מנוע צמיחה: יונדאי וניו במבחן דרכים ראשון בישראל

יונדאי וניו מצטרף לקטגוריית ה-B-SUV הצומחת ביותר בישראל, ונחשב לדגם החשוב ביותר של יונדאי שיגיע השנה לארץ. מה יש לו להציע בסגמנט התחרותי בישראל? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 23 במאי, 2020
יונדאי וניו

3 שנים לאחר שניסתה בפעם הקודמת יונדאי להתחרות בקטגוריית ה-B-SUV (הג'יפונים הקטנים) עם ה-i20 קרוס, שהיתה בסה"כ i20 שגבהה בכמה ס"מ בודדים וזכתה לאיפור כבד דמוי שטח, טריק שלא ממש עשה רושם על הלקוחות והסתיים במכירות נמוכות מהתכנון המקורי, הושקה השבוע יונדאי וניו החדשה בישראל, שאמורה להתחרות בסגמנט שהפך בינתיים לצומח ביותר בישראל, מרכז יותר מ-20 דגמים מתחרים והתחרות בו קשה מתמיד. ביונדאי מצהירים שמדובר בדגם החשוב ביותר של היצרן שנוחת השנה בארץ (צפויים עוד 2-3 השקות עד סוף השנה). אז האם מדובר בלהיט חדש של יונדאי? יצאנו לבדוק.

אז בשונה מה-i20 קרוס שהיתה בסה"כ סופר-מיני שהתחפשה לג'יפון, הוניו החדש אינו עוד גרסה מוגבהת של דגם קיים, אלא ג'יפון עצמאי שפותח מההתחלה כרכב פנאי עירוני, וזוכה לעיצוב מקורי, קשוח ובמידה מסוימת גם קרבי. כרכב אורבני הוא מציע מידות קומפקטיות עם 4.04 מטר לאורך ו- 1.77 מטר לרוחב, אך בסעיף הקריטי להכרה כג'יפון הוא נהנה מגובה של 1.59 מטר, נתון הגבוה אפילו מעט מהמקובל בסגמנט. מפגש במציאות חושף ג'יפון יפהפה למראה, עם אופציה לצבעים אופנתיים וצביעה דו-גוונית מרהיבה למרכב, וחבל רק שרכב המבחן הגיע בצבע לבן שלמען האמת די עשה עוול למכונית, משום שהעיצוב היפהפה יחד עם שלל גימיקים בעיצוב החיצוני, מתבטא בעיקר בגרסת ה-'סופרים' הבכירה, וניכר שמעצבי יונדאי התאמצו לעצב משהו שונה עם אופי צעיר ומדליק.

תא נוסעים

התיישבות במושב הנהג חושפת עמדת פיקוד המעניקה סטייל בשפע, עם עיצוב מודרני ונאה, שילוב של 2 צבעים ללוח השעונים, וציפוי צבעוני למספר אלמנטים בגרסה הבכירה. מסך המולטימדיה "8 נראה כמו סוג של i-Pad יוקרתי, מציע איכות ותפעול ברמה גבוהה, תומך בקישוריות אנדרואיד-אוטו ואפל קאר-פליי המאפשרים הרצת אפליקציית ניווט waze ואפליקציות נוספות, ועבור אלו שלא מחבבים ממש את תפעול צג המגע, העמידה יונדאי סוללת מתגים לגישה מהירה לתחנות רדיו, לטלפון, למדיה ועוד. מאוד פשוט וקל להתמצאות ושימוש. אל אלו מצטרפים בגרסת הפרימיום האמצעית הנבחנת גם בקרת אקלים דיגיטלית, הגה בציפוי עור נעים לאחיזה, קיפול מראות חשמלי, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, ומבחוץ גם חישוקי גלגלים "17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני חניה מקוריים, מסילות גג ועוד.

 יונדאי וניו

בטיחות

האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב אקטיבי, התרעת עירנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד. חבל רק שהתרעת שטח מת במראות הצד או בקרת שיוט אדפטיבית נעדרים מהתפריט. מעבר לכך, המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי.

