מכירות מכוניות עם גיר ידני בישראל 2013

הצלחת שיווק מכוניות ידניות בקרב מכוניות המיני והסופרמיני, שלחה מספר גדול של יבואנים ליבא לארץ גם דגמים משפחתיים ורכבי פנאי חסכוניים וזולים המצוידים בגיר ידני. אך האם הם באמת מצליחים למכור אותם גם?

ששי כהן 06 בספט, 2013

יותר מ-15,000 כלי רכב המצוידים בגיר ידני עלו לכביש בשמונת החודשים הראשונים של 2013, אך בניכוי כלי הרכב המסחריים שבאופן מסורתי נמכרים בעיקר עם תיבת הילוכים ידנית וביניהם סיטרואן ברלינגו עם 1,672 מסירות מתחילת השנה, ותאומתה פיג'ו פרטנר עם 3,278 מסירות מתחילת השנה, מעניין לגלות כמה מכוניות פרטיות ידניות באמת נמכרות בישראל, והאם חוץ ממכוניות מסחריות ומיני, הציבור מוכן לקבל גם משפחתיות ורכבי פנאי המצוידות בגיר ידני. הנתונים מוגשים כאן לפי נתוני הרישוי של איגוד יבואני הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2013.
מכוניות מיני : סוזוקי אלטו שהמציאה מחדש בארץ את המכונית הידנית נכחדה מהשוק.

דווקא סוזוקי שהיתה לאחראית לקאמבק של המכוניות הידניות לשוק הישראלי, עת השיקה ב- 2009 את האלטו עם גיר ידני במחיר שובר שוק של 60 אלף שקל, נכחדה באופן מוזר מהשוק ומסרה רק מכונית ידנית אחת מתוך 1,148 מדגמי האלטו שעלו לכביש. מחיר המבצע החדש של 52,000 שקל שנקבע לאחרונה לדגם, עשוי לשפר מהותית את המכירות בתקופה הקרובה.
אודי A1 היוקרתית סיפקה מתחילת השנה 67 דגמים ידניים מתוך 278 שהעלתה לכביש. יוקרתית נוספת – מיני ONE העלתה לכביש 74 מכוניות ידניות מתוך 103 שעלו לכביש, אך גם עוד 199 מדגמי הקופר כולן אוטומטיות. שברולט ספארק מסרה 607 מכוניות כולן ידניות. סיטרואן C1 העלתה 158 מכוניות ידניות מתוך 508 שנמסרו. פיאט פנדה עם 426 מסירות, יונדאי I10 עם 630 ידניות מתוך 1,166 מסירות, קיה פיקנטו עם 917 מתוך 6,785 מסירות, פיג'ו 107 עם 124 מתוך 867 מסירות, סיאט מי עם 296 מתוך 559 מסירות, סקודה סיטיגו עם 359 מתוך 786 מסירות וטויוטה אייגו סוגרת את הרשימה עם 85 ידניות מתוך 539 שנמסרו.
סופרמיני : מכירות מכובדות לדגמים הידניים.

אלפא מיטו מסרה 38 דגמים ידניים מתוך 78 מסירות. פיאט פונטו שפעם סיפקה מדי חודש מאות מכוניות לחברות השכרה, התרסקה בשוק המקומי ומסרה מתחילת השנה רק 109 מכוניות, מתוכן 22 ידניות. פורד פיאסטה עם 409 ידניות מתוך 839 שנמסרו. הונדה ג'אז למרות הפחתת מחיר חדה, מסרה עד כה 23 ידניות מתוך 75 שנמסרו. יונדאי I20 עם 800 ידניות מתוך 5,192 מסירות. קיה ריו שמציעה מספר דגמים ידנייים כולל דגם סדאן משפחתי ב-90 אלף שקל, מסרה כמות מכובדת של 527 ידניות מתוך 3,292 מסירות. מיצובישי ספייס סטאר החדשה נמכרת מצוין עד כה עם 1,040 מסירות , אך רק 19 מתוכן ידניות עקב מחיר לא תחרותי. אופל קורסה עם 411 ידניות מתוך 1,176 מסירות, מתוכן 14 מדגמי ה- OPC. רנו קליאו עם 273 ידניות מתוך 537 מסירות. סיאט איביזה עם 1,453 ידניות מתוך 2,908 מסירות. סקודה פאביה עם 813 ידניות מתוך 1,211 מסירות. סוזוקי ספלאש עם 669 ידניות מתוך 1,738 מסירות. טויוטה יאריס עם 44 ידניות מתוך 2,317 מסירות ( לא כולל הדגם ההיברידי ) ופולקסווגן פולו עם 65 ידניות בלבד מתוך 1,100 מסירות.
משפחתיות : הידניות לא מתקבלות באהדה למרות מחירים נמוכים משמעותית בחלק גדול מהמקרים.

