מסירות רכב פברואר 2018: 26,284 מכוניות חדשות

26,284 מכוניות חדשות עלו בחודש החולף על הכביש, אך ההאטה מורגשת בשוק. מבין 44 מותגי רכב הנמכרים בארץ, 32 מותגים מציגים ירידה במסירות מתחילת השנה, וכל חמשת מותגי הרכב העממיים היחידים שמציגים צמיחה במכירות הנם יפניים.

ששי כהן 05 במרץ, 2018
רכב חדש 2018

איגוד יבואני הרכב מפרסם היום את נתוני מסירת רכב חדש בישראל , מהם עולה כי בחודש פברואר עלו לכביש כ-26,284 מכוניות חדשות, נתון המהווה אפילו עליה קלה מול מכירות פברואר אשתקד. יחד עם זאת, ההאטה בשוק מורגשת ובחודשיים הראשונים של השנה עלו לכביש כ-65,303 מכוניות חדשות, לעומת 70,500 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד.



בראש טבלת המסירות מתחילת השנה עומדת יונדאי עם 9,938 מסירות ומקדימה את קיה שמסרה 8,204 מכוניות, טויוטה עם 6,785 מסירות, סקודה עם 4,696 מסירות ומאזדה עם 4,161 מסירות. בהמשך הטבלה ניסאן עם 3,757 מסירות, מיצובישי עם 3,277 מסירות, סוזוקי עם 3,136 מסירות, רנו עם 2,787 מסירות ושברולט שסוגרת את העשיריה הפותחת עם 1,926 מסירות.
היפניות צומחות
בסה"כ מבין 44 מותגי הרכב המשווקים כעת בישראל, 32 מותגים סבלו מירידה עד כה במכירות לעומת אשתקד, ורק 12 מותגים מציגים עליה במסירות, כאשר 7 מהם הם מותגי יוקרה. באופן מפתיע חמשת המותגים העממיים היחידים שמציגים עליה במכירות, הם מותגים יפניים (מאזדה, ניסאן, מיצובישי, סוזוקי, איסוזו).

אאודי במאבק צמוד עם מרצדס בפסגת שוק היוקרה


שוק היוקרה: מאבק צמוד בפסגה
בשוק היוקרה ממשיכה להוביל השנה את המסירות מרצדס עם 1,368 מסירות (לא כולל מוניות) ומקדימה את אאודי שצמודה מאוד אליה עם 1,317 מסירות, ב.מ.וו עם 896 מסירות, וולוו עם 317 מסירות ולקסוס עם 281 מסירות. בקצה הספורטיבי היוקרתי, פורשה צומחת עם 58 מסירות, מזראטי מאבדת 50% מהמסירות עם 28 מכוניות, אסטון מרטין מוסרת 3 מכוניות (במקום 6 אשתקד) ופרארי עדיין ללא מסירות השנה לעומת 3 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד.