מיצובישי ASX בישראל – משנה את חוקי המשחק?

מיצובישי ASX, הדגם הנמכר ביותר של מיצובישי באירופה, נוחת סוף סוף בישראל עם עיצוב מחודש, מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס ואבזור עשיר כסטנדרט. המחיר תחרותי ויחל ב-132,900 שקל.

ששי כהן 13 בנוב, 2017

7 שנים לאחר שהוצג בעולם, ולאחר מספר פעמים בהם הודיעה מיצובישי על כוונות להביאו לארץ, הושק הבוקר מיצובישי ASX בישראל, עימו נכנסת מיצובישי לראשונה לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים הצומח, ויחד עם דגם האקליפס ספורט שיושק גם הוא בקרוב בארץ, מקווים בחברה שיחזרו לצמוח במכירות, לאחר שבשנה החולפת ירדו מכירות המותג עקב מחסור בדגמי מפתח. בדומה למהלך שהכריזה אתמול כלמוביל בהשקת דגמי 2018 של יונדאי, גם במיצובישי מבטיחים להביא לארץ כל דגם חדש עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט וה-ASX הינו הסנונית הראשונה.



מיצובישי ASX נוחת בישראל בגרסתו המעודכנת, לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה בחודשים האחרונים ומציע עיצוב נאה בסה"כ, אך מורגש ששורשיו טמונים כמה שנים אחורה. הדגם המתבסס על פלטפורמת האאוטלנדר, מציע מידות קומפקטיות יותר עם אורך של 4.35 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים של 267 ס"מ (הזהה לאאוטלנדר), ובסה"כ מדובר ברכב מרווח יחסית הגדול מג'יפונים כמו שברולט טראקס וניסאן ג'וק, אך קטן מעט מדגמים כמו ספורטאז' וטוסון. נפח תא המטען שלו נדיב ועומד על 419 ליטר הצומחים ל-1,219 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
מיצובישי ASX 2018 מיצובישי ASX 2018
בתוך תא הנוסעים מציע ה-ASX סביבת נהג ונוסעים נעימה, אך ניכר כי מדובר בדגם וותיק למדי בשוק. הדגם ישווק בארץ ב-3 רמות גימור, כאשר כבר הבסיסית "Intense" כוללת אבזור עשיר עם מערכת המולטימדיה "Connected" הנשלטת מההגה ומציעה ניווט Waze, מצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי ושלל אפליקציות, וכן ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חישוקי "18 קלים, 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סכנת התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי) עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, בקרת אקלים ושמשות אחוריות כהות.  רמת הגימור האמצעית " Instyle" כוללת בנוסף כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת LED קדמית ליום ועוד ורמת הגימור הבכירה " Premium" כוללת גם ריפודי עור, גג זכוכית פנורמי נפתח, וחימום מושבים קדמיים.
מיצובישי ASX 2018 מיצובישי ASX 2018
מתחת למכסה המנוע מצויד ה- ASX במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו20.1 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע ה-ASX תצרוכת דלק של 11.3 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, נתון בעייתי המצביע באופן מוזר על צריכת דלק גבוהה יותר מהאאוטלנדר הגדול יותר.
מחיר מיצובישי ASX תחרותי ויחל ב-132,900 שקל לדגם הבסיסי, 135,900 שקל לדגם ברמת הגימור האמצעית ועד 142,900 שקל לדגם הפרימיום המאובזר ביותר. היבואן מעריך שהדגם יהיה פופולרי הן בשוק הפרטי והן בציי הרכב (כולל בשוק ה- 0 ק"מ). צפי המכירות של היבואן עומד על כ-4,000 מכוניות בשנה מלאה, ונכון לעכשיו כ-1,000 מכוניות ראשונות נמצאות כבר בארץ לאספקה מיידית.