מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב נאה, תא נוסעים מרווח ויחידת כח חסכונית, תנסה מיצובישי ספייס סטאר להתחרות בקטגוריית הסופר מיני המתחזקת. להיט מכירות נוסף בדרך?

ששי כהן 03 באוג, 2013
מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מותג מיצובישי בישראל נמצא בתקופה טובה.  במחצית הראשונה של השנה, כמעט והוכפלו מסירות מיצובישי בישראל עם 2,505 מסירות לעומת 1,386 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד. באופן די מעניין, מסרה מיצובישי מתחילת השנה 4 רכבי פנאי על כל מכונית פרטית, הודות לדגם האאוטלנדר המצליח. יחסי המכירות הלא הגיוניים הללו, צפויים בחודשים הקרובים להתמתן הודות למיצובישי ספייס סטאר החדשה שהצטרפה בחודש החולף להיצע, וללא ספק תהפוך להיות הדגם הנמכר ביותר של מיצובישי בתקופה הקרובה. אז יצאנו לבדוק מה היא מציעה ומדוע אנו מאמינים שתהפוך ללהיט מכירות חדש בשוק המקומי.

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )


מסובבת ראשים ?
עבור מיצובישי בישראל, מדובר בכניסה ראשונה של החברה לסגמנט מכוניות הסופרמיני מאז החלה את פעילותה בישראל ב- 1988 . אמנם בתחילת דרכה של מיצובישי בישראל שווקה הקולט בהצלחה, אך כתחליף ספורטיבי 3 דלתות למיצובישי סופר לנסר ולא כמכונית סופר מיני אמיתית. הספייס סטאר החדשה שמצטרפת כעת להיצע, מכניסה את מיצובישי לסגמנט תחרותי ביותר, הזוכה לביקוש הצומח בעקביות עקב דרישת השוק למכוניות זולות לרכישה ולתחזוקה. לצד עיצוב חיצוני נאה גם אם לא פורץ דרך, מוצעת כאופציה הספייס סטאר עם אפשרות לסט מדבקות חיצוני בעיצובים שונים, האמור לשפר את ההופעה ולהקנות לה מראה סטייליסטי יותר  בקרב צעירים, אך למען האמת לא הותיר עלינו רושם חיובי כל-כך, עד שקיבלנו את רכב המבחן בצבע השחור שעוטר במדבקות " ספורט ", שיחד עם החלונות האחוריים הכהים והחישוקים הקלים, גרמו לו להיראות חריג על הכביש. עד כמה חריג? ללא ספק מדובר באחד מרכבי המבחן שהכי הרבה גרר התעניינות וסקרנות ברחוב בשנה החולפת.
מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )


בתוך תא הנוסעים, העסק הרבה יותר רגוע. סביבת הנהג יפנית טיפוסית, העיצוב הכללי נאה והתחושה הכללית היא של רכב מרווח הודות ללוח שעונים הממוקם גבוה יחסית ומותיר שלל מקום לרגלי הנוסעים במושבים הקדמיים. יחד עם זאת, איכות החומרים לא גבוהה עקב הרצון לחסוך ולייצר רכב זול ולפעמים אף מזכירה מכוניות יפניות מלפני עשור. בשונה ממכוניות סופרמיני ממוצעות, ישנה אפשרות למספר בדי ריפוד מושבים ללא תוספת תשלום, ורכב המבחן כלל מושבים בעלי גוון בהיר שתרמו לאווירה נעימה למדי בתא הנוסעים ולתחושה פחות זולה. ואם כבר דיברנו על מושבים, אין ספק שהם נוחים מהממוצע הן מלפנים והן מאחור.
מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )


