של הצמיחה באורך תמצאו בעיקר בנפח תא המטען שצמח ל-625 ליטר מכובדים מאוד, הצומח עד 1,694 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. אם תרצו, בסעיף השימושיות היא הרבה יותר יעילה ממרבית הג'יפונים שאתם כ"כ מחבבים.

יה סיד דיזל סטיישן החדשה

ארוכה ורחבה מהדגם היוצא

תא נוסעים

כניסה לקבינת הרכב חושפת סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין, עם דשבורד בסגנון דגמי קיה החדשים,עם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "צף" בגודל "8, איכות חומרים שעלתה כיתה, הנדסת אנוש מצוינת (קל להתמצא ולתפעל את כל מערכות הרכב) ואבזור נדיב כסטנדרט הכולל בין השאר: מצלמת רוורס, חיבורי USB ו-AUX, הגה ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור, בקרת שיוט, חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מנופי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה, חיישני רוורס מקוריים, חיישני אורות וחישוקי "16 קלים. את ה-WAZE תתפעלו דרך אפליקציית WebLink הרוכבת על הטלפון החכם שלכם, אך התפעול נעשה ממסך המולטימדיה ברכב. בסעיף החובה, חבל שנעדרים מהתפריט פתחי מיזוג אחוריים וקיפול מראות חשמלי שהפכו להיות כמעט סטנדרטים בדגמים משפחתיים.

יה סיד דיזל סטיישן החדשה

ללא ריפודי עור בארץ

לראשונה עם חבילת בטיחות מתקדמת

מעבר לכך, מדובר ברכב מרווח למדי למשפחה ממוצעת, שימושי עם שלל תאי אחסון הפזורים בחלל הרכב ובעל מושבים נוחים למדי גם בנסיעה ארוכה של מספר שעות ברציפות. לראשונה בדגמי הסיד, זוכה הרכב לחבילת בטיחות מתקדמת הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוט', מערכת להתראת עירנות הנהג ו-6 כריות אוויר. הדגם החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של Euro Ncap, אולם בהתחשב שהדור הקודם זכה בציון מלא של 5 כוכבים, סביר שהדור החדש לא נופל ממנו ואף עולה עליו בבטיחות.

יה סיד דיזל סטיישן החדשה

תא המטען צמח ל-625 ליטר מכובדים

על הכביש

הסיד החדשה משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה: מנוע טורבו 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ ומנוע טורבו-דיזל 1.6 ליטר המפיק 136 כ"ס ו-ו-32.6 קג"מ, שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. גרסת הדיזל שנבחנת כאן, מצוידת במנוע הטורבו-דיזל U3 החדש – מנוע הדיזל הנקי בהיסטוריה של קיה (המשרת גם את הספורטאז' החדש), המציע שילוב מוצלח למדי של ביצועים וצריכת דלק. על הכביש, מדובר בראש ובראשונה ברכב שקט מאוד, שסביר שרוב האנשים שינהגו בו לא יבחינו שמדובר ברכב דיזל ולא בנזין. מדובר במנוע חלק בפעולתו, נטול רעידות וחזק מאוד, שיחד עם מומנט של 32.6 קג"מ הזמין כבר מ-2,000 סל"ד, מספק ביצועים משכנעים, עקיפות זריזות בשעת הצורך ושפע של כח הנדיב לרגל ימין, המגובים בתיבת הילוכים אוטומטית מהירה ויעילה. בסעיף צריכת הדלק החשוב מאוד ללקוחות הפוטנציאלים של הרכב, עמדה צריכת הדלק של הרכב על כ- 19 ק"מ לליטר בממוצע, ואפילו בתנאים מאומצים מעט, נתון מרשים בהחלט וטוב משמעותית מגרסת הדיזל הקודמת שבחנו כאן בעבר. מעבר לכך, מדובר גם במכונית נוחה למדי ולמרות כיול מתלים נוקשה יחסית, ככל הנראה לא תשמעו את אחד הנוסעים מתלונן.

יה סיד דיזל סטיישן החדשה

בסביבת עבודה טיפוסית לדגם

רכב עבודה

במחיר של 143,000 שקל, את קיה סיד דיזל אוטומט לא תמצאו ככל הנראה בידי לקוחות פרטיים, אלא יותר עם סיכוי באצבעות הלקוחות שיזמינו מונית כזו באחת מאפליקציות המוניות הפופולריות כיום. אפילו רכב המבחן של היבואן הגיע כשהוא מעוטר במדבקות פרסום הפונות לשוק המוניות, אך סביר שימצא גם לקוחות בבתי הספר לנהיגה ובציי הרכב כרכב טכנאים או סוכנים אשר יזכו למכונית סטיישן נאה ושימושית, בעלת ביצועים טובים וצריכת דלק פנטסטית, המגובים בדור החדש גם בבטיחות גבוהה. זה שננסה להסביר שהיא יותר יעילה, חסכונית ופרקטית ממרבית רכבי הפנאי לא יעזור לשכנע אתכם, ובמיוחד שמחירה חופף לרכבי פנאי. בחודש החולף, החלה טלקאר בשיווק הסיד גם בגרסת דיזל ידני במחיר מאוד תחרותי של 118,900 שקל, ההופך את הרכב לדעתנו לאחד הדגמים עם התמורה הטובה לכסף בימינו, לתשומת ליבם של מורי הנהיגה ובעלי תחנות מוניות המחפשים רכב עבודה יעיל ותחרותי במחיר.


עוד ממבחני דרכים