בקרב אלפא ג'ולייטה לדוגמא, המכירות נחשבות לנאות עם 43 דגמים ידניים מתוך 281 שנמסרו. ב- BMW סדרה 1 , רק 5 מכוניות ידניות נמסרו ( כולן מדגם ה- M135i ) לצד 166 דגמים אוטומטים. סיטרואן C אליזה, מסתפקת ב- 9 דגמים ידניים מתוך 594 שנמסרו. סיטרואן C4 מסרה 4 דגמים ידניים ( דיזל ) מתוך 461. פורד פוקוס למרות מחיר אטרקטיבי, מוסרת רק 5 דגמים ידניים מתוך 7,345 מסירות. בהונדה המצב טיפה יותר טוב עם 47 ידניות מתוך 2,645 מסירות. יונדאי I30 עם 110 ידניות מתוך 5,832 מסירות. קיה סיד עם 21 ידניות מתוך 450 מסירות. אופל אסטרה עם 13 ידניות ( כולן דיזל ) מתוך 2,450 מסירות. פיג'ו 301 למרות תג מחיר אטרקטיבי, רק עם 14 ידניות מתוך 854 שנמסרו. רנו פלואנס עם 87 ידניות מתוך 4,726 מסירות. רנו מגאן עם 34 ידניות מתוך 797 מסירות. סיאט ליאון עם 3 בלבד מתוך 353 מסירות ודגם הטולדו עם 12 ידניות מתוך 143 מסירות. סקודה אוקטביה עם 8 ידניות מתוך 2,438 וראפיד עם 70 מתוך 1,669 מסירות.דגם הרומסטר מציג נתונים מכובדים דווקא עם 483 ידניות מתוך 1,201 מסירות. טויוטה קורולה עם 20 ידניות בלבד מתוך 3,539 מסירות וגם פולקסווגן ג'טה רושמת 16 דגמים ידניים בלבד, כולם דיזל, מתוך 1,179 מסירות.
רכבי פנאי – רק ניסאן מככבים

רק 8 יחידות מתוך 496 מדגמי הונדה CRV, עלו לכביש עם גיר ידני. מיצובישי אאוטלנדר החדשה הסתפקה ב- 3 יחידות מתוך 2,168 מסירות. סובארו פורסטר מסרה 8 דגמים ידניים מתוך 576 מסירות, והיחידים שמצליחים למכור באמת והרבה, הם דגמי ניסאן עם הקשקאי שמסר 505 דגמים ידניים מתוך 1,488 מסירות, וג'וק עם 452 ידניות מתוך 2,502 מסירות, הודות למחיר אטרקטיבי באמת וזול בצמד הדגמים הנ"ל.
מרצדס ידנית חדשה ב-169,900 שקל
בסיכומו של דבר נראה שמהפכת המכוניות הידניות טרם חלחלה מעבר למכוניות הקטנות ומספר הדגמים הידניים הנמכרים בקטגוריות המשפחתיות ורכבי הפנאי משמשים יותר כמקדמי מכירות עקב מחירם הזול. עובדה מוחצת לכך ניתן לראות בפרסומי מרצדס A קלאס שמופיעה בפרסומות באופן עקבי החל מ- 169,900 ש"ח. לקוחות אשר מגיעים בעקבות המחיר הזול ( המתייחס לדגם הידני ) בוחרים כבר את הדגם האוטומטי המתחיל ב-190 אלף שקל ומתוך 292 מדגמי ה- A קלאס שעלו לכביש מתחילת השנה, אפילו לא אחד מהם צויד בגיר הידני וחבל. אותו מחיר של 169,900 ש"ח המפורסם בעקביות להונדה CRV, מתייחס לדגם הידני וכאשר הלקוחות מגיעים לאולם התצוגה, יוצאים עם הזמנה לדגם האוטומטי שמתחיל ב-192,900 ש"ח. כאמור בכתבה – רק 8 יחידות מתוך 496 מדגמי הונדה CRV, עלו לכביש עם גיר ידני.