מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח?

מאמר זה יספק לכם את כל המידע אודות הנקודות החשובות אותן יש לבדוק טרם רכישת ביטוחי חובה ורשות לרכב שלכם. ( מדור פרסומי )

ששי כהן 23 בדצמ, 2014

ביטוח רכב הוא ביטוח חובה במדינת ישראל אך יש עוד סוגי ביטוחים שאנשים מחליטים לרכוש, כמו למשל ביטוח מקיף לרכב וביטוח צד שלישי לרכב .מאמר זה יספק לכם את כל המידע אודות הנקודות החשובות אותן יש לבדוק טרם רכישת ביטוחי חובה ורשות לרכב שלכם.


ביטוח לרכב
במדינת ישראל כל אדם שבבעלותו רכב חייב לרכוש פוליסת ביטוח רכב חובה. פוליסה זו מבטיחה שבמקרה של פגיעה באדם מחוץ לרכב או פגיעה של האנשים ברכב (נוסע ויתר הנוסעים) חברת הביטוח היא זו שתדאג להם ותכסה את הנזקים הבריאותיים שנגרמו בעקבות הפגיעה. בנוסף, יש שני ביטוחי רשות אותם ניתן לרכוש. הראשון הוא ביטוח מקיף לרכב שמכסה נזקים שונים שנגרמים לרכב בעקבות שבר לשמשות, תאונה, גניבה, תקלה באחת המערכות החשמליות של הרכב ודליקה ברכב לצד מצבים נוספים (ניתן לבחור באילו כיסויים אתם מעוניינים) והשני הוא ביטוח לרכב צד ג', כלומר בפוליסה זו יש כיסויים עבור נזקים שנגרמו על ידי הרכב לצד שלישי. טרם רוכשים ביטוח לרכב חשוב להקפיד על כל הבדיקות הנדרשות.
השוואה בין ביטוחים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש תחרות גדולה מאוד בשוק ביטוחי הרכב, דבר שיכול לפעול פעמים רבות לטובתו של הלקוח במחירי הפוליסות המוצעות לו ובכיסויים לרכב שנכללים בכל פוליסה. הדברים החשובים שצריכים לעניין כל אחד שמעוניין לרכוש ביטוח וזאת לפני שחותמים על ביטוח מקיף הם:
אותיות קטנות – חשוב לקרוא את כל האותיות הקטנות של החוזה. רוב האנשים מוותרים על כך כיוון שמדובר על אותיות קטנות, מלל רב בניסוחים משפטיים שהוא אינו מבין וסיבות נוספות. כאן חשוב מאוד לבדוק מה רשום ולהסכים לכל מה שרשום טרם חותמים על הפוליסה. כלומר, במקרה הצורך יש לקנות זכוכית מגדלת שתהפוך את הקריאה לברורה יותר, או לשכור את שירותיו של עורך דין שיבהיר לכם מהי הפרשנות למשפטים הסבוכים.
ערך גבוה- ככל שערכו של הרכב גבוה יותר, כלומר ככל שהוא יותר חדש ויותר יוקרתי, כך גם חשוב מאוד לרכוש עבורו ביטוח מקיף על כל נזק שלא יקרה לרכב. יש לקחת בחשבון שפוליסה זו כוללת גם נזק במקרה של טוטאל לוס ומצבים יקרים נוספים בהם אינכם מעוניינים לתקן את כל הקשור אל הרכב מכיסכם הפרטי.
השתתפות עצמית- לעיתים משתלם לשלם פרמיה חודשית של סכום גבוה יותר עבור הרכב מאשר פרמיה בסכום נמוך יותר וברגע האמת לגלות שההשתתפות העצמית שלכם גבוהה מאוד. הנוסחה הנכונה היא השתתפות עצמית נמוכה ככל הניתן.
כיסויים- חשוב לדעת שפוליסת הביטוח המקיף בסיסית ולכן חשוב לבדוק מהם הכיסויים הנוספים אותם אתם מעוניינים לשייך אל הפוליסה, כמו למשל רכב חלופי, גרירה וכיסויים נוספים.
העדר תביעות- אם אין לכם היסטוריה של תביעות ותאונות קרוב לוודאי שתוכלו לקבל הנחה על מחיר הפוליסה החודשי ולכן תמיד חשוב לברר לגבי זה עם סוכן הביטוח של חברת ביטוח זו או אחרת.
לסיכום, אלו הן הנקודות הבסיסיות והחשובות ביותר שיש לברר לגביהן טרם חותמים על ביטוח מקיף וחשוב מאוד לא לוותר על מה שמגיע לכם ולבצע סקר השוואת מחירים וביטוחים בחברות ביטוח שונות.
* ידיעה זאת הינה מדור שיווקי ממומן


עוד מנוסטלגיה