יונדאי וניו

הגרסאות הצבעוניות עם המרכב הדו-גווני נראות טוב יותר

על הכביש

יונדאי וניו נוחתת בארץ עם יחידת כח השונה מהמקובל כיום בסגמנט: במקום מנוע טורבו קטן נפח, תמצאו כאן מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, המפיק 123 כ"ס ו-15.7 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 יחסי העברה. עם השילוב הנ"ל באנו עם ציפיות מוקדמות לצריכת דלק שכנראה לא תפתיע אותנו לטובה, אך בפועל מדובר במנוע חדש של יונדאי עם הזרקה כפולה (לא המנוע המוכר לכם מדגמי האקסנט והאלנטרה הוותיקות), אשר הפתיע אותנו דווקא לטובה, והציע שילוב מוצלח של ביצועים וחיסכון בדלק. על הכביש מדובר בראש ובראשונה במכונית שקטה מאוד עם מנוע בעל אופי פעולה חלק ונטול רעידות. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות זריזות יחסית, המכונית מרגישה מספיק חזקה ובטוחה לצאת לעקיפות מדי פעם, ואחיזת הכביש שלה בהחלט טובה. תיבת ההילוכים הרציפה (8 הילוכים) מתגלה כנעימה מאוד לשימוש ומציעה אופי פעולה המזכיר תיבה אוטומטית פלנטרית, ורק לחיצה חזקה על דוושת הגז וניסיון לסחוט ביצועים יסגירו את מקורותיה… אך סביר להניח שמרביתם המוחץ של הלקוחות בסגמנט לא רוכשים ג'יפונים כדי לספק את תאוות הנהיגה הספורטיבית שלהם. מעבר לכך, תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, הראות מושלמת לכל הכיוונים ומדובר ברכב קליל מאוד לנסיעה אורבנית ולרוב יספק גם נוחות נסיעה טובה. בסעיף צריכת הדלק הופתענו לטובה: ביום הראשון של המבחן, בנהיגה הכי רגועה מירושלים לרחובות, גירדנו את ה-20 ק"מ לליטר, אך בסיכומו של מבחן שכלל גם הרבה תנועה עירונית, עמדה צריכת הדלק סביב ה-14.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתונים שאינם נופלים במציאות מנתוני מנועי טורבו קטנים.

יונדאי וניו

יונדאי וניו ושברולט קוואליר לנד קרוס גרנד אקטיב דזרט אדישן 🙂

שטח?

אז היום ברור כבר לכולם ששלל הג'יפונים שמציפים את הכבישים אינם באמת רכבי שטח של ממש, ולרוב מסתפקים ביכולות שבילים מוגבלות אך עדיין עם יתרון מול רכבים משפחתיים. גם בסעיף הזה מפתיע הווניו בראש ובראשונה עם מרווח גחון של 19.5 ס"מ, הגבוה לא רק מהאח הגדול יותר – יונדאי קונה, אלא גם משל דגמים כמו הטוסון, ספורטאז' ואאוטלנדר… המאפשר אפילו נסיעה על שבילים קצת יותר מתחכמים. בנוסף, תמצאו ברכב גם בורר מצבי נהיגה עם 3 מצבים לכביש (NORMAL,ECO ו-SPORT) ו-3 מצבי שטח (MUD,SAND ו-SNOW), בעזרתם תשפרו קלות את אחיזת הרכב על משטחים בעייתיים. נדגיש שלא מדובר ברכב עם יכולות שטח של ממש, אבל ביחס לקטגוריה בה הוא פועל יש קצת אקסטרות.

יונדאי וניו

שווה את הכסף?

יונדאי וניו נכנסת לשוק מאוד מאוד תחרותי, והתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן גבוהה מתמיד. לזכותה עיצוב חיצוני מרשים ומפתה (במיוחד בגרסה עם הצביעה הדו-גוונית למרכב), תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר למדי ברמת הגימור האמצעית, ויחידת כח המפתיעה לטובה בשילוב המוצע של ביצועים וצריכת דלק. אל אלו מצטרפים מוניטין מוצלח של יונדאי בישראל ותדמית חיובית של המותג שללא ספק יסייעו למכירות, ובשורה התחתונה של המחיר, החל מ-109,900 שקל לגרסת ה- Inspire הבסיסית, דרך 117,900 שקל לגרסת ה-Premium הנבחנת כאן ועד 122,900 שקל לגרסת ה-Supreme הבכירה (והמומלצת למי שההפרש במחיר פחות מטריד אותו), מדובר בתמחור תחרותי בהחלט. אנחנו מניחים שלמרות התחרות הקשה, הוניו תתברג גבוה במכירות בקטגוריה, ואם זה לא יקרה, אנחנו ככל הנראה נופתע מאוד.




עוד ממבחני דרכים