מסכמים שנה בשוק הרכב

בד"כ נהוג לסכם שנה בשוק הרכב בסוף השנה האזרחית. הפעם חרגנו מהמסורת ואנו מסכמים את שנת תשע"ה עם מספר חדשות ומהלכים בולטים שהיו בשנה החולפת ( ספטמבר 2014 עד אוגוסט 2015 ).

ששי כהן 12 בספט, 2015
קיה ספורטאג' 1.6

בד"כ נהוג לסכם שנה בשוק הרכב בסוף השנה האזרחית. הפעם חרגנו מהמסורת ואנו מסכמים את שנת תשע"ה עם מספר חדשות ומהלכים בולטים שהיו בשנה החולפת ( ספטמבר 2014 עד אוגוסט 2015 ).
ספטמבר 2014: מיצובישי אטראז' לצה"ל
עידן חדש לקציני ונגדי צה"ל: חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, זכתה במכרז רכבי הקצינים, במסגרתו סופקו כ- 3,500 מכוניות מיצובישי אטראז'. אספקת המכוניות נעשתה במסגרת ליסינג תפעולי אותו סיפקו חברות הליסינג אלדן ושלמה סיקסט. הרכבים משרתים את רבי הסרנים, הנגדים וסגני האלופים בצה"ל, ועבור מיצובישי, מדובר היה בחיזוק משמעותי למותג בשנה החולפת.

מיצובישי אטראז'- 3,500 יחידות לצה"ל

מיצובישי אטראז'- 3,500 יחידות לצה"ל


נובמבר 2014: מבצע טויוטה סוף שנה : טויוטה חדשה בכל 2 דקות!
חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מסכמת את שבוע המכירות שנערך בשבוע שעבר בהצלחה רבה, עם הצהרה על שבוע המכירות החזק בתולדותיה, מאז החלה פעילות בישראל בשנת 1992. במהלך אירוע המכירות של "פעם בשנה " נמכרו לא פחות מ- 2,026 מדגמי טויוטה, כמות שיא המקבילה למכירה של טויוטה כל 2 דקות (בהתייחס לשעות הפעילות).
דצמבר 2015: סוזוקי ג'ימני חוזר לישראל
4 שנים לאחר שפסק היבוא, חזר סוזוקי ג'ימני לישראל עם מפרט בטיחותי משודרג, עדכוני עיצוב קלים ותג מחיר אטרקטיבי שמתחיל ב-99,990 ש"ח. סוזוקי ג'ימיני הינו אחד מרכבי השטח הוותיקים, המשכו של הSJ410 והסמוראי המיוצר מאז שנת 1988, ולשמחתם של חובבי השטח שסובלים ממחסור חמור ברכבי שטח אמיתיים בעלי תג מחיר נמוך, חזרתו של הג'ימני לשוק התקבלה באהדה רבה עם 420 מסירות עד כה.



ינואר 2015 : שלג בירושלים= אפס גניבות רכב