שוק הרכב החדש האט קצת את הגז בחודש החולף לעומת חודש ינואר שקבע שיאי מכירות חדשים, אך עדיין מציג נתוני מכירות מצוינים עם 25,589 מכוניות חדשות שעלו לכביש בפברואר, המהווים עליה לעומת פברואר אשתקד, בו נמסרו 21,850 מכוניות חדשות. בחודשיים הראשונים של השנה נמסרו כ-62,070 מכוניות חדשות, הממשיכים את המגמה החיובית ומצביעים לעת עתה לפחות, על שנה חזקה נוספת במכירות רכב חדש בישראל.
מסירות רכב חדש ינואר-יוני 2019
מיקום | מותג | ינואר-יוני 2019 | ינואר-יוני 2018 |
---|---|---|---|
1 | יונדאי | 26,459 | 25,413 |
2 | טויוטה | 21,579 | 16,733 |
3 | קיה | 20,213 | 20,859 |
4 | סקודה | 12,070 | 12,034 |
5 | מיצובישי | 9,633 | 8,278 |
6 | מאזדה | 7,251 | 8,806 |
7 | ניסאן | 6,934 | 9,050 |
8 | סוזוקי | 6,898 | 7,822 |
9 | רנו | 5,782 | 6,822 |
10 | סיאט | 4,636 | 5,105 |
11 | פיג'ו | 4,348 | 4,105 |
12 | שברולט | 3,988 | 4,710 |
13 | סיטרואן | 3,799 | 4,099 |
14 | הונדה | 3,416 | 3,654 |
15 | סובארו | 2,517 | 3,235 |
16 | פולקסווגן | 2,234 | 3,066 |
17 | אאודי | 2,171 | 2,675 |
18 | מרצדס | 2,098 | 2,693 |
19 | דאצ'יה | 1,780 | 2,165 |
20 | ב.מ.וו | 1,687 | 2,020 |
21 | וולוו | 982 | 911 |
22 | איסוזו | 962 | 874 |
23 | לקסוס | 947 | 781 |
24 | פיאט | 917 | 1,717 |
25 | אופל | 843 | 1,722 |
26 | ג'יפ | 796 | 513 |
27 | MG | 683 | 189 |
28 | פורד | 620 | 1,003 |
29 | אלפא רומיאו | 350 | 294 |
30 | מיני קופר | 319 | 352 |
31 | לנד רובר | 271 | 189 |
32 | קדילאק | 186 | 322 |
33 | סאנגיונג | 169 | 209 |
34 | אינפיניטי | 151 | 302 |
35 | DS | 96 | 42 |
36 | פורשה | 60 | 124 |
37 | יגואר | 56 | 78 |
38 | קרייזלר | 38 | 0 |
39 | מזראטי | 30 | 53 |
40 | סמארט | 26 | 42 |
41 | אבארט | 17 | 20 |
42 | בנטלי | 17 | 0 |
43 | איווקו | 11 | 7 |
44 | DFSK | 11 | 0 |
45 | פרארי | 7 | 4 |
46 | אסטון מרטין | 5 | 5 |
יונדאי שאיבדה את הבכורה בשוק אשתקד, חוזרת לצמרת ומוסרת 8,715 מכוניות בחודשיים ! ( 3,697 בפברואר ). קיה מסרה בחודש החולף 3,629 מכוניות ו- 3,758 כולל מוניות, אך עדיין נמצאת בפער גדול יחסית מיונדאי עם 7,367 מסירות עד כה. טויוטה שלישית מתחזקת גם היא מאשתקד, וכך גם סקודה שמוסרת 1,430 יותר מכוניות מאשתקד ומחזקת את מעמדה כמכונית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל. בהמשך הרשימה מאזדה שמאבדת 1,000 מסירות לעומת אשתקד ומיצובישי שמאבדת 471 מסירות מנתוני אשתקד, ניסאן וסיאט ששומרות פחות או יותר על מכירות דומות, ובמקום התשיעי מפתיעה סיטרואן עם זינוק של 68% במסירות ! וכניסה ראשונה זה שנים לעשיריה הפותחת, לא מעט הודות לתמחור האגרסיבי אותו החלה בתחילת השנה. את העשיריה הפותחת סוגרת פולקסווגן שמתחזקת משמעותית מתחילת השנה ומוסרת 438 מכוניות יותר מאשתקד. פרשת דיזלגייט כנראה נשארה הרחק מאחור.
נתונים מעניינים נוספים מספקים סוזוקי שמתרסקת עם 1,591 מסירות לעומת 2,781 מסירות אשתקד, עקב מחסור בדגמים, הונדה עם 1,427 מסירות לעומת 1,442 אשתקד, ומפתיעה ולא קופצת במסירות למרות השקת דגמי מפתח חדשים. הסיבה העיקרית נעוצה במחסור במלאי הונדה HR-V החדש, שזמני האספקה שלו ארוכים מאוד. הדגמים החדשים שהשיקה שברולט לאחרונה, עדיין לא משפיעים על המסירות, ובינתיים מציגה נתונים מאכזבים עם צניחה במסירות עם 1,006 מכוניות לעומת 1,693 מסירות אשתקד. פורד למרות עליה מאשתקד, מוסרת עד כה רק 750 מכוניות. מותג MG הסיני, מתקשה לחדור לארץ ומוסר רק 22 יחידות לעומת 58 אשתקד. אאודי ממשיכה להיות מכונית היוקרה המבוקשת בישראל
שוק היוקרה שהציג בחודש החולף נתוני מכירות מטורפים, חזר בחודש החולף לרמת המסירות הרגילה שלו. אאודי ממשיך להיות המותג הנמכר ביותר עם 1,401 מסירות מתחילת השנה, ומקדימה את מרצדס עם 1,133 מסירות, BMW עם 844 מסירות, לקסוס עם 371 מסירות, וולוו עם 319 מסירות, וג'יפ עם 197 מסירות. כולן אגב, מציגות שיפור במכירות.
בקצה העליון של מכוניות הספורט היוקרתיות, נמסרו 12 מדגמי מזראטי, 8 מדגמי פורשה ( כולן עוד מהיבואן הקודם ) ופרארי אחת. נתוני אסטון מרטין לא נמסרו לעת עתה.