מיוחד לקיץ: ה- 'אוטו גלידה' החשמלי של ניסאן

ניסאן חושפת את הדור הבא של "אוטו גלידה" שפותח בשיתוף פעולה עם יצרנית הגלידה הסקוטית Mackie’s, ומצויד במנוע חשמלי ידידותי לסביבה ושלל חידושים לרבות וויתור על המוזיקה (שלרוב פחות אהודה על מבוגרים), תשלום באמצעות הטלפון ומעקב אחר הרכב באפליקציה…

ששי כהן 20 באוג, 2019
אוטו גלידה ניסאן חשמלי

ניסאן חושפת "אוטו גלידה" חשמלי ראשון, שעשוי להוות פיתרון חלופי ידידותי לסביבה, ואמור להחליף את רכבי הגלידה המסורתיים, אשר בחלקם הגדול מדובר ברכבים מסחריים ישנים המונעים במנועי דיזל מיושנים המזהמים את הסביבה. רכב הקונספט החדש של החברה, אמור לספק חווית רכישה נעימה יותר, ללא זיהום האוויר המיותר באזורי המגורים.


האוטו גלידה החדש של ניסאן, פותח למעשה על בסיס הניסאן NV200e – המסחרית הקומפקטית הקלה 100% חשמלית של היצרן שמשווקת באירופה בשנים האחרונות, שעברה הסבה לרכב גלידה חשמלי, ומבטיח טווח נסיעה של 198 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP החדש, לצד טעינת הסוללות תוך 40-60 דקות בעמדת טעינה מהירה. הדגם פותח גם בשיתוף פעולה עם יצרני הגלידה הסקוטית "Mackie’s of Scotland" אשר מתהדרת בהיותה יצרנית ירוקה של גלידה ( יצרנית גלידה 'חיובית לאקלים' כפי שהם מכנים את עצמם) העושה שימוש במפעלי החברה בחשמל שיוצר מאנרגיות ידידותיות לסביבה (פאנלים סולארים וטורבינות רוח).

בניסאן חושפים חידושים בתחום האנרגיה החשמלית ברכב הגלידה החדש, כאשר הרכב מונע ע"י מנוע חשמלי וסוללות 40kWh, כאשר הציוד של הגלידה הכולל מכונת גלידה, מקרר אחסון ומקרר משקאות, מופעלים ע"י "Nissan Energy ROAM" – הטכנולוגיה החשמלית של ניסאן שכוללת מצברי ליתיום-יון משומשים שפורקו מרכבים חשמליים של היצרן (שהחלו את דרכם ב-2010) ועברו הסבה לשימוש מחודש בתהליך ידידותי לסביבה. טעינת הסוללות נעשית דרך שקע חשמל ביתי תוך שעה, או באמצעות פאנלים סולארים על גג המכונית, תוך 2-4 שעות בהתאם לעוצמת השמש.

אוטו גלידה -הדור הבא

המוכר של הגלידות אגב נמצא מחוץ למכונית, בשל הגודל הקומפקטי של הרכב שאינו מאפשר מספיק מקום לעבודה בתוך הרכב, ולצד אפשרות במזומן, כוללת המכונית גם מערכת תשלום מתקדמת דרך הסמארטפון (‘tap-to-pay’), ובמקום מוזיקה רועשת שלא תמיד נעימה לאוזן המבוגרים, כשהרכב יתקרב לאזור ביתכם תקבלו עדכון בסמארטפון על הגעתו, ואף תוכלו לעקוב באפליקציה ייעודית על מיקומם של רכבי גלידה בסביבת ביתכם או במהלך חופשה.

בניסאן מעריכים שגרסת הייצור שתגיע בהמשך לשוק, תזכה לביקושים גבוהים בעולם, בשל העובדה שלא מעט ערים החלו לקנוס רכבי גליה מיושנים ומזהמים הנכנסים לשטחם ואף שוקלים לאסור כניסה של רכבים כאלה לתחומי מגורים (לצורך עבודת המקררים לא מכבים את מנוע הדיזל גם בעמידת הרכב).



עוד מחדשות רכב