מהו ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' הינו סוג של ביטוח רכוש אשר מגן עלינו מפני תביעות של גורם שלישי באשר לרכוש שניזוק כגון כלי רכב אחר , מעקות בטיחות, רמזורים ועוד. כאשר רוכשים ביטוח לרכב תמיד נשאלת השאלה האם כדאי לרכוש מלבד ביטוח החובה גם ביטוח מקיף ולהיות מכוסים לגמרי מפני תביעות או להסתפק אך ורק בפוליסת ביטוח צד…

ששי כהן 17 בנוב, 2012

ביטוח צד ג' הינו סוג של ביטוח רכוש אשר מגן עלינו מפני תביעות של גורם שלישי באשר לרכוש שניזוק כגון כלי רכב אחר , מעקות בטיחות, רמזורים ועוד.

כאשר רוכשים ביטוח לרכב תמיד נשאלת השאלה האם כדאי לרכוש מלבד ביטוח החובה גם ביטוח מקיף ולהיות מכוסים לגמרי מפני תביעות או להסתפק אך ורק בפוליסת ביטוח צד ג' אשר אינה מגינה על כלי הרכב של המבוטח כלל. בשורות הבאות נעשה לכם קצת סדר בכל הבלגאן.

ביטוח רכב – כל פוליסה והתרחיש שלה

ישנם מספר תרחישים אשר התרחשותם בפועל הינה בעלת משמעות גדולה במיוחד עבור כל מי שיש בבעלותו רכב :

  1. גניבת הרכב.
  2. נזק רב לכלי רכב או רכוש אחר.
  3. תאונה עם נזק רב לרכב עצמו.
  4. פגיעת גוף ונפש.

פגיעות גוף ונפש מכוסות בביטוח החובה כך שלא אתם תאלצו להתמודד עם תביעות ענק ללא הכיסוי הביטוחי המתאים. גם המקרה של גניבת הרכב אינו קשור כלל לפוליסת ביטוח צד ג' אלא לביטוח המקיף, בדומה למקרה בו אין כיסוי ביטוחי לנזק של בעל הרכב עצמו. הסעיף הרלבנטי לפוליסת ביטוח צד ג' הוא מספר 2 – נזק לכלי רכב או רכושו של האחר וככל שהוא יהיה גדול יותר כך הפעלתו משמעותית יותר. במידה ותגרמו נזק עם רכבכם לרכושו של אחר, תוכלו להיות שקטים מבחינה כלכלית כי לא תפגעו מכך מבחינה כלכלית.

אז למי ביטוח צד ג' מתאים?

ביטוח זה מתאים במיוחד כאשר שווי הרכב המבוטח אינו גבוה במיוחד ואינו מצדיק את ביטוחו המקיף. לקריטריון זה נכנסים רכבים ישנים, פגומים, רכבים בעלי ליקויים קשים וכמו כן גם קטנועים ואופנועים שמחירם נמוך. יש לציין כי ישנן חברות וסוכני ביטוח אשר נוהגים "לפנק" את בעלי הרכבים אשר רוכשים ביטוח צד ג' במוצרי ביטוח נוספים אשר הופכים אותו לדומה ביותר לביטוח המקיף ללא ההגנה על הרכב המבוטח. מבין התוספות וההרחבות העיקריות ניתן למצוא שירותי רכב וגרירה, תוספת הגנה משפטית, ביטוח תכולת הרכב ועוד.

מדור פרסומי