מיצובישי אאוטלנדר 2015 – מבחן דרכים

מיצובישי אאוטלנדר 2015 זוכה לעיצוב מעודכן ומוחצן יותר, אבזור נדיב מבעבר ועדכונים לתיבת ההילוכים המסייעים לביצועים טובים יותר. בנוסף, גם המחיר ירד. שווה את הכסף?

ששי כהן 26 באוק, 2015
מיצובישי אאוטלנדר 2015

כמעט 3 שנים לאחר שהחל שיווק הדור הנוכחי של מיצובישי אאוטלנדר, זכה רכב הפנאי הפופולרי של החברה בישראל למתיחת פנים מקיפה שאמורה להזריק לו רעננות ולחזק אותו מול המתחרים החדשים שנוספו לו בשנים האחרונות. הדור הנוכחי של האאוטלנדר, היה לאחד ממנועי הצמיחה המובילים של מיצובישי בישראל בשנים האחרונות, והודות לגרסת 7 מושבים מוצלחת בעלת תג מחיר תחרותי, זכה ל-11,000 מסירות בישראל, מה שהפכו אותו לרכב הפנאי- משפחתי המוביל במכירות בשנים 2013 ו- 2014. בשנה הנוכחית, איבד את התואר, עקב כניסת גרסת הבסיס של הספורטאז' שהפכה ללהיט החדש. עם הדגם המחודש שלו שהגיע לאחרונה לארץ, האאוטלנדר אמנם לא ישוב לבכורה, אולם צפוי לחזק את מעמדו בשוק. מה יש לו להציע, יצאנו לבדוק.


מיצובישי אאוטלנדר 2015- משפרת הופעה עם  חזית אגרסיבית ומוחצנת יותר

מיצובישי אאוטלנדר 2015- משפרת הופעה עם חזית אגרסיבית ומוחצנת יותר


הופעה משופרת
במסגרת מתיחת הפנים שעבר האאוטלנדר 2015, טיפלה מיצובישי באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא, עם חזית מחודשת לרכב הכוללת הופעה נועזת יותר, שימוש נרחב בכרום נוצץ ומראה קשוח יותר האמור להקנות לרכב יותר מראה של ג'יפון ופחות של מיניוואן כפי שאפיין את הדגם היוצא. בחלקה האחורי של הרכב נרשמות יחידות תאורה בעיצוב חדש ובטכנולוגיית LED ובצידי הרכב העדכונים זניחים ואינם ממש מורגשים. מעבר לכך, עם 4.7 מטר אורך ו- 1.68 מטר גובה, ממשיך האאוטלנדר להיות אחד מרכבי הפנאי המשפחתיים הגדולים ביותר בקטגוריה, מה שמאפשר לו להיות חריג ולהציע אופציה של 7 מושבים שהיתה לאחד מיתרונותיו המובהקים של הדגם בארץ. בסעיפי הרוחב ובסיס הגלגלים, הוא כבר מציע מידות מקובלות לענף עם 1.81 מטר רוחב ו- 267 ס"מ בסיס גלגלים, המקנים לו תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה מבוגרים + 2 ילדים מאחור ואפילו אפשרות להושיב גם צמד מבוגרים לא גבוהים מהממוצע בספסל השלישי, הודות למושבים בשורה האמצעית הנעים על מסילות ומאפשרים הגדלת המרווח לרגליים בשורה השלישית. נפח תא המטען אגב צנוע מאוד בניצול כל 7 המושבים ועומד על 128 ליטר בלבד, אך בקיפול צמד המושבים האחוריים ( בקלות לרצפה שטוחה ), מתקבל שטח אחסון ענק בנפח 781 ליטר.
תא מטען ענק בניצול 5 מושבים, אך קטן למדי בניצול 7 מושבים

