מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

המיניוואן שמצליח להרגיז את מאזדה 5 לאחרונה , חצה את קו 100,000 ק"מ . עד כמה הוא אמין ואיך התחזוקה שלו ? מיצובישי גרנדיס אינו חדש בארץ ואפילו משווק כאן קרוב ל 6 שנים , אך לאחרונה  זכה לעדנה מחודשת בדמות  הפחתת מחירו בצורה משמעותית והחדרתו  כמתחרה בקבוצת המיניוואנים הקומפקטים דוגמת מאזדה 5 ,רנו גרנד סניק והונדה FRV. הפחתת…

ששי כהן 11 במרץ, 2010

המיניוואן שמצליח להרגיז את מאזדה 5 לאחרונה , חצה את קו 100,000 ק"מ . עד כמה הוא אמין ואיך התחזוקה שלו ?

מיצובישי גרנדיס אינו חדש בארץ ואפילו משווק כאן קרוב ל 6 שנים , אך לאחרונה  זכה לעדנה מחודשת בדמות  הפחתת מחירו בצורה משמעותית והחדרתו  כמתחרה בקבוצת המיניוואנים הקומפקטים דוגמת מאזדה 5 ,רנו גרנד סניק והונדה FRV. הפחתת המחיר ל  162,500 ₪ לדגם האקזקיוטיב הבסיסי , הפכה אותו ליקר רק בכמה אלפי ₪ בודדים ממאזדה 5 מלכת המכירות  והזניקה את מכירותיו במאות אחוזים , עד שאפילו החל לאחרונה לאיים על מובילת הקטגוריה.

גם היום , אחרי 6 שנים , עיצובו של הגרנדיס עדיין נאה ומודרני. עיצובו המקורי המוצלח של הדגם בשעתו, מצליח לשמור על רוח נעורים רעננה גם היום ואף נראה עדיין טוב יותר מחלק ממתחריו המודרנים. גרסת המבחן משנת 2007 , ברמת גימור "ספורט " הינה הדגם הבכיר בהיצע הגרנדיס בארץ ומצוידת בכל התוספות למעט ריפודי עור .

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

מנוע – ביצועים

הגרנדיס משווק בארץ בגרסה אחת הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר בעל הספק של 165 כ"ס , המשודך לתיבת הילוכים מעט מיושנת בעלת 4 הילוכים בלבד ואופציה לתפעול ידני. בשונה ממרבית המיניוואנים המשעממים , מצליח הגרנדיס להיות אפילו מהנה לנהיגה ומציע התנהגות כביש טובה עם קצב התקדמות  מהיר יחסית . התאוצה ל 100 קמ"ש עומדת על 11.7 שניות והמהירות המרבית המוצהרת עומדת על 190 קמ"ש מכובדים. גם בתפוסה מלאה של כל 7 המושבים , מצליח הגרנדיס לזנק מהמקום ולא מורגש חוסר בכח גם בנסיעה באיזור הררי. ההגה אמנם מעט מנותק מהנעשה בכביש אולם איננו קל מדי והרכב מרגיש בטוח יחסית כל עוד ולא תנסו לגרור אותו למגבלותיו.

נוחות -שימושיות

למרות היותו קומפקטי יחסית במידותיו , מציע הגרנדיס 7 מקומות ישיבה אמיתיים המתאימים ל 7 נוסעים מבוגרים . בניצול מלא של המושבים , נותר שטח מטען קטן יחסית המספיק ל 2-3 תיקים ואינו יכול לאכלס ציוד לנסיעה לכל הנוסעים ללא שימוש בגגון . מידות הגרנדיס : 4.77 מטר אורך , 1.8 מטר רוחב  ו  1.7 מטר גובה. בסיס הגלגלים עומד על 283 ס"מ .  הגרנדיס מכונית מרווחת. כניסה ל 2 שורות המושבים הראשונות קלה מאוד בזכות דלתות רחבות למדי וגם השתחלות לשורה השלישית המיועדת גם ל 2 מבוגרים , נוחה למדי .  תא הנוסעים מצוייד במזגן מפוצל עם בקרת אקלים אך לא דיגיטלית  וכולל פתחים גם ליושבים בשורה השנייה והשלישית יחד עם תפעול גם מאחור ושליטה על עצמת המזגן.  המושבים נוחים מאוד , בעלי ריפודים נעימים וכוללים גם מגשי אוכל איכותיים מתקפלים כמו במטוס.  בנסיעה מתגלה הגרנדיס כרכב נח מאוד ומפנק . רמת הרעש בתוך תא הנוסעים נמוכה למדי ורק תאוצות חזקות גורמות לשאון המנוע לחדור לתא הנוסעים.

