מסירות רכב חדש אוגוסט 2018: 23,548 רכבים

מתחילת השנה עלו לכביש 212,097 רכבים חדשים, המצביעים על ירידה קלה של 2.8% לעומת המסירות בתקופה המקבילה אשתקד. יונדאי, קיה, וטויוטה מובילות את השוק, אך במותגי היוקרה נרשמת צניחה במכירות.

ששי כהן 04 בספט, 2018

שוק הרכב החדש ממשיך לשמור על יציבות, ובחודש אוגוסט נמסרו 23,548 רכבים חדשים, נתון כמעט זהה לנתוני אוגוסט אשתקד, וסה"כ ירידה של 2.8% לעומת המסירות בחודשים המקבילים ב-2017. יחד עם זאת, שוק היוקרה שצמח בעקביות בשנים האחרונות, מראה סימני האטה ומרבית המותגים מציגים ירידה במכירות לעומת אשתקד.




בפסגת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בארץ מתחילת השנה, לא נרשמים שינויים מהותיים ואת השוק ממשיכים להוביל יונדאי עם 32,934 מסירות וצמיחה מרשימה של 7% לעומת אשתקד, קיה עם 27.862 מסירות (0.2%-), טויוטה עם 21,537 מסירות וירידה חדשה של 11%, סקודה עם 15,896 מסירות ו-5% ירידה, וניסאן שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 11,692 מסירות ועליה של 6.7%.
בהמשך הרשימה מאזדה עם 11,019 מסירות, מיצובישי עם 10,741 מסירות, סוזוקי עם 10,464 מסירות, רנו עם 8,557 מסירות וסיאט שסוגרת את העשיריה הפותחת עם 6,769 מסירות.
המותגים הצומחים ביותר מתחילת השנה בקרב המותגים העממיים הם:MG עם עליה של 32% ו-339 מסירות הודות לרכב הפנאי MG-ZS שהושק בחודשים האחרונים, סאנגיונג עם עליה של 25%, מיצובישי עם צמיחה של 22% הודות לשלל רכבי הפנאי החדשים וסיאט שצומחת בכמעט 9% הודות לאיביזה והארונה החדשות.
מנגד, המותגים שמציגים ירידה חדה במכירות הם: פורד עם צניחה של 44% במסירות, פיאט עם צניחה של כמעט 30%, אופל עם ירידה של 28%, הונדה עם ירידה של 21% ודאצ'יה שיורדת ב-14%.
בשוק היוקרה נרשמת האטה משמעותית במכירות: אאודי אמנם מובילה את השוק עם 3,505 מסירות, אך גם יורדת ב-8.5%, מרצדס שניה עם 3,125 מסירות וירידה של 4.4%, ב.מ.וו שלישית עם 2,512 מסירות וירידה של 2.2%, וולוו רביעית עם 1,187 מסירות וצמיחה מרשימה של 24.3% ולקסוס חמישית עם 1,085 מסירות, מציגה צמיחה נאה של 18.3% במסירות.
את הזינוק הגדול במסירות רושם מותג היוקרה הצרפתי DS עם 85 מסירות ועליה של 81%, ואת הירידה הגדולה רושמת אסטון מרטין עם ירידה של 72% ומסירה של 5 מכוניות בלבד השנה.