מהפך: יונדאי סונטה מובילה את סגמנט מכוניות המנהלים בארץ

בתוך כשנה בלבד הצליחה יונדאי סונטה ההיברידית לזנק למקום הראשון בקטגוריית המנהלים בארץ, כשהיא עוקפת מתחרות נחשבות כמו סקודה סופרב ומאזדה 6. אבל החגיגה הזו עומדת כנראה להסתיים. מדוע?

ששי כהן 05 באוק, 2016
יונדאי סונטה הייבריד

נדמה שלהצלחה כזו לא ציפו אפילו בכלמוביל: שנה בדיוק לאחר שהושקה בארץ יונדאי סונטה הייבריד היישר אל שוק מכוניות המנהלים המוכה (עקב בריחת הלקוחות לרכבי הפנאי השונים), זינקה לראשונה בחודש החולף הסונטה ההיברידית אל ראש קטגוריית מכירות מכוניות המנהלים בישראל, תוך כדי שהיא עוקפת (לפחות זמנית) את סקודה סופרב החדשה שהובילה את השוק עד כה.

בסה"כ עלו לכביש ב-9 החודשים הראשונים של 2016 כ- 1,940 מדגמי הסונטה ההיברידית, כאשר 348 מתוכם בחודש ספטמבר לבדו. הסופרב שנדחקה כרגע לפחות למקום השני, מסרה עד כה 1,824 יחידות ומקדימה את מאזדה 6 עם 1,160 מסירות, פולקסווגן פאסאט עם 823 מסירות, שברולט מאליבו עם 707 מסירות, סובארו B4 עם 703 מסירות וטויוטה אוונסיס עם 621 מסירות.
הסונטה ההיברידית שהושקה בארץ במחיר מאוד תחרותי (החל מ-159,000 שקל), הנמוך משמעותית לא רק מהמתחרות ההיברידיות הישירות, אלא גם ממרבית מכוניות המנהלים, סחפה את השוק הרדום בשנה האחרונה למלחמת מחירים חריפה, שכללה הפחתות מחירים נרחבות בקטגוריה, חלקן באופן רשמי וחלקן בשוק ה-0 ק"מ. בנוסף, זכתה המכונית לאחרונה במכרז מנהל הרכש במשרד הביטחון לשרת כרכב הבא של קצינים בדרגת תא"ל.
יונדאי סונטה היברידית- צריכת דלק בפועל של 16.5 ק"מ לליטר יונדאי סונטה היברידית-חיסכון משמעותי בהוצאות הדלק ששולח את רשות המיסים להקפיץ את מחירה בינואר בעשרות אלפי שקלים !
יחד עם זאת, לצערנו כאשר רשות המסים מגלה שהציבור נוהר בהמוניו אל הדגמים החסכוניים בדלק, "ופוגע" בעקיפין בהכנסות המדינה ממסים עקב ירידה חדה בהוצאות התדלוק, בחודש ינואר הקרוב צפויה להתעדכן שוב נוסחת המיסוי הירוק ולפגוע משמעותית בדגמים כמו הסונטה ההיברידית שאמורה להתייקר בכמה עשרות אלפי שקלים, ולפי ההערכות בשוק מחירה יחל בינואר ב-200 אלף שקל !
האם נראה בחודשים הקרובים זינוק נוסף במכירות הסונטה ההיברידית? נדמה שכן. חבל רק שבנסיבות מצערות של פגיעה נוספת במעמד הביניים וסירוס של דגמים חסכוניים וידידותיים, שיעודד מעבר למכוניות בזבזניות בדלק ובעלות זיהום אוויר גבוה משמעותית.