תא מטען ענק בניצול 5 מושבים, אך קטן למדי בניצול 7 מושבים


תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, שעבר עדכונים קוסמטיים קלים והחלפת המושבים הקדמיים בכאלו הנוחים ואוחזים יותר. יחד עם זאת, איכות החומרים לא תמיד אחידה, והעיצוב הכללי של סביבת הנהג מעט מיושן ומסגיר מעט את גילו של הרכב. הדגם המחודש גם זוכה לאבזור משופר כסטנדרט בכל הדגמים האוטומטים עם 7 כריות אוויר, מערכת Start&Stop, פנסי LED, מערכת המולטימדיה Connected Car הכוללת : מצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי, Wi-fi ברכב, מערכת ניווט Waze וסלופארק מובנה. עוד בתפריט, מערכת בטיחות Mobileye, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בקרת אקלים כפולת אזורים, חיישני אורות וגשם, חישוקי גלגלים קלים "16, שמשות אחוריות מושחרות ועוד. גרסת ה- 7 מושבים הבסיסית כוללת בנוסף גם כניסה והתנעה ללא מפתח וגג שמש חשמלי, כאשר דגם ה-"premium" שנבחן כאן מוסיף ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום לזוג מושבים קדמיים וחישוקי סגסוגת 18 אינץ'.
מיצובישי אאוטלנדר 2015 - תא נוסעים מרווח ומאובזר מאוד, אך עיצוב סביבת הנהג מסגיר את גילו

מיצובישי אאוטלנדר 2015 – תא נוסעים מרווח ומאובזר מאוד, אך עיצוב סביבת הנהג מסגיר את גילו


על הכביש
השינוי העיקרי מתחת למכסה המנוע כולל תיבת הילוכים אוטומטית CVT רציפה מדור חדש, המציעה שיפור בתאוצה והפחתת פליטת המזהמים. גרסת הבנזין כוללת את אותו מנוע מוכר בנפח 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 19.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד. על הכביש, מדובר ברכב נינוח למדי המבצע את המוטל עליו בנוחות גבוהה, ואף עם בידוד רעשים טוב מבעבר. התאוצה ל-100 קמ"ש שופרה ועומדת על 11.5 שניות, אך עדיין מדובר ברכב מעט פחות זרים ממתחריו המצוידים במנועי 2.0 ליטר. התיבה הרציפה מתפקדת טוב יותר בגרסתה החדשה, אך רמיסת דוושת הבנזין לרצפה תייצר רעש מוחשי יותר בתא הנוסעים, לצד השיפור בביצועים. מעבר לכך, מדובר במכונית בעלת אחיזת כביש גבוהה, המספקת בטיחות גבוהה גם כשהכביש מתחיל להסתלסל, אך ברור שהמכונית איננה מיועדת לנהיגה ספורטיבית וברור עוד יותר שגם מרבית הלקוחות שלה אינם מעוניינים בכך. תצרוכת דלק שפויה עדיפה כיום על מרבית הלקוחות מאשר ביצועים טובים, ובמקרה הזה למיצובישי בהחלט יחידת כח חסכונית בדלק, ובמהלך ימי המבחן שעברה אצלנו הציגה צריכת דלק של 10.7 ק"מ לליטר בנהיגה נינוחה למדי.
מיצובישי אאוטלנדר 2015 - מידות גדולות מהממוצע בסגמנט

מיצובישי אאוטלנדר 2015 – מידות גדולות מהממוצע בסגמנט


החל מ- 153,600 ש"ח לדגם אוטומטי
בשל התחרות העזה בקטגוריית רכבי הפנאי, זכתה מיצובישי אאוטלנדר 2015 המחודשת להפחתת מחיר של 10,000 ש"ח והגרסה האוטומטית בעלת 5 מושבים נמכרת כיום במחיר אטרקטיבי של 153,600 ש"ח. גרסת ה- 7 מושבים שצפויה להיות הפופולרית והמבוקשת יותר, זוכה למחיר שפחת קלות ( בעקבות המע"מ ) ומחירה מתחיל ב-168,500 ש"ח, אך כוללת אבזור עשיר מבעבר כסטנדרט. דגם ה-PREMIUM שנבחן כאן וכולל אבזור עשיר במיוחד, דורש תוספת של 10,000 ש"ח נוספים. במחירים הנ"ל ולאור השדרוגים הרבים שעבר האאוטלנדר, סביר להניח שהדגם ימשיך להיות בין הנמכרים ביותר בקטגוריה בארץ, כשלזכותו עיצוב נאה, תא נוסעים מרווח ומאובזר, נוחות גבוהה, אופציה לגרסת 7 מושבים עם מחיר אטרקטיבי, יחידת כח חסכונית ומוניטין אמינות וסחירות טובים.
בעד: עיצוב חיצוני, מרווח פנים, אופציה ל-7 מקומות, אבזור, צריכת דלק, מוניטין, מחיר
נגד : סביבת נהג מעט מיושנת, ביצועים סבירים
לסיכום : ימשיך להיות להיט ובצדק