מכונת מלחמה: אפריליה RSV4 החדש 2021 בישראל

ה- RSV4 החדש לשנת 2021, זוכה לעיצוב ספורטיבי קיצוני בסגנון מרוצי המוטו GP, מנוע 1,099 סמ"ק המפיק 217 כ"ס ומותאם ליורו 5 ומערך טכנולוגיה מתקדם המבטיחים חווית רכיבה בסגנון מסלול. המחיר נקבע על 149,900 שקל.

ששי כהן 22 ביונ, 2021
אפריליה RSV4 החדש 2021

חברת עופר אבניר השיקה בישראל את אפריליה RSV4 החדש, אופנוע הסופרבייק הקיצוני של היצרן, המביא הכי קרוב לכביש את חווית המסלול עתירת המוניטין של הדגם, אשר זכה בשלושה אליפויות עולם בסופרבייק, ופותח מתוך ניסיון מקצועי של היצרן שכבר מחזיק במאות ניצחונות במרוצי הגראנד פרי (למעלה מ- 300), וב- 54 אליפויות עולם!

לצד עיצוב חדש יפהפה, מפוסל ואוירודינמי יותר שפותח במנהרת רוח ומציע יכולות אווירודינמיות משופרות בזכות כנפונים המשולבים בפיירינג כחלק אינטגרלי ומורידות לחץ האוויר מהרוכב ב- 11% ומשפרות ב- 7% את כושר ההצמדה, מצויד הדגם בשלדת אלומיניום ייחודית, הכוללת מעתה זרוע אחורית חדשה הפוכה! בהשראת אופנוע ה- RS-GP. בזכות משקל נמוך יותר (600 גרם פחות) וקשיחות של 30% יותר, ירד המשקל הבלתי מוקפץ של האופנוע וכעת הוא זריז וקל יותר לרכיבה. זהו האופנוע היחיד בעולם אופנועי הספורט שבו השלדה מאפשרת לרוכב לשנות את מאפייניה בהתאם לסגנון הרכיבה שלו.

נפחו של המנוע גדל כדי לעמוד בתקן יורו 5, ועומד על 1,099 סמ"ק (מ- 1,077 סמ"ק) באמצעות הגדלת מהלך הבוכנה. המנוע מייצר 217 כוחות סוס (לעומת 201 בדור היוצא) ב- 13,000 סל"ד ומומנט בשרני של 12.7 קג"מ (בדגם היוצא 11.7 קג"מ) המושגים ב-10,500 סל"ד. בזכות מערכת פליטה חדשה, מחשב מנוע חדש ומערכת הזרקה מעודכנת, עומד המנוע בתקנות היורו 5 המחמירות החדשות, ללא פגיעה בהספק ובגמישות המנוע.

בדומה לדגם ה-RS 660 גם פה מוצעת תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, כשיחידת תאורת ה-LED הראשית החדשה, כוללת שלישיית יח' תאורה, עם תאורה עוקבת פנייה ותאורת DRL קדמית הכוללת מאותתים. בכדי להקל על הרכיבה, הארגונומיה שופרה גם היא, עם מיכל דלק ומושב חדשים, שיוצרים תנוחת רכיבה טבעית ונוחה יותר מהדגם היוצא. לאופנוע מסך TFT חדש 5 אינץ', גדול יותר מבעבר ומתגי כידון חדשים לשליטה בכל מערכות העזר השונות.

מערכת ה-APRC (Aprilia Performance Riding Control) בדגם זה שודרגה וכעת כוללת מגוון מערכות באמצעותן ניתן לנהל ב-6 מצבי רכיבה שונים את מערכות האלקטרוניקה, הבטיחות, המנוע והבלימה של האופנוע: מערכת בקרת החלקה עם 8 מצבים המאפשרת שינוי ובחירה של הרוכב תוך כדי רכיבה; מערכת AEB – בקרה על בלימת המנוע – עם שלושה מצבים לבחירה, מערכת ABS של בוש המאפשרת בלימה תוך כדי הטייה; מערכת בקרה להנפת הגלגל הקדמי (ווילי) בעלת חמישה מצבי בחירה והתערבות הניתנים לשינוי תוך כדי רכיבה; מערכת בקרת זינוק בעלת שלושה מצבי בחירה בין אסטרטגיות זינוק שונות; מערכת AEM נשלטת באמצעות מצערת Ride-By-Wire חדשה המאפשרת, כמו תמיד, בחירה בין שלוש מפות ניהול מנוע: Track, Race ו-Sport; מערכת קוויקשיפטר (כולל Auto Blipper) בתיבת ההילוכים הפועלת הן בהעלאת והן בהורדת הילוכים; מערכת ACC בקרת שיוט לרכיבות ממושכות; מערכת APL בקרת מהירות מקסימום – Pit Limiter; מערכת RLM השולטת באופן אוטומטי על התרוממות הגלגל האחורי בבלימות חריפות, לצורך שמירת כיוון והגדלת האחיזה בזכות מגע הגלגל האחורי עם האספלט; מכלול מערכות אלה נשלטות דרך מתגי הכידון ולוח שעונים חדש שהוחלף למסך TFT צבעוני.

אפריליה RSV4 החדש מוצע בצביעת אפור-שחור Losail ומחירו נקבע על 149,900 שקל. 

 

עוד מדו גלגלי