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

אבזור

כל דגמי הגרנדיס , מגיעים לארץ עם אבזור סטנדרטי הכולל מזגן מפוצל עם בקרת אקלים, מערכת שמע מקורית תומכת MP3,מחשב דרך,מראות צד מתקפלות חשמלית,שמשות אחוריות כהות,ספויילר אחורי,הגה וידית הילוכים מצופים עור ובצד הבטיחותי 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט. דגם ה " ספורט " שברשותינו , צוייד בנוסף גם בחישוקי גלגלים "17 קלים וספורטיבים , צמיגים רחבים עם חתך נמוך, גג שמש כפול כאשר האחורי חשמלי והקדמי נפתח כלפי מעלה ידנית,וריפודי מושבים מהודרים יותר.
אחזקה ותחזוקה
במהלך 104,000 הק"מ שעבר הגרנדיס , מפגין הרכב אמינות גבוהה ביותר אך כמעט מושלמת . לצד הטיפולים השגרתיים , סירב הרכב בוקר אחד לאחר להניע . אבחון התקלה הוביל למצבר ששבק חיים מוקדם מהצפוי. ( לאחר 60,000 ק"מ , שרובם נעשו בכבישים בינעירוניים ). במקרה הנ"ל הוחלף המצבר בחדש על חשבון אחריות הרכב ל 3 שנים.
הגרנדיס אוהב לשתות דלק. אמנם לא משהו שחריג למיניוואנים , אך הוא צורך 8 ק"מ בממוצע לליטר בנזין ובנסיעות מאומצות יותר גם מגיע ל 7 ק"מ לליטר. לאחר 80,000 ק"מ הוחלפו גם  זוג צמיגים קדמיים בחדשים. חיפוש אחר זוג צמיגים במידות המעט חריגות שלו הוביל לצמד יוקוהמה במחיר " מציאה " של 1,700 ש"ח.
הטיפולים בוצעו עד כה כולם במוסך מורשה מיצובישי ונחשבים סבירים יחסית למיניוואנים. יוצאים מהכלל הם דברים מרגיזים כהחלפת מסנן מזגן כל 30,000 ק"מ ללא סיבה אמיתית אשר עולה מעל 200 ש"ח והחלפת נורה קדמית שנשרפה בעלות של 110 ש"ח !
נתון מפתיע למדי : במהלך כל 104,000 ק"מ שעבר הרכב , הוחלפו פעם אחת רפידות הבלמים הקדמיות וזהו. אבל יש לציין שהרכב עובר את מרבית זמנו בנסיעה בכבישים מהירים ועם נהג שהינו בעל אופי נהיגה נינוח ולא ספורטיבי.
עלויות טיפולים
טיפול 15,000 ק"מ – 550 ש"ח
טיפול 30,000 ק"מ : 11/2/08 – 991 ש"ח
טיפול 45,000 ק"מ : 12/10/08 – 1,138 ש"ח
טיפול 60,000 ק"מ : 9/2/09 – 1,129 ש"ח
טיפול 75,000 ק"מ : 29/6/09 – 1,702 ש"ח – כולל רפידום בלם קדמיות
טיפול 90,000 ק"מ: 10/11/09 – 4,037 ש"ח – כולל טיימינג והחלפת רצועות אלטרנטור ומשאבת מים.
טיפול 105,000 ק"מ : 15/3/10 – 707 ש"ח – החלפת שמן מנוע ומסנן בלבד.

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

מיצובישי גרנדיס מבחן ארוך טווח

לסיכום
מיצובישי גרנדיס הוא מיניוואן 7 מקומות אמיתיים נח למדי , אמין , מהנה לנהיגה ואפילו עדיין נאה למראה. חסרונותיו העיקריים הם צריכת דלק מעט גבוהה מהמקובל ומחירי טיפולים לא בדיוק שווים לכל כיס. במחירו הנוכחי שמתחיל ב 162,500 ש"ח , הוא יקר רק בכמה אלפי שקלים בודדים ממלכת הקטגוריה מאזדה 5 אשר נחותה ממנו משמעותית בכל מה שקשור למרווח פנים ושימושיות של מיניוואן . לגרנדיס יש כיום מחיר מנצח דווקא בגרסת הבסיס ( EXECUTIVE )ותאמינו לי שאני לא מוצא סיבה אמיתית לתוספת כה גבוהה של כמה עשרות אלפי ש"ח עבור גג שמש כפול, חישוקים קלים ועדכונים קוסמטים בתא הנוסעים.
שורה תחתונה : ברמת הגימור הבסיסית , מעניק תמורה מצויינת למחיר ועדיף על מתחרות כמו : מאזדה 5, טויוטה ורסו והונדה FRV ובמיוחד כיום שהתבטלו קבוצות שווי השימוש.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים