מטרו מוטור מסכמת את שנת 2019

היבואנית הגדולה בענף הדו-גלגלי מסכמת שנה בה צמחה ב-10% במכירות, ומציגה את תוכניותיה לשנה הקרובה, הכוללות השקת שלל דגמים חדשים והקמת חטיבה חשמלית חדשה.

ששי כהן 16 בדצמ, 2019
אופנוע ZERO החשמלי

חברת מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בישראל בענף הדו-גלגלי, ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים השנתית המסורתית שלה, בה סיכמה את שנת 2019 והציגה את תכניותיה לשנת 2020, לצד הדגמים החדשים שתשיק החברה בשנה הקרובה ובראשם השקת דגמי אופנועי ZERO החשמליים שזיכיון היבוא שלהם עבר לידי מטרו.


לאחר פתיחה צולעת לשוק הדו-גלגלי בתחילת השנה, שכללה ירידה משמעותית במכירות, המשך השנה השתפר משמעותית ובחציון השני של 2019 הורגשה התעוררות משמעותית במכירות, כולל גם לדגמי היד שניה של החברה, ובמיוחד לדגמי ה-A1. במטרו מציינים גם שבמחצית השניה של השנה, נרשמת היחלשות בשימוש קורקינטים חשמליים וחזרה לכלים דו-גלגליים בנפחים קטנים שבטוחים יותר לרכיבה. בסופו של דבר מסכמת מטרו מוטור את 2019 עם גידול של 10% במכירות לעומת אשתקד עם 6,521 קטנועים (מהם 4,589 של סאן יאנג ו-1,891 של ימאהה) ו-2,370 אופנועים (מהם 1,134 של קווסאקי, 1,004 של ימאהה ו-209 של BETA). סה"כ מכירות הדו-גלגלי בענף יעמדו על כ-17,537 כלים השנה, כאשר 36% מהם היו אופנועים והשאר קטנועים. נתח השוק של מטרו עמד השנה על 51% מהמכירות בענף (6%+), כאשר עופר אבניר החזיקה 25% מהשוק, מאיר יבואנית הונדה עם 9% וד.ל.ב מוטוספורט עם 5%.

דגמי 2020 מטרו

במטרו מעריכים ששנת 2020 תתאפיין בעליה במכירות בענף לנוכח עומסי התנועה הבלתי נסבלים שפעם אפיינו רק את איזור המרכז, וכיום קיימים בשלל אזורים ברחבי הארץ. בשנה בקרובה תשיק מטרו שלל דגמים חדשים כאשר במותג ימאהה יושקו ה-TMAX 560 החדש (שהושק בסוף השבוע האחרון וכבר הוזמנו ממנו כ-170 כלים ועם צפי ל=700-800 כלים השנה), הטריסיטי 300 סמ"ק (קטנוע 3 גלגלים) שיגיע ביוני 2020 במחיר של 42,985 שקל, ימאהה טרייסר 700 החדש, שזוכה לעיצוב מושך יותר ואמור להיות אחד ממנועי הצמיחה של המותג בשנה הקרובה. הדגם יגיע בפברואר במחיר של 61,985 שקל. צפי המכירות לדגמי ימאהה בשנה הקרובה עומד על כ-3,500 כלים.

במותג קוואסאקי יושקו בפברואר ה-Z650 והנינג'ה 650 עם עיצוב חדש והתאמה לדרישות יורו 5, במחירים של 47,985 שקל לדגם ה-Z650 ו-51,985 שקל לדגם הנינג'ה.בנוסף, יגיע ה-Z900 המחודש בפברואר במחיר של 64,985 שקל, ואמור להמשיך את הצלחתו של הדגם הנמכר ביותר של קוואסאקי. עוד יגיעו הנינג'ה Z1000SX בפברואר במחיר של 94,985 שקל וה-ZH2, הסופר ספורט נייקד המפיק 200 כ"ס שיגיע במרץ (מחיר טרם נקבע), כאשר בחברה מעריכים שימכרו ממנו כ-20-30 יחידות השנה.

במותג סאן יאנג יגיע בינואר דגם המקסים TL500, המתחרה של היצרן בשוק הקטנועים הספורטיביים, המצויד במנוע 500 סמ"ק ומבטיח שילוב של קטנוע ספורט וקטנוע תיור במחיר של 49,985 שקל. בנוסף יגיע בפברואר המקסים 400 המעודכן במחיר של 35,985 שקל.

אופנועי ZERO חוזרים לישראל

אופנועי ZERO חוזרים לישראל

כניסה לעולם החשמלי

מטרו תשיק השנה חטיבה דו-גלגלית חשמלית שתכלול שיווק נפרד ואולמות תצוגה נפרדים שיכללו את אופנועי ZERO החשמליים מארה"ב שזיכיון היבוא שלהם עבר לאחרונה לידי מטרו מוטור, ומותג הקטנועים החשמליים הטייואני gogoro שמבטיח מהפכה בכל הקשור לעולם הקטנועים החשמליים בעולם (יש המתארים את המותג כטסלה או אפל של הקטנועים החשמליים), עם סוללות מתחלפות, עיצוב סטייליסטי ושפע של טכנולוגיה. במטרו מעריכים שהדגמים יהוו חלופה ראויה לקורקינטים והאופניים החשמליים וייהנו מעלויות אחזקה נמוכות במיוחד. היצע הדגמים יכלול את דגם ה-VIVA המיועד לעיר (עד 45 קמ"ש), דגם ה-"2 PLUS" המציע ביצועים של דגמי 125 סמ"ק (עד 90 קמ"ש) ודגם ה-S2 ABS המאובזר ובטיחותי יותר. בנוסף יגיע כלי לשליחויות עם יכולת העמסה של עד 45 ק"ג מאחורי הרוכב וטווח נסיעה של 175 ק"מ. במטרו מעריכים שיהיה מדובר באחד הכלים הפופולרים בשוק השליחויות. המחירים טרם פורסמו.

במותג ZERO שהזיכיון שלו עבר לידי מטרו לפני חצי שנה, טיפלו במטרו בשלב הראשון ב-60 לקוחות מתוך 150 שרכשו את הדגמים בידי היבואן הקודם, שסבלו מבעיות של חוסר שירות לאחר שהיצרן הפסיק לתמוך ביבואן הקודם. המותג יושק רשמית בסוף חודש ינואר עם שלל דגמים במחירים הנמוכים משמעותית ממחירם בעבר, כאשר בראש היצע הדגמים יוצע דגם ה-SR-F במחיר החל מ-94,985 שקל.

במטרו מעריכים ששנת 2020 תהיה שנת הפריצה של הענף הדו-גלגלי והיקף המכירות הכולל יחצה את רף ה-20,000 כלים בשנה. בשנה הקרובה מקווים גם בחברה שיצליחו לשנות את רישוי דגמי ה-3 גלגלים שיותרו לרכיבה לכל מי שיש לו רישיון לרכב פרטי (וללא צורך ברישיון לדו-גלגלי) בדומה למקובל באירופה, וכך גם לקטנועים העירוניים שמוגבלים למהירות מרבית של 45 קמ"ש.


עוד מדו גלגלי