מיוצר בישראל: 94 אוטובוסים של מרצדס נמסרו לאגד

הושלמה עסקת אגד וכלמוביל, במהלכה נמסרו בשבוע החולף אחרוני 94 האוטובוסים הבינעירוניים החדשים של מרצדס עם מרכב מתוצרת מקומית של חברות הארגז ומרכבים.

ששי כהן 19 בינו, 2015
מסירת אוטובוסים מרצדס OC500 לאגד

חברת כלמוביל, יבואנית אוטובוסי מרצדס, מדווחת על השלמת העסקה עם אגד, במהלכה סופקו בחודשים האחרונים כ-94 אוטובוסים מדגם מרצדס דגם OC500 לאגד, בעסקה כוללת בשווי 90 מיליון ש"ח. באופן ראוי להערכה, בחרה אגד באוטובוסים המורכבים בישראל, דבר התורם לתעסוקה בארץ ולא העדיפה רכישת אוטובוסים מוגמרים המיובאים מסין, בד"כ במחיר נמוך יותר.



עבור כלמוביל, מדובר במכרז הראשון לאוטובוסים בין עירוניים עם שלדות יורו 6, המפחיתות באופן ניכר את זיהום האוויר. באגד מצהירים שחלק מהאוטובוסים שנמסרו כבר לפני מספר חודשים נסעו כבר מעל 100,000 ק"מ והוכיחו אמינות גבוהה ביותר ושיפור משמעותי בתצרוכת הדלק. מחצית מהאוטובוסים נבנו עם מרכב מדגם "מרס" של חברת מרכבים והמחצית השנייה עם מרכב מדגם "ברק" של חברת הארגז. עבור אגד, מדובר באוטובוסים שמצטרפים לדגמים חדשים של MAN וסקאניה שסופקו בשנה האחרונה עם שלדות EURO6.

מרצדס OC500 יורו 6 ( צילום: אגד )

מרצדס OC500 יורו 6 ( צילום: אגד )


לדברי אמיל קרעין מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בחברת כלמוביל, ציין כי העסקה הייתה מאתגרת במיוחד לאור לוחות הזמנים הקצרים והקפדניים שנדרשו ע"י אגד ומשום העובדה שמדובר היה במשלוח הראשון של השלדות החדשות שפותחו מבסיסן להתאמה לטכנולוגיות החדשות של מרצדס ולעמידה בתקני יורו 6.
הפרויקט הוכתר בהצלחה הן מבחינת העמידה המלאה בלוחות הזמנים והן מבחינת שיתוף הפעולה והתיאום המקביל עם שני יצרני המרכב המקומיים "מרכבים" ו"הארגז" אשר פעלו גם הם במלוא המרץ להתאמת המרכב לשלדות החדשות. "