מכירה פומבית: אולדסמוביל אלרו 2004 נמכרה במחיר גבוה משל משפחתית חדשה

אולדסמוביל אלרו, האחות התאומה של שברולט אלרו ששווקה בישראל, לא נחשבת למכונית קלאסית בשוק האספנות. אז מה מביא לקוח אמריקאי לשלם על אחת בת 20 מחיר הגבוה משל משפחתית חדשה? מדובר באחת ממהדורת 500 המכוניות האחרונות ששיווקה אולדסמוביל, במצב תצוגה עם 137 ק"מ בלבד על השעון.

ששי כהן 13 ביונ, 2024
אולדסמוביל אלרו 2004

צילומים: אתר 'Bring A Trailer'

אתר המכירות הפומביות האמריקאי 'Bring A Trailer' מדווח על עוד עסקת מכירה מעניינת שנסגרה בסוף השבוע האחרון, עם מכירתה של אולדסמוביל אלרו 2004, משפחתית עממית שגרתית אמריקאית של שנות ה-90, שאינה נחשבה מיוחדת עוד כשהיתה חדשה, במחיר של $24,000 , כמעט מחירה המקורי לפני 20 שנה ($26,400), אך גבוה ממחירן הבסיסי של משפחתיות חדשות כיום בארה"ב כמו הונדה סיוויק וטויוטה קורולה.


הסיבה למחיר הדמיוני לכאורה ששולם על האלרו, נעוצה במצבה ובמעמדה של המכונית. מדובר באחת מ-500 המכוניות האחרונות ששיווק היצרן, רגע לאחר שהמותג חדל לפעול והפסיק לייצר מכוניות בשנת 2004. לרגל האירוע הוא הוציא סדרה של דגמים במהדורה מיוחדת “Final 500” אשר כללה 500 מכוניות אחרונות מכל דגם שיוצר, והאלרו הזאת הינה אחת מ-500 המכוניות האחרונות שייצרה החברה, אשר זכו גם לרמת גימור ייחודית. בארץ שווקה אגב אחותה התאומה של המכונית תחת השם שברולט אלרו.

אולדסמוביל אלרו 2004

מה שיותר מעניין הוא, שהדגם הספציפי שנמכר בסוף השבוע היה שייך לאספן רכב שרכש את הרכב מאספן אחר שהחזיק ברכב מספר שנים ולא נסע בו, כאשר הרכב במקור נמכר למגרש רכב. למרות שלושת הבעלים הקודמים, הרכב עבר בסה"כ 137 ק"מ(86 מייל!) במהלך חייו, אוחסן במקום סגור ונשמר במצב של חדש כאילו יצא עכשיו מאולם התצוגה. גם דו"ח CARFAX מאשר שלרכב נעשו פעמיים טיפולים בכל חייו ומעולם לא היה מעורב בתאונה.

אולדסמוביל אלרו 2004

במסגרת מהדורות "500 האחרונים" כל המכוניות הוצעו בצבע דובדבן כהה עם הלוגו הישן של אולדסמוביל, וכללו רמת אבזור גבוהה שכללה ספוילר אחורי, חישוקי "16 קלים בליטוש מיוחד, פנסי ערפל, מערכת מתלים ספורטיבית, ארבעה בלמי דיסק, ABS ומערכת בקרת משיכה. בתא הנוסעים ריפודי עור אמיתי למושבים בצבע בהיר, מערכת שמע פרמיום רדיו-טייפ-דיסק מקורית עם 8 רמקולים, בקרת שיוט, מושב נהג חשמלי, גג שמש חשמלי, סמלים וכיתובים “Oldsmobile Final 500”, הגה מצופה עור ועוד. מתחת למכסה המנוע צוידה המכונית במנוע ה-6 צילינדרים בתצורת V6 בנפח 3.4 ליטר המוכר של היצרן, שהפיק 170 כ"ס ושודך לתיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים.

אולדסמוביל אלרו 2004

עוד מחדשות רכב