מטרו מוטור: שיא במכירות השוק הדו-גלגלי למרות בעיות המלאי

היבואנית הגדולה בענף הדו גלגלי מסכמת את 2022 עם נתח שוק של 47%, שיא במכירות ה-TMAX החדש ומחסור בכלים מתוצרת ימאהה, שסייע להונדה להתמקם במקום השני (זמנית לטענתם). בשנה הקרובה השוק צפוי להמשיך לצמוח, אך כמעט ללא דגמים חדשים במטרו.

ששי כהן 02 בינו, 2023
ימאהה TMAX 2022

חברת מטרו מוטור ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים השנתית המסורתית שלה, בה סיכמה את השנה החולפת, סקרה את השוק הדו-גלגלי והציגה את תכניותיה לשנה הקרובה. למרות שנתונים רשמיים של מכירות דצמבר טרם פורסמו, הענף הדו-גלגלי מסכם שנה מוצלחת נוספת ושיא במכירות עם  כ-21,028 כלים חדשים שעלו לכביש. מטרו מוטור הוסיפה להיות היבואנית הגדולה בענף עם נתח שוק של 47%, הישג מדהים בהתחשב בכך שכיום משווקים בארץ לא פחות מ-56 מותגי רכב דו-גלגלי.



בשנה החולפת החלו לראות ירידה משמעותית במחירי ההובלה הימית מהמזרח ומחיר מכולה עמד בחודשים האחרונים סביב ה-4,000 דולר לעומת 20,000 דולר בשיא, אך עדיין פי 2 ממחירי ההובלה בעידן טרום הקורונה. יחד עם זאת, משבר השבבים ובעיות האספקה ליוו אותנו גם בשנה החולפת ובמותג ימאהה נרשם מחסור משמעותי של 1,000 כלים שיכלה החברה למכור בנוסף, לצד מחסור משמעותי גם בכמה דגמי מפתח של קוואסאקי. מנגד, ימאהה TMAX החדש רשם השקה מוצלחת נוספת, ושיא של קרוב ל-1,000 כלים שנמכרו השנה, וימאהה טנרה 700 הוסיף להיות האופנוע הנמכר בישראל (ובקרוב יקבל גם גרסת A1).

ימאהה טנרה 700

ימאהה טנרה 700 – האופנוע הנמכר בישראל ב-2022

בסה"כ מסכם השוק הדו-גלגלי שנה מצוינת למרות המחסור, עם עליה של 1.2% במכירות בשעה ששוק המכוניות סבל השנה מירידה של כמעט 10%. שוק הקטנועים ממשיך להוביל את מכירות הדו-גלגלי עם 14,016 מסירות (67% מסך המכירות), אך גם האופנועים רשמו שנה מוצלחת עם 7,012 מסירות. נכון להיום ישנה עליה ביחס המכירות של הדו-גלגלי ביחס לרכב, כ-8%, אך נתון זה רחוק מהשיא של 12% של שנת 2006-7.

חלוקת השוק לפי יבואנים 2022

בחלוקה לפי יבואנים, הוסיפה כאמור מטרו (סאן, יאנג, ימאהה, קוואסאקי, בטה ואחרים) להוביל את השוק עם 10,013 מסירות ו- 47% מסך המכירות, והקדימה את 'מאיר' (יבואנית הונדה) שמסרה 4,166 כלים וצמחה ל-20% (6%+). עופר אבניר שלישית עם 3,660 מסירות ו-17% מהשוק (4%-), מקדימה את ד.ל.ב (KTM, אינדיאן ופיג'ו)שמסרה 1,356 כלים ו- 6% מהשוק, דלק מוטורס (BMW) עם 403 מסירות ו-2%, אלבר (דיאלים וטריומף) עם 270 כלים ו-1% ושאר היבואנים שצמחו ל-1,160 מסירות וריכזו 7% מהמכירות.

בחלוקה לפי מותגים המשיכה סאן יאנג להוביל גם השנה את השוק (שנה 22 ברציפות) ומסרה 5,348 כלים, והקדימה את הונדה עם 4,166 כלים, ימאהה עם 3,465 כלים, קימקו עם 2,109 כלים, KTM עם 961 כלים, קוואסאקי עם 810 כלים, פיאג'ו עם 649 כלים, ב.מ.וו עם 403 כלים, הוסקוורנה עם 292 כלים, בטה עם 185 כלים וסוזוקי עם 171 כלים, כאשר שאר המותגים העלו 2,479 כלים נוספים.

במטרו מאמינים בשרת התחבורה החדשה

במטרו מוטור מעריכים ששנת השיא מעידה על חוזקו של הענף הדו-גלגלי ומאמינים שבעיות הפקקים האדירות שלא מלוות כיום רק את איזור המרכז יוסיפו להשפיע לטובה על רכישת קטנועים ואופנועים בשנים הקרובות, והשוק הדו-גלגלי יצמח ב-3-5% בשנה הקרובה.  במטרו ימשיכו ללחוץ גם השנה על משרד התחבורה שיקדם את השימוש בדו-גלגלי (Direct Access) כפיתרון לגודש בפקקים, וידרשו שינוי חקיקה שיאפשר רכיבה על דגמי 125 סמ"ק ללא רישיון ייעודי בדומה למקובל ברוב מדינות אירופה. לדברי היבואן, ניסיון טוב מהעבר עם שרת התחבורה הגברת מירי רגב, עשוי להשפיע לטובה על השוק הדו-גלגלי עם חזרתה של רגב לתפקיד בשבוע החולף.

ימאהה XMAX300 החדש 2023

ימאהה XMAX300 החדש 2023 – צפוי להגיע במרץ

מהשלכות הקורונה: מיעוט של דגמים חדשים שיגיעו ב-2023

במטרו יסבלו השנה מצמצום משמעותי של כמות הכלים החדשים שיושקו בארץ, בשל צמצום פיתוח דגמים חדשים לפני 3 שנים בשיאו של הגל הראשון של וירוס הקורונה שהלחיץ את יצרני הרכב. בין הדגמים החדשים הבודדים שיגיעו לכאן השנה, אנו צפויים לפגוש את ימאהה X-MAX החדש בדגמי 125 ו-300 סמ"ק שיגיע במרץ 2023 וסאן יאנג ADX החדש, קטנוע אדוונצ'ר 125 סמ"ק שיגיע באוגוסט. לצידם יגיעו ימאהה MT-125, MT07, טרייסר 7 וטרייסר 9GT מעודכנים, ויחזרו לשוק כלים כמו ימאהה דילייט 125 סמ"ק וימאהה ניקן (אופנוע 3 גלגלים).

 

עוד מדו גלגלי