מי המכוניות הבטוחות ביותר לשנת 2019?

אילו כלי רכב בטוחים לנוסעים בהם, מהם כלי הרכב הבטוחים ביותר עבור ילדים ואילו ימנעו פגיעה בהולכי רגל. אלה המודלים שזכו בציוני הבטיחות הגבוהים ביותר ב-2019.

מדור שיווקי 05 במרץ, 2020

בכל שנה מבצע ארגון Euro NCAP מבחני ריסוק לדגמים חדשים שיצאו בשנה החולפת, ומדרג את הכלי רכב בקטגוריות שונות. לאחרונה פרסם את רשימת המכוניות הבטוחות ביותר על פי מבחני הריסוק שערך, ובהן בחן אילו כלי רכב בטוחים לנוסעים בהם, מהם כלי הרכב הבטוחים ביותר עבור ילדים ואילו ימנעו פגיעה בהולכי רגל. אלה המודלים שזכו בציוני הבטיחות הגבוהים ביותר.


היוקרתית נמצאות בראש הדירוג

המכוניות הנמצאות בדירוג הגבוה ביותר בשנת 2019 הן דגמי מכוניות היוקרה של מרצדס, BMW וטסלה. דגם CLA של מרצדס זכה בציון הממוצע הגבוה ביותר עם 96% בטיחות למבוגר, 91% בטיחות לילד, 91% בטיחות להולכי הרגל. מיד אחרי מרצדס זכתה BMW עם דגם היוקרה 4Z, שבמבחני הריסוק הציג 97% בטיחות לנהג מבוגר, 87% לילד ו91% להולכי רגל. במקום השלישי נמצא דגם 3 של טסלה שבימים אלה מושק בישראל, עם 96% בטיחות למבוגר, 86% לילדים ו-74% להולכי רגל. במקום הרביעי נמצא שוב מודל של BMW מסדרה 3 עם 97% בטיחות למבוגר, 87% לילד ו-87% להולכי הרגל.

דירוגי המכוניות המשפחתיות ומכוניות הפנאי

כלי הרכב הזוכים במקומות הבאים משתייכים לקטגורית הפנאי והמכוניות המשפחתיות, כאשר סובארו פורסטר מתברגת במקום החמישי עם 97% בטיחות למבוגר, 91% לילדים ו-80% להולכי הרגל. מודל ה-X של טסלה מיד לאחר סובארו עם 98% בטיחות למבוגר 81% לילד ו-72% להולכי הרגל. פולקסווגן הציגה ציונים דומים מאד כאשר הבטיחות לילד אף עלתה מעל זו של טסלה. מודל ה- T-cross הציג בטיחות ברמה של 97% למבוגר 86% לילדים ו- 81% להולכי הרגל.

במקום הבא הופתענו למצוא את המכונית המשפחתית שהייתה בין הנפוצות ביותר בשוק הייטק והאהודה בחברות הליסינג, מזדה 3 עם דירוג גבוה מאד למבוגר העומד על 98%, דירוג של 87% לילד ודירוג של 81% בלבד להולכי הרגל. לו הייתה החברה משפרת מעט את היכולת להגן על הולכי הרגל במודל 2019, הרכב היה מצליח להתברג בין הדגמים המובילים ביותר.

כיצד נבדקים דירוגי הבטיחות?

בשנת 1997 הוקם ארגון שמטרתו לבחון את הבטיחות של כל אחד מדגמי הרכב באמצעות מבחני ריסוק הכוללים: פגיעות חזית במהירות גבוהה, פגיעות צד וכן פגיעות בהולכי רגל. עמידות הרכב לתאונה נוספת נבדקת בהתרסקות עם עמוד במהירות נמוכה. בובות מבחן מוצבות בתוך כלי הרכב, אשר נוסע במהירות קבועה מראש של בין חמישים עד שישים וארבעה קמ"ש. בהתאם למצבן של הבובות בתוך הרכב, והפגיעה של בובות המדמות הולכי רגל מחוץ לרכב, החברה קובעת ציוני בטיחות באמצעות כוכבים.

למרבה המזל, היות ומבחני הריסוק מתבצעים בכל פעם בשימוש במודל עם מערכות הבטיחות הבסיסיות שמעניק היצרן, מבחנים אלה עודדו את כל היצרנים להעלות את רמת הבטיחות הבסיסית. כך ניתן למצוא כיום כמעט בכל רכב חיישנים מיוחדים, עצירה אוטומטית וכמוהן כריות אוויר שנועדו להעלות את הציון. לסיכום, ממבחנים אלה ניתן להסיק שלא ניתן להימנע מתאונה גם בנסיעה יומיומית בכלי רכב עם ציון בטיחות גבוה, ולכן חשוב כמובן לרכוש ביטוח רכב, אך לפחות ניתן להפחית את עוצמת הפגיעה של נוסעי הרכב והולכי הרגל באמצעות האבזור המתאים.