מנוע צמיחה: פולקסווגן טי קרוס במבחן דרכים

פולקסווגן טי קרוס מצטרף לסגמנט ה-B-SUV ומציע אפשרות ראשונה לרכב פנאי של פולקסווגן במחיר הנמוך משמעותית מגולף. מה יש לו להציע בסגמנט ההולך ומצטופף? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 26 בינו, 2020
פולקסווגן טי קרוס

בסיום שנה לא פשוטה לפולקסווגן ישראל, בה פחתו מכירות המותג ב-27%, פותחת צ'מפיון מוטורס היבואנית את שנת 2020 עם דגם ה-טי קרוס, רכב פנאי קומפקטי שמצטרף לשוק הגי'פונים הקטנים (B-SUV) ועשוי להזניק את מכירות המותג בשנה הקרובה (לפחות אם לא יהיו לא בעיות של מלאי). עבור חובבי פולקסווגן, מדובר גם באופציה ראשונה וזולה יחסית לכניסה לעולם רכבי הפנאי של היצרן, עם תג מחיר הנמוך בלא פחות מ-40,000 שקל מול גרסת הטיגואן הבסיסית. מה יש לו להציע בשוק התחרותי? יצאנו לבדוק.

פולקסווגן טי קרוס נחשף בעולם בסוף 2018 ונחת בארץ במהלך החודש הנוכחי, ומהווה מתחרה נוסף של צ'מפיון מוטורס בסגמנט ה-B-SUV הפורח לצידה של סיאט ארונה. למרות שהדגם פותח על בסיס מכונית הסופר-מיני של היצרן, הוא אינו נראה כפולקסווגן פולו שהגביהו אותה בכמה ס"מ, אלא זוכה לעיצוב מקורי, עם מראה קשוח של ג'יפון ופחות של רכב פנאי עירוני אופנתי, ונהנה מחזית אגרסיבית למראה, חישוקי גלגלים נאים, קשתות גלגלים וחיפויי דלתות מפלסטיק המקנים לו מראה של רכב שטח, ועיצוב מיוחד לחלקה האחורי של המכונית, עם פנסי LED מעוצבים ופס מחזיר אור רחב הנמתח ביניהם. ביחס למתחרים בקטגוריה, מדובר גם באחד הדגמים הגבוהים בסגמנט, עם גובה של 1.56 מטר בסעיף שדי חשוב לרוכשים של רכבים מהסוג הנ"ל. מעבר לכך, מדובר במרכב קומפקטי קטן יחסית, עם אורך של 4.11 מטר בלבד ורוחב של 1.76 מטר המאפשר תנועה עירונית קלילה. בסעיף השימושיות רושם הדגם ספסל אחורי ייחודי הנע על מסילה ומאפשר הגדלת/ הקטנת נפח תא המטען על-חשבון מרווח הרגליים של הנוסעים בספסל האחורי, המתורגם לנפח תא מטען נדיב שנע בין 380 ליטר ל-455 ליטר.


תא נוסעים, אבזור

כשנכנסים לקבינה, מציע הטי קרוס סביבת נהג ונוסעים נעימה למחייה, תנוחת ישיבה גבוהה יחסית ושדה ראיה טוב לכל הכיוונים. למרות שמדובר בדגם היקר בין דגמי קונצרן פולקסווגן במשפחת הג'יפונים הקטנים, קצת היה מאכזב לפגוש שלל פלסטיקה קשיחה שמצפה את לוח השעונים, קונסולת המכשירים ודיפוני הדלתות. מצד שני, האבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית "קומפורטליין" וכולל מולטימדיה מקורית עם מסך "8 תומכת אפל ואנדרואיד, בקרת אקלים המפוצלת ל-2 אזורים, מצלמה אחורית מקורית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, מראה מרכזית מתכהה, חיישני אורות וגשם, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, חישוקי גלגלים קלים "16, פנסי LED אחוריים, מסילות גג ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר  Comfortline Plus הנבחנת כאן, כללה גם כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, חלונות אחוריים מושחרים, מושבי Comfort וחישוקי סגסוגת 17 ".

פולקסווגן טי קרוס

בטיחות

האבזור הבטיחותי כולל כסטנדרט התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התראת ערנות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה ועוד, כאשר הגרסה הבכירה מצוידת גם בהתראת שטח מת במראות הצד והתראה על תנועה חוצה מאחור. מעבר לכך, זכה ה-T קרוס בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

פולקסווגן טי קרוס

ביצועים, צריכת דלק

הטי קרוס משווק בארץ עם מנוע הטורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים המוכר של היצרן, אשר בגרסה הנוכחית מפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. כשיוצאים לדרך, מדובר במכונית זריזה למדי ונעימה לנהיגה. הזינוק הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 10.2 שניות, תיבת ההילוכים חלקה וזריזה וקצב ההתקדמות של הרכב משביע רצון הן בכביש העירוני, הן בכביש המהיר וגם ביכולות עקיפה זריזות יחסית. אמנם לא מדובר בביצועים חמים שימרחו חיוך על פניו של חובב רכב ממוצע, אולם ללא ספק מדובר במכונית זריזה ואפילו עם אחיזת כביש טובה. בסעיף הנוחות, רושם ה-T קרוס מלים קשיחים יחסית, אשר לעיתים מעבירים קצת לנהג קצת יותר מהצפוי זעזועים של הכביש העירוני אם אינו סלול היטב, אך בנהיגה מהירה מספק הרכב קשיחות נדרשת ונוחות נסיעה טובה. ברוב המקרים מדובר גם ברכב שקט יחסית עם בידוד רעשים טוב, אך נהגים שאוהבים לסחוט ביצועים, ישמעו הרבה יותר את שאון המנוע שחודר לתא הנוסעים. את ההבטחה ל-20 ק"מ לליטר שמבטיח היצרן לא השגנו, אולם בסופו של המבחן נרשמה צריכת דלק של קרוב ל-14 ק"מ לליטר בממוצע.

פולקסווגן טי קרוס

מנוע צמיחה

במחיר החל מ-129,900 שקל לגרסת הבסיס, או תוספת של 10,000 שקל לגרסה הבכירה הנבחנת כאן, מתמקם פולקסווגן טי קרוס בטווח המחירים הבינוני-גבוה של הסגמנט, תמורתם תקבלו רכב פנאי קומפקטי קשוח למראה, המצויד במנוע טורבו יעיל וחסכוני, אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית, רמת בטיחות גבוהה, ומרכב קומפקטי נוח וקל לתמרון עירוני, ויחד עם זאת מספיק מרווח ושימושי לשימוש של משפחה קטנה. מצד אחד, המתחרה מבית -סיאט ארונה זולה משמעותית לרכישה וחולקת עימו מכלולים רבים, אך מצד שני, הטי קרוס מציע מראה קשוח יותר של ג'יפון, ותג מחיר בגרסה הבסיסית שלו שנמוך בלא פחות מ-16,000 שקל מגרסת הבסיס של הגולף, מה שעשוי להפוך אותו לדגם המבוקש ביותר של פולקסווגן השנה בארץ, ואפילו "לגנוב" את הלקוחות של הגולף הידועים בנאמנותם לדגם, לפחות עד שתגיע הגולף החדשה (מה שלא צפוי בקרוב).



עוד ממבחני דרכים