יד 2: מיצובישי ספייס סטאר משומשת

מבחני רכב יד שניה: שנתיים עם מיצובישי ספייס סטאר ואמנם רק 18,000 ק"מ על השעון, אבל הם מספיק זמן כדי להבין שמדובר ברכב עם הוצאות אחזקה נמוכות מאוד.

ששי כהן 16 בנוב, 2017
מיצובישי ספייס סטאר 2015

מיצובישי ספייס סטאר, הדגם הקטן ביותר בהיצע הדגמים של המותג היפני בישראל, משווקת בארץ כבר 4 וחצי שנים, ואף לפני כשנה זכתה גם לדגם מחודש שעבר מתיחת פנים, במטרה להעניק לדגם רעננות מול המתחרות החדשות. הספייס סטאר משחקת אגב בארץ ב-2 קטגוריות (מיני וסופר-מיני), כאשר מצד אחד היבואן משווק אותה כסופר-מיני הודות לממדים חיצוניים גדולים מהמקובל בקטגוריית המיני, אך מצד שני, אין ספק שהיא לא ברמה של מתחרות כמו סיטרואן C3, מאזדה 2, טויוטה יאריס ואחרות, אלא מתחרה אמיתית יותר של מכוניות כמו קיה פיקנטו, יונדאי i10 וניסאן מיקרה.



הספייס סטאר הנסקרת כאן במדור היד-2 שלנו, עלתה לכביש במאי 2015, ומאז צברה בסה"כ כ-18,000 ק"מ. מצד אחד, ק"מ המקביל לשנה בודדת של נהג ישראלי ממוצע, אך מצד שני, עדיין עם שנתיים וחצי של שימוש יום יומי ובעיקר בדרכים עירוניות, הנחשבים לעבודה מאומצת יחסית לרכב, ביחס לרכבים שעוברים ק"מ גבוה יותר שבוצע בנסיעות בין עירוניות ארוכות בדרך לעבודה וחזרה.
קטנה אך מרווחת
באופן כללי, הספייס סטאר היא מכונית עירונית יעילה למדי: עם 3.71 מטר אורך ו-1.67 מטר רוחב, היא קטנה ונוחה בתנועה עירונית צפופה, ועם בסיס גלגלים של 245 ס"מ היא מציעה תא נוסעים מרווח מהמקובל למכוניות מיני, המאפשר אפילו שימוש משפחתי לזוג עם 3 ילדים קטנים (ללא כסאות בטיחות גדולים מאחור), וגם תא המטען שבנפח 235 ליטר, מספיק לרוב בשימושים יום יומיים. האבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית עם בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, דיבורית BT מקורית, 4 חלונות חשמליים, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם ושמשות אחוריות מושחרות מהיצרן.
מיצובישי ספייס סטאר 2015 מאובזרת מעל למקובל בקרב מכוניות סופר מיני זולות 
מנוע 3 צילינדרים, גיר רציף
מנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים של הרכב פותח עפ"י טכנולוגיית ה- Drive@Earth של מיצובישי ועיקר תכליתו הוא חיסכון בדלק. למנוע הספק של 80 כ"ס, אך המומנט מאכזב מעט עם 10.8 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. כחלק מההבטחה לחיסכון בדלק, שודכה למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויחדיו הם מציעים תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12.8 שניות ומהירות מרבית של 173 קמ"ש. על הכביש, מרגישה המכונית דווקא זריזה מהצפוי עם התנהגות זריזה וקלילה וגם נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה הודות למתלים המכוילים על הצד הרך ומסוגלים לרוב להתמודד היטב עם כבישים משובשים.
עלות טיפולים זולה מהממוצע עלות טיפולים זולה מהממוצע
בטיחות
4 כוכבים במבחני ריסוק של ה-Euro Ncap, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, 6 כריות אוויר, אופציה לביטול כרית אוויר לנוסע ליד הנהג ובחלק מהדגמים הותקנה מערכת מובילאיי. 
תלונות
בסעיף החובה, נרשמים בידוד לקוי של תא הנוסעים מרעשי מנוע וחוץ, רעידות קלות של הרכב בעת עמידה (תכונה המאפיינת מנועי 3 צילינדרים) ואיכות חומרים זולה בתא הנוסעים, המקנה לרכב תחושה של רכב פשוט, למרות שהוא מאובזר היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית.
חסכונית בדלק?
בהחלט כן. את ה- 23.2 ק"מ לליטר אותם מבטיח היצרן לא תשיגו כנראה בחיים, אך הרכב הספציפי שנבחן כאן ונמצא בבעלות אישה שנוהגת בסגנון רגוע דרך קבע, מספק צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בנסיעות שכמעט כולן עירוניות. בטיולים עם שילוב משמעותי של כבישים מהירים, ניתן להשיג גם קרוב ל-18 ק"מ לליטר.
חסכונית בדלק עם 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית חסכונית בדלק עם 14.3 ק"מ לליטר בנסיעות שכמעט כולן עירוניות
עלויות טיפולים 
גם בסעיף האחזקה, רושמת הספייס סטאר נקודות זכות רבות. אמנם מחיר טיפול ראשון הכולל החלפת שמן מנוע ומסנן שמן אינו זול ועלה לפני כשנה כ-660 שקל (אחרי הנחה של 10%) במוסך מורשה, אך בשבוע שעבר שניגש הרכב לטיפול שני וגדול הכולל החלפת שמן מנוע ומסנן, נוזל בלמים ומסנן מזגן, עמד המחיר על כ-894 שקלים (שוב לאחר הנחה של 10% שהוענקה ללקוח).
מעבר לכך, מדובר במכונית שמרווחי הטיפולים שלה גבוהים מהמקובל עם טיפול אחד ל-20,000 ק"מ או שנה, ובסעיפי התחזוקה לאורך השנים ככל שהק"מ צומח נרשמים לזכותו של הדגם החלפת מצתים אחת ל-100 אלף ק"מ והיעדר רצועת טיימינג (במקום יש שרשרת). מעבר לכך, גם הגיר האוטומטי הרציף נחשב לאמין מאוד. עלות הטסט השנתי עומדת על כ-1,050 שקלים בלבד וגם מחירי הביטוחים נחשבים לזולים באופן כללי.
מעבר לכך, לאורך השנתיים וחצי לא נרשמו הפתעות. האמינות לעת עתה מושלמת ללא כניסות למוסך מעבר לשני טיפולים, המצבר המקורי מחזיק מעמד עד כה ובסה"כ נרשמת שביעות רצון גבוהה מהרכב.
לסיכום
במחיר החל מ-37,000 שקל לדגם אוטומטי משנת 2013, דרך 45,000 שקל לדגם 2015 הנבחן כאן וכולל רמת גימור מאובזרת יותר והחל מ- 71,900 שקל לאוטומטית 2017 חדשה מדגם מתיחת פנים, מציעה מיצובישי ספייס סטאר מכונית סופר-מיני זולה לרכישה ולתחזוקה, חסכונית מאוד בדלק, זולה בעלויות הטיפולים, אמינה ומאובזרת, כאשר בסעיף החסרונות, היא מעט רועשת ביחס למקובל, מסתפקת בביצועים בינוניים ומרגישה מעט זולה. עבור כל מי שמחפש תחבורה בסיסית ויעילה, עם אמינות גבוהה וחיסכון בהוצאות, נדמה שיש כאן עסקה לא רעה בכלל.
קישורים: מיצובישי ספייס סטאר 2013-2016 – מבחן דרכים
מיצובישי ספייס סטאר 2016-2017 – מבחן דרכים (דגם מתיחת פנים)