מבחני ריסוק חדשים: יונדאי והונדה מאכזבים, הסיניות והאירופאיות מצטיינות

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם תוצאות ריסוק אחרונות לשנת 2023: 8 מתוך 11 מכוניות שניגשו למבחן זכו בציון מלא של 5 כוכבים, וכמה מכוניות שנבחנו מאוד רלוונטיות לשוק המקומי. הנה התוצאות

ששי כהן 07 בדצמ, 2023
יונדאי קונה החדשה

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP בסבב תוצאות ריסוק אחרונות לשנת 2023, המצביע על המשך ההשקעה של היצרנים בבטיחות, כאשר מתוך 11 מכוניות שנגשו הפעם למבחן, רק 3 לא זכו בציון מרבי של 5 כוכבים והסתפקו בארבעה לפחות ולא פחות.


בראש ובראשונה התאכזבנו לגלות שיונדאי קונה החדשה, המכונית שהיבואן הימר שתהיה הנמכרת ביותר בישראל בשנה הבאה, מסתפקת בציון של 4 כוכבים בלבד, עם ציונים פושרים יחסית בהגנה על פגיעה בהולכי רגל וציוד המכונית במערכות בטיחות מתקדמות. הדור הקודם שלה אגב מ-2017, זכה בזמנו לציון של 5 כוכבים, אולם מאז הוקשחו התנאים לקבלת הציון החמישי וזה לא אומר שהדור החדש פחות בטיחותי מהקודם, אלא להפך. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שהדגם שנבחן הוא החשמלי ולא ההיברידי המשווק בארץ, וגם לארץ הוא מגיע כאשר הוא חמוש בחבילת בטיחות רחבה יותר מזה של הדגם שנבחן בריסוק.

BYD סיל יו

BYD סיל יו – מרשימה בבטיחות ותגיע בקרוב לארץ

מותג BYD ממשיך להפגין בטיחות מרשימה בדגמיו, כאשר הדולפין החדשה, יחד עם הטאנג הוותיקה והסיל U שתגיע בקרוב זוכות כולן בציון של 5 כוכבים במבחן. גם רכב הפנאי היוקרתי הסיני אקספנג G9 ששיווקו החל בארץ בשבועות החולפים רושם ציון מלא במבחן. עוד במותגים הסינים: סמארט #3 החדשה שהיבוא של המותג לארץ יתחדש בע"ה ממש בקרוב זוכה לציון של 5 כוכבים.

גם האירופאיות מרשימות כאשר ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס EQE-SUV ופולקסווגן ID.7 החדשות זוכות כולן בחמישה כוכבים. סוגרת את רשימת המצליחות קיה EV9 שתשוק כאן ברבעון הראשון של 2024.

מנגד, הונדה אמנם הולכת ונכחדת באיטיות מהשוק הישראלי, אך הג'יפון החדש שלה ה- Z-RV מפשל ומסתפק ב-4 כוכבים, אותו ציון שזכתה גם החברה הוייטנמית "Vinfast" שדגם ה-VF-8 שלה כבר הגיע לארץ לרישוי ושיווקו מתעכב מהצפוי.