מה נשתנה? נחשף סובארו פורסטר החדש 2019

סובארו פורסטר החדש 2019 נחשף בתערוכת ניו-יורק ומציע שלדה חדשה, תא נוסעים בעיצוב חדש לחלוטין ושלל מערכות בטיחות. חבל רק שהעיצוב החיצוני דורש זכוכית מגדלת כדי להבחין בשינויים.

ששי כהן 29 במרץ, 2018
סובארו פורסטר החדש 2019

4 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי של סובארו פורסטר, חשפה החברה בתערוכת הרכב של ניו-יורק את הפורסטר דור 5 החדש, המבטיח שדרוג משמעותי מול הדור היוצא, ובעיקר בתחום איכות תא הנוסעים, הפינוקים ורמת הבטיחות. יחד עם זאת, למרות שמדובר בדגם כמעט כל חדש, העיצוב נותר דומה מאוד לדור היוצא, ויתקשה להתבלט מול המתחרים המודרניים בכל הנוגע להופעה נחשקת.



הפורסטר החדש פותח על השלדה החדשה של סובארו (המשרתת גם את ה-XV החדש) ומציע מידות מעט גדולות מבעבר עם 4.62 מטר אורך (1.5+ס"מ), 1.81 מטר רוחב (1.5+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ (3+ ס"מ), האמורים לתרום לתא נוסעים מרווח מבעבר. בסעיף הגובה, מאבד הדגם חצי ס"מ ל-1.73 מטר ומרווח הגחון נותר זהה (22 ס"מ).

סובארו פורסטר החדש 2019


בתוך תא הנוסעים רושם הפורסטר קפיצת דרך של ממש, עם אימוץ עיצוב תא הנוסעים של ה-XV החדש בשינויים קלים בלבד, המקנים לתא הנוסעים תחושה הרבה יותר יוקרתית מהדגם היוצא, כאשר רמות הגימור הבכירות יציעו בנוסף ריפודי עור וחיפויי עור ללוח השעונים ולדיפוני הדלתות. אבזור הדגם יכלול גם לראשונה את חבילת הבטיחות EyeSight של החברה, הכוללת בין השאר: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעות סטייה מנתיב אקטיבית ורכב בשטח המת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שטח חוצה מאחור עם בלימה אוט', החלפת אורות אוטומטית ועוד.

סובארו פורסטר החדש 2019


בשלב הנוכחי יוצע הרכב בגרסתו לשוק האמריקאי עם מנוע בנזין 2.5 ליטר חדש המפיק 182 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה. היצע המנועים הרלוונטי יותר לישראל ייחשף בהמשך השנה עם חשיפתו של הדגם בגרסתו האירופאית.
סובארו פורסטר החדש יגיע לישראל ככל הנראה רק בתחילת 2019.