מכונית מירוץ חשמלית? יונדאי איוניק 5N בדרך לארץ ויש כבר מחיר

כלמוביל מתחילה בשיווק יונדאי איוניק 5N, גרסת הספורט הקיצונית של הדגם החשמלי, המפיקה 650 כ"ס, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומבטיחה התנהגות ספורטיבית קיצונית שלא רק בקו ישר. יחד עם זאת, מדובר גם ביונדאי היקרה ביותר שהגיעה אי פעם לישראל.

ששי כהן 16 ביונ, 2024
יונדאי איוניק 5N

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מתחילה במכירה מוקדמת של מכונית הספורט החשמלית הראשונה שלה שפותחה ע"י חטיבת "N", שעד כה סיפקה לנו רק דגמים ספורטיביים מונעים בדלק. הדגם החדש, האיוניק 5N, הוא הדגם החשמלי הרביעי של יונדאי באולם התצוגה המקומי, אך הראשון שמבטיח יכולות ספורטיביות של מסלול, עם הבטחה ליכולות שאינן נופלות מדגמי הספורט הקיצוניים של רכבים ספורטיביים קיצוניים מונעים בדלק.


יחד עם זאת, האיוניק 5N שוברת רף חדש במחירי יונדאי בישראל, עם תג מחיר של 399,900 שקל למבצעים רכישה במסגרת הרכישה המוקדמת*, מחיר שאמנם נמוך יותר בכמה עשרות אלפי שקלים מהמחיר הרשמי שצפוי להתפרסם עם הגעת הדגם, אך עדיין מדובר בנתון שללא ספק יקשה על סוכני המכירות באולמות התצוגה שיצטרכו לשכנע אתכם לרכוש יונדאי במחיר של מכונית יוקרה.

האיוניק 5 N עברה מקצרה שיפורים נרחב תחת ידיהם של מהנדסי חטיבת הביצועים של יונדאי אשר ביצעו התאמות נרחבות לגיאומטרית המרכב, מידותיו והקשחתו, זאת לצד הטמעת יחידת כוח אגרסיבית עם מערכת העברת כוח חכמה ויחדיו הפכו את ה-5N לרכב חשמלי שמתנהג, מתקשר ומספק חווית נהיגה אשר לא דומה לשום רכב אחר.

בכל הנוגע לעיצוב, מדובר באותה איוניק 5 מוכרת הזוכה לחליפה קרבית הכוללת פגושים קרביים למראה, פתחי אוורור שנועדו לצנן את המנועים החשמליים, חישוקי "21 ייחודיים, סט חצאיות צד ועוד המבדלים אותה מספיק מהגרסה הרגילה ומספקים לא הופעה מפתה. למרות שמדובר עדיין ברכב פנאי גבוה יחסית (1.58 מטר), היצרן מבטיח התנהגות כביש של מכונית האצ'בק קטנה וקלילה למרות משקל של 2.2 טון לפני נוסעים.

יונדאי איוניק 5N

גם בתא הנוסעים מציעה המכונית סביבת נהג ונוסעים ספורטיבית למראה, עם צמד מושבי "באקט" קדמיים, הגה ספורטיבי ונגיעות קוסמטיות שונות לחידוד האווירה, לצד רמת גימור עשירה, אם כי כוונון מושבים חשמליים נעדר במפתיע מהתפריט.

המפרט כולל מערכות מתלים, הגה ובלמים ספורטיביים, כאשר יחידת הכוח מצוידת בצמד מנועים חשמליים בעלי מהירות סיבוב קיצונית של 21,000 סל"ד,
כ- 6,000 סל"ד יותר מאיוניק 5 סטנדרטית, המפיקים הספק כולל של 609 כ"ס בתנאים רגילים, או 650 כ"ס ומומנט מירבי 77 קג"מ כאשר תכונת N Grin Boost של המכונית מופעלת, כלומר תוספת של עד 345 כ"ס בהשוואה לאיוניק 5 סטנדרטית עם מערכת הנעה כפולה. התאוצה עומדת על 3.4 שניות ל-100 קמ"ש בדרך למהירות מרבית של 260 קמ"ש. אל אלו מצטרפים שלל מערכות אלקטרוניות שיסייעו לכם למצות את הביצועים ואפילו צלילי מנוע מזוייפים, יחד עם מערכת וירטואלית של 8 הילוכים שיספקו לכם צליל ותחושה של נהיגה ברכב ספורטיבי קיצוני, עם הבטחה להדמיית קול שתהיה זהה לרכבי הבנזין.

יונדאי איוניק 5N

המפרט החשמלי כולל גם סוללת 84 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 448 ק"מ, ותמיכה בטעינה אולטרה מהירה בקצב טעינה מירבי של 350 קילוואט. מעבר לכך, מדובר גם במכונית משפחתית עם מרווח מעולה לנוסעים ורמת אבזור עשירה, המגובה גם בחבילת בטיחות מתקדמת רחבה וציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק, ואחריות לרכב ל-5 שנים או עד 100,000 ק"מ ואחריות לסוללה ל-7 שנים או 160 אלף ק"מ.

יונדאי איוניק 5N

מחיר הדגם כאמור רחוק מלהיות עממי ונקבע על 399,900 שקל, אם כי מדובר במחיר מקובל בגזרת רכבי הספורט הקיצוניים ואף זול מרובם. יחד עם זאת, לא זו המכונית שתסייע ליונדאי לבלום את הירידה במכירות הנובעת מבעיות מלאי משמעותיות בחלק ניכר מהדגמים, אלא יותר כמכונית שתסייע לתדמית ולנחשקות של היצרן שמרשים כל פעם מחדש עם מכוניות מעולות בסגמנטים חדשים.

  • המחיר הוא למכירה מוקדמת (PRE ORDER) בלבד, תמורת מקדמה שלא תוחזר. הרכבים צפויים להגיע לארץ בחודשיים-שלושה הקרובים.

מעוניינים להירשם לנסיעת מבחן וקבלת הצעת מחיר מסודרת כולל אפשרויות מימון וטרייד אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם