מותג הקטנועים קימקו לקח חסות על פיצוץ גשר מעריב ונתבע

מותג הקטנועים קימקו יצא בקמפיין פרסומי על גשר מעריב, בו הוא טוען לחסות על פיצוץ הגשר המתוכנן לשבוע הבא ונתבע על פרסום כוזב.

ששי כהן 10 באוג, 2015
פרסומת קימקו על גשר מעריב. צילום: רונן טופלברג

חברת עופר אבניר, יבואנית קטנועי קימקו, מנצלת את הרעש התקשורתי סביב עבודות הרכבת הקלה בת"א, מתוך מטרה לקדם את מכירות הכלים הדו-גלגליים שעשויים להיות כלי התחבורה האולטימטיבי בשנים הקרובות ברחבי ת"א, ויצאה בקמפיין פרסומי חדש שיוצר מיני סערה וגרר מכתב תביעה ממשרד עורכי דין ידוע.



כחלק מהקמפיין הפרסומי החדש, שכרה עופר אבניר את שטח הפרסום שעל גשר מעריב, בו קוראת החברה לנהגים לעבוד לדו גלגלי לקראת עבודות הרכבת הקלה באמצעות "חסות" על פיצוץ גשר מעריב. לדברי החברה, מותג הקטנועים קימקו יהיה אחרון המותגים שיפורסם על גשר מעריב המיתולוגי, שאמור היה לחגוג בשנה הבאה 40 שנה מאז נחנך, וכחלק מעבודות התשתית לרכבת הקלה, צפוי להיהרס ב-15/8/15. אז בעוד שבחברת עופר אבניר ביקשו לפרסם את מותג הקטנועים בגשר הסואן ולהרוויח הן מתנועת כלי הרכב הכבדה באיזור והן מהרעש התקשורתי שיחולל בשבוע הבא אירוע הריסת הגשר, במשרד עורכי הדין להט, ליטבק, סלונים המייצג את נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ חשבו אחרת ולאחר שלא התלהבו מהקמפיין החדש, שלחו הן לחברת עופר אבניר היבואנית והן לחברת הפרסום " ברעם פרסום מקורי בע"מ " מכתב זועם בו דרישה להסרה מיידית של פרסום והתראה לפני תביעה, בשל פרסום כוזב של מתן חסות להריסת גשר מעריב למרות שאינם אחראים להריסת הגשר, ואף לא נתנו כל חסות לאירוע. במכתב ההתראה הוקצב לחברה זמן מוגבל להסרת הפרסום ( עד אמש בחצות ).

פרסומת קימקו על גשר מעריב. צילום: רונן טופלברג

פרסומת קימקו על גשר מעריב. צילום: רונן טופלברג


מה הציעו אגב בעופר אבניר במבצע החדש? 60 תשלומים על כל דגמי קימקו, למשך חמש שנים ( מועד סיום העבודות המשוער של גשר מעריב ).
גשר מעריב, או בשמו הרשמי גשר הנשרים, נחנך בשנת 1976 והיווה מחלף עירוני בתל אביב שאיפשר נסיעה חופשית לאורך דרך בגין (דרך פתח תקווה לשעבר) מעל מפגש הרחובות המחומש עם יצחק שדה, קרליבך ולינקולן. השם "גשר הנשרים" ניתן לו לכבוד לוחמי מבצע אנטבה, שנערך סמוך לחנוכת הגשר, אולם בסופו של דבר הגשר מזוהה יותר מכל בשם " גשר מעריב " בשל מיקומו ליד בית מעריב.