סופר מיני או מיני ?
עם 3.71 מטר אורך, 1.67 מטר רוחב, 1.49 מטר גובה ובסיס גלגלים של 245 ס"מ, הספייס סטאר נמצאת במקום לא ברור. מצד אחד היא ללא ספק גדולה ממכוניות המיני, אך מצד שני היא קטנה ממכוניות הסופר מיני. היבואן בארץ בחר דווקא למצב אותה מול דגמי הסופר מיני אליהם היא קרובה במידות, אך גם משום שיוכל לצייד אותה במחיר גבוה יחסית לסגמנט המיני, באופן שהיפוך אותה לתחרותית  ביחס לסופר מיני. טריק שיווקי? תחליטו אתם. מעבר לכך, מדובר אכן במכונית מרווחת למדי המסוגלת לאכלס ארבעה מבוגרים בנוחות מרשימה עם מקום מכובד לרגליים ולראש. אל אלו  מתלווה תא מטען בנפח 235 ליטר שממוקם שוב באמצע בין הממוצע לדגמי המיני והסופר מיני.
הספייס סטאר משווקת בארץ בשתי רמות גימור :Invite בדגם הידני, ו- Instyle בדגם האוטומטי הנבחן כאן וכולל 6 כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ו- Aux, חיישני גשם ואורות, שמשות אחוריות כהות במיוחד, מחשב דרך ואבזור חשמלי מקובל כולל 4 חלונות חשמל. יחד עם זאת, אין שליטה על מערכת השמע מההגה, ולא היינו מתנגדים גם לדיבורית מקורית ומשענת יד קדמית שתשפר את הנוחות בנסיעות ארוכות. הגרסה הידנית אגב, ערומה כמעט לחלוטין מאבזור, מה שעשוי להותיר אותה בעיקר לחברות השכרה ופחות ללקוחות פרטיים וחבל. במסגרת השקת הדגם, מעניק היבואן לרוכשים במתנה חישוקי גלגלים קלים ואת סט המדבקות במתנה.
מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )


ביצועים, נוחות
בחרטומה של הספייס סטאר שוכן מנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים שפותח עפ"י טכנולוגיית ה- Drive@Earth של מיצובישי ועיקר תכליתו הוא חיסכון בדלק. הספקו של המנוע 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד, אך המומנט מאכזב מעט עם 10.8 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. כחלק מההבטחה לחיסכון בדלק, שודכה למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויחדיו הם מציעים תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12.8 שניות ומהירות מרבית של 173 קמ"ש. במבחן המציאות, מרגישה המכונית דווקא זריזה מהצפוי עם התנהגות עירונית זריזה וקלילה, וכושר השתחלות מרשים בסביבה עירונית צפופה. נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה הודות למתלים המכוילים על הצד הרך ומסוגלים להתמודד היטב עם כבישים משובשים. מנגד, חובבי נהיגה וביצועים לא ימצאו כאן את מבוקשם, שכן כל לחיצה בריאה על דוושת התאוצה גוררת עימה בעיקר רעש רב שחודר לתא הנוסעים וקצב לא בהרבה יותר מהיר. בכביש מפותל העסק הזה מתנהל באופן משביע רצון כל עוד והנהיגה רגועה, אך תחת עומס היא מאבדת אחיזה מהר מהצפוי וההגה הקל והמתוגבר חשמלית יחד עם המתלים הרכים והצמיגים הצרים, יאותתו לכם שלא לשם זה היא פותחה.
מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי ספייס סטאר מבחן דרכים ( wheel )


מיצובישי ספייס סטאר צריכת דלק
אבל לא לביצועים מכוונת המכונית הזאת אלא לחיסכון בדלק. אז את ה- 23.2 ק"מ לליטר אותם מבטיח היצרן לא השגנו, אולם 15.3 ק"מ לליטר בממוצע שעבר הרכב בימי המבחן השגנו די בקלות אך תוך הצמדות לחוקי הנהיגה החסכונית וללא ניסיון לסחוט ממנה ביצועים. בשיוט נינוח בכביש מהיר אגב, ניתן להגיע ל-20 ק"מ לליטר ללא בעיה מיוחדת. גם פליטת ה- CO2 שלה מרשימה ועומדת על 100 גרם לק"מ, מה שמעניק לה דרגת זיהום 2.
מיצובישי ויש בה הכל
מיצובישי ספייס סטאר נכנסת לקטגוריית הסופר מיני המבוקשת והתחרותית ומולה עומדות מתחרות חדישות וחזקות ממנה אשר ידאגו לעשות לה חיים קשים. למרות זאת, עקב מיתוגה כמכונית סופר מיני, היא נהנית ממחיר נמוך יחסית בגרסה האוטומטית ביחס למתחרות אשר עומד על 79,900 ש"ח והופך אותה לאחת הזולות בקטגוריית הסופר מיני האוטומטיות, אך סובלת ממחיר גבוה יחסית לגרסה הידנית דלת האבזור שמתחיל ב-70 אלף שקל. בנוסף, היא נוחה, חסכונית ומרווחת ונהנית ממוניטין אמינות של יצרן יפני שככל הנראה יסייע לה רבות במכירות. בצד החובה, היא רועשת תחת מאמץ, לא ממש מפנקת בתא הנוסעים ומחירה מכוון רבות לציי הרכב על חשבון הלקוח הפרטי.  בשורה התחתונה : להיט נוסף של מיצובישי שיתברג בוודאות גבוה בצמרת טבלת המכירות של מכוניות הסופר מיני בישראל.