מיצובישי לנסר 1.5 ליטר – מבחן דרכים

גרסת ה 1.5 ליטר של הלנסר החדשה , הזניקה את מכירות מיצובישי בשנה האחרונה והתברגה בין המכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר בארץ. על מה ולמה ? אל המבחן הזה החלטתי לגשת בגישה שונה. הרי כמעט כל כתב רכב  שניגש אל הלנסר , מיד מפתח ציפיות להתנהגות כשל האחות בעלת הכושר , האיבו 10 ,  וחמש דקות אחר כך…

ששי כהן 25 באוק, 2010

גרסת ה 1.5 ליטר של הלנסר החדשה , הזניקה את מכירות מיצובישי בשנה האחרונה והתברגה בין המכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר בארץ. על מה ולמה ?

אל המבחן הזה החלטתי לגשת בגישה שונה. הרי כמעט כל כתב רכב  שניגש אל הלנסר , מיד מפתח ציפיות להתנהגות כשל האחות בעלת הכושר , האיבו 10 ,  וחמש דקות אחר כך מתחיל להתלונן כמה היא לא מהירה וכמה קשה לה . וזה כל העניין . מיצובישי לאנסר איננה מכונית ספורט ואפילו לא ספורטיבית , היא פשוט יצאה יפה כמו אחותה וכאן מסתיים הדימיון . אז מה אתם רוצים ממנה  ? היא בסה"כ מכונית טובה .

קצת יותר משנה לאחר שהחלה יבואנית מיצובישי ליבא לארץ את גרסת הבסיס של הלנסר החדשה , המצוידת במנוע 1.5 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית , הצליחה הלנסר לכבוש לה קהל לקוחות לא קטן , הן בקרב ציי רכב והן בקרב לקוחות פרטיים . חיסרון ה 100 סמ"ק בנפח , אשר חששו ממנו ביבואן , לא עשה רושם על הלקוחות ונתוני הרישוי של מיצובישי , יעידו על כך עם זינוק של 175% במכירות בעשרת החודשים של השנה , כשהכוכבת העיקרית היא הלנסר 1.5 ליטר.

מיצובישי לנסר 1.5

מיצובישי לנסר 1.5

20 שנה הפרש וארבע דורות. הדגם החדש גדול יותר, בטוח יותר וחסכוני יותר.
כמו בדיוק לפני 20 שנה עם הדגם הראשון של הלאנסר שכבש את מר ישראלי, מצויידת הלאנסר במנוע בנפח 1.5 ליטר אשר לכאורה מהווה כיום חיסרון בשוק הרכב הישראלי עם חוסר של 100 סמ"ק. בפועל , החיסרון איננו קיים עם הספק של 109 כ"ס אשר גבוה אף ממאזדה 3 מורת הדרך  ואל המנוע הנ"ל משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד , אשר קצת מיושנת בעידן של מעבר לתיבות 6 הילוכים ואפילו ללא אפשרות לתפעול ידני.
הלנסר מכונית שקטה למדי לנסיעה, נוחה ונעימה. בשיוט במאה קמ"ש, המנוע רושם 2,500 סל"ד וכמעט אינו נשמע. הפעולה שלו עגולה, ושילוב ההילוכים חלק. זאת , כל עוד ואתם לא רוצים יותר. ניסיון לחיצה על דוושת הבנזין מניבה יותר רעש והיכולת שלו לצבור כוח ומהירות גם בסל"ד יעיל פשוט בינונית. בנסיעה באיזורים מישוריים , אמנם לא מורגש כ"כ חיסרון הכח אולם בנהיגה באיזורים הרריים , מכריזה הלנסר שאיננה בנויה למשחקים מהסוג הנ"ל . קחו את אחותי בעלת המנוע 1.8 ליטר אם אתם מחפשים יותר כח . גם נתוני היצרן מעידים על כך עם 14.3 שניות בתאוצה ל 100 קמ"ש ו 178 קמ"ש מהירות מרבית.

מיצובישי לנסר 1.5

מיצובישי לנסר 1.5

צריכת הדלק היא ללא ספק מרשימה. לא זכור לנו מתי נתקלנו באחרונה במכונית בקטגוריה הזו, שיכולה להעביר  15.5  ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית נינוחה וקרוב ל 11 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית , אשר מגובים גם בציון ירוק טוב יחסית העומד על 7 . הלאנסר לא סתם מצוידת במנוע 1.5 ליטר . עקב מגבלות זהום ותקנות רישוי ביפן , יש מעבר לדגמי 1.5 ליטר על חשבון 1.6 ליטר והתוצאה לא מאכזבת בנתוני זהום האוויר וצריכת הדלק.

מיצובישי לנסר 1.5

מיצובישי לנסר 1.5

גם מעצבי הפנים שמו את הדגש על יעילות. עמדת הפיקוד מתוכננת היטב ומספקת שפע של מידע נוח לקריאה, אך עיצובה מעט פשוט למראה וניכר חוסר במתגים . שילוב הצבעים ברכב המבחן עם ריפודים בהירים למושבים ולדלתות , תורם להרגשה נעימה בתא הנוסעים ומקנה לרכב תחושה אורירית . מרחב הרגליים והכתפיים מאחור הולם את הממוצע המקובל בפלח המשפחתי, ואיכות הייצור הטובה עם 27,000 ק"מ על השעון ברכב המבחן , מופגנת יחד עם בידוד מצוין של רעשי החוץ.
מיצובישי ויש בה הכל ?
אבזור הרכב ברמת הגימור הבסיסית ' INVITE ' כולל חשמול מקובל , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני , משענות יד קדמיות ואחוריות, הגה וידית הילוכים מצופים עור, תאורת מפות ומחשב דרך.  האבזור הבטיחותי מרשים עם 7 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט והמכונית אף זכתה ב 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. ברכב המבחן אשר הגיע ברמת גימור ' INSTYLE ' , נוספו לרשימת האבזור גם חישוקים קלים "16 , כמה עדכונים קוסמטים ודיבורית בלוט'וס  אשר לא בטוח ששווים את תוספת המחיר ( 4,500 ש"ח ).

מיצובישי לנסר 1.5

מיצובישי לנסר 1.5

פסוקו של יום
 מיצובישי לנסר החדשה היא מכונית משפחתית נעימה מאוד ,נוחה לרוב , מרווחת ובטוחה. היא יפה בעיצובה ומקיפה את בעליה בסביבה נעימה לעין למרות פשטותה . היא מתוכננת היטב ומאובזרת למדי כבר בדגם הבסיס ונכשלת רק בסעיף הביצועים עם נתונים לא מרשימים. אם בדור הקודם של הלנסר , נאלצו בעליו להסתפק בציונים בינוניים , בא הדור החדש ומציע ציונים גבוהים ברוב הסעיפים ותחרות לטובות שבמשפחתיות. והלקוחות יודעים להעריך את זה . עובדה . מאז שנחתה בארץ גרסת ה 1.5 ליטר של הלנסר לפני שנה וקצת , זינקו מכירות מיצובישי , וקצב העליה שלה לכביש , מתחיל להזכיר את ימי הזוהר שלה של פעם : ימי הלנסר של תחילת שנות ה 90 והסופר לנסר בהמשך . עם תג מחיר של 118,500 ש"ח לדגם הבסיסי , היא מציעה בהחלט עסקה לא רעה.

 

 

 

 

עוד מחדשות רכב