מבחן דרכים: שברולט מאליבו 2019 המחודשת

שברולט מאליבו 2019 זוכה לעיצוב חיצוני מעודכן, חבילת בטיחות מתקדמת ותיבת הילוכים חדשה, ואף זוכה בתואר "המשפחתית האמינה ביותר בארה"ב" בסקר החדש של מכון J.D Power. האם כל זה יספיק לכם כדי לוותר על ג'יפון בחניה?

ששי כהן 28 ביונ, 2019
שברולט מאליבו 2019

3 שנים לאחר שנחת בארץ הדור הנוכחי של שברולט מאליבו, נציגת שברולט בקטגוריית מכוניות המנהלים המצטמקת, נחת בארץ בחודש החולף הדגם המחודש לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה, הכוללת עיצוב מעודכן עם חזית ספורטיבית יותר, תוספת הכרחית של חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה, אבזור משודרג ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה שאמורה לסייע קלות בצריכת הדלק. האם כל זה אמור לשכנע אתכם לוותר על רכב פנאי בחניה לטובתו? אנחנו חוששים שהתשובה שלכם לא תפתיע אותנו…


יוני 2019 – שברולט מאליבו מוכתרת כמשפחתית האמינה בארה"ב !

בחודש החולף רשמה שברולט מאליבו הישג מכובד כאשר הוכתרה בסקר השנתי של מכון המחקר הנחשב J.D Power כמשפחתית האמינה ביותר בארה"ב בשנה החולפת, (בארה"ב היא מתויגת כמשפחתית בגודל בינוני… Midsize Car), כשהיא מקדימה מתחרות יפניות וקוריאניות, נתון המצביע על אמינות ושביעות רצון גבוהים של הקהל האמריקאי מהדור הנוכחי של המאליבו.

מאליבו דור 9.5

במסגרת מתיחת הפנים שעבר הדור הנוכחי והתשיעי של המאליבו שהוצג ב-2015, זוכה המאליבו בדגמי 2019 לעיצוב מעודכן הכולל חזית חדשה וספורטיבית יותר למראה, הכוללת גריל קדמי עם כונס אוויר גדול יותר, יחידות תאורה חדשות ותוספת פנסים משולבי LED. בצידי הרכב ניתן להבחין בחישוקי גלגלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי של המכונית תפגשו פגוש בעיצוב מחודש ויחידות תאורה חדשות המשלבות תאורת LED בעיצוב מרשים. בסה"כ שמרו בשברולט על העיצוב המוכר והמוצלח של הדור הנוכחי, כאשר הצליחו לשדרג את העיצוב החיצוני ולא לפגוע בו כפי שעשו זאת במתיחת הפנים שעשו בדור הקודם ששווק כאן עד 2015. 

שברולט מאליבו 2019

עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית הרכב

מאובזרת יותר אבל…

 בתוך תא הנוסעים משתדרגת המאליבו המחודשת במערכת מולטימדיה מקורית חדשה עם מסך "8 וממשק תפעול משופר (כולל תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי המאפשרים הרצת ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות), יחד עם בקרת אקלים דיגיטלית ואבזור עשיר כסטנדרט (כולל מושב נהג חשמלי והתנעת הרכב מהשלט האופיינית לדגמים אמריקאים), כאשר רמת הגימור הגבוהה LTZ הנבחנת כאן, כוללת בנוסף גג זכוכית כפול נפתח חשמלי, ריפודי עור וחימום מושבים. לצד הנדסת אנוש טובה המאפשרת לתפעל את שלל המערכות ללא צורך בלימוד יתר, איכות החומרים מעט נמוכה למקובל בסגמנט עם שלל משטחי פלסטיק קשיחים המדפנים את מרבית תא הנוסעים וללא פלסטיק רך כלל. מנגד, רכב המבחן שהגיע עם ריפודי עור בגוון בהיר, הציע אווירה נעימה ואפילו יוקרתית בתא הנוסעים (לפחות עד שמתחילים למשש…). מעבר לכך מדובר במכונית מרווחת למדי עבור 5 נוסעים, הודות לממדים הגדולים עם 4.92 מטר אורך, 1.85 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 283 ס"מ.

שברולט מאליבו 2019

תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה, איכות החומרים קצת פחות מרשימה.

בטוחה יותר

שדרוג משמעותי נרשם בסעיף הבטיחות, עם אימוץ חבילת בטיחות מקורית בכל הדגמים הכוללת: התראת שמירת מרחק, התראת התנגשות קדמית, בלימה אוטומטית במהירות עירונית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, התראת תנועה חוצה מאחור וזיהוי רכב בשטח מת בצידי הרכב, המצטרפים ל-10 כריות אוויר. מה חסר? בקרת שיוט אדפטיבית שהופכת לפופולרית יותר ויותר בדגמים המתחרים.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע מצוידת המאליבו המחודשת במנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר, אשר עבר עדכונים קלים במסגרת מתיחת הפנים וכלל הספק שעלה קלות ל-163 כ"ס, אך עם מומנט מעט נמוך יותר (25.3 קג"מ), המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה המחליפה את התיבה הפלנטרית של הדגם היוצא ומבטיחה חיסכון קל בדלק ובפליטת המזהמים. על הכביש, מדובר במנוע יעיל שאינו מתקשה לשנע את 1.44 טון משקל הרכב לפני נוסעים, ואף מציע ביצועים נאים עם 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ויכולת ביצוע עקיפות זריזות הודות למומנט נדיב הזמין לרגל ימין מטווח סל"ד נמוך עד בינוני. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה ושקטה למדי ופעולת תיבת ההילוכים הרציפה כמעט ואינה מורגשת גם תחת מאמץ, עם הדמיה מוצלחת של העברת הילוכים כאילו היתה תיבה פלנטרית. בסעיף הדלק, עמדה צריכת הדלק של המכונית על כ-10.5 ק"מ ללטר בממוצע, בנסיעה משולבת שכללה גם לא מעט תנועה עירונית. בסה"כ לא רע יחסית למכונית בגודל כזה.

שברולט מאליבו 2019

מראה עדכני גם מאחור

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-175,000 שקל לדגם הכניסה או 190,000 שקל לדגם המאובזר ביותר הנבחן כאן, תתקשה שברולט מאליבו החדשה לשחזר את המספרים הנאים שסיפקה כאן עם השקת הדור הנוכחי ב-2015, בשל העובדה הפשוטה שבמחירים הנ"ל (וזה נכון אגב גם למרבית המתחרות) יעדיפו רובם המוחץ של הלקוחות לאמץ את רכבי הפנאי השונים אשר באופן אבסורדי משהו, זולים יותר משמעותית בארץ, במקרה של שברולט – האקווינוקס הפופולרי שלהם נמכר כאן מ-149,900 לדגם הבסיסי ועד 163,000 שקל לדגם המאובזר ביותר, המעניקים תמורה גבוהה משמעותית לכסף. בארה"ב אגב, המאליבו מעט זולה יותר מהאקווינוקס. אם נחזור רגע למאליבו, הדגם המחודש נאה ומוצלח ככל שיהיה, יתקשה להימכר במחירים הנ"ל והסיכוי למכירות משמעותיות יותר בשוק, יכול להגיע לדעתנו רק אם תגיע הגרסה ההיברידית שלו שמוצעת בשוק האמריקאי ועשויה בתמחור אטרקטיבי מקומי למלא את החלל שהותירו כאן מכוניות המנהלים ההיברידיות שנטשו את השוק עם המיסוי הירוק המעודכן.



עוד ממבחני דרכים