מיזם הרכב סוויץ׳ נסגר

שנה וחצי לאחר שהחל את פעילותו מיזם סוויץ' מבית כלמוביל בתחום הרכב המשומש, נסגרה השבוע החברה שפעלה בגלילות לאחר שהפסידה 20 מיליון ש"ח במהלך הפעילות עד כה.

ששי כהן 25 במרץ, 2016
סוויץ' רכב גלילות

מה שמצליח בחו"ל לא תמיד מתאים לארץ, וייתכן שאולי פשוט הקדים את זמנו: שנה וחצי לאחר שהוקמה חברת סוויץ' מבית כלמוביל, נסגרה השבוע החברה שניסתה להציג מהפכה במכירת רכב משומש בארץ, תוך כדי שהיא מתווכת בין לקוחות פרטיים שביקשו למכור את רכבם, ללקוחות שירכשו דרכם את הרכב ויקבלו אחריות לחצי שנה, ושקיפות מלאה של מצבו של הרכב, כאשר סוויץ' גוזרת 2.5% עמלה מסכום העסקה.




סוויץ' שהוקמה ע"י אסף חרלפ והיתה בבעלות חברת כלמוביל, מכרה לפי ההערכות בתקופת פעילותה קרוב ל-3,000 מכוניות ופעילותה בוצעה במתחם גלילות בדיוק באותו המבנה בו פעלה בעבר חברת בטר פלייס. בסוויץ' פנו ללקוחות פרטיים שביקשו למכור את רכבם להגיע למתחם החברה בגלילות, שם עבר הרכב בדיקה מקיפה, נשטף היטב וצולם בשלל תמונות איכותיות, ובסופו של התהליך הוצג הרכב באתר החברה, ובמקרים מסוימים אף פורסם במדיות השונות על חשבון סוויץ', כאשר במידה והחברה מצאה רוכש לרכב, גבתה עבור הפעילות 2.5% עמלה מהמוכר. הרוכשים מצידם, קיבלו בנוסף אחריות לחצי שנה ואפשרות להחזיר את הרכב עד 5 ימים לאחר ביצוע הרכישה.
בסופו של דבר השוק הישראלי היה חשדן מאוד לגבי שיטת המכירה/ רכישה החדשה ולמרות הוצאות עתק בפרסום המיזם כמעט בכל מדיה אפשרית, כולל פרסומות בהן כיכבו מוני מושונוב ובנו, כמות הלקוחות היתה קטנה מאוד מהצפוי והחברה גררה הפסדים של 20 מיליון ש"ח.
בסוויץ' מבהירים שיכבדו את האחריות שסופקה לכל הלקוחות שרכשו ( ע"י כלמוביל ) וכל מי ששילם על הרכב ועדיין לא קיבל אותו, בהחלט יקבל את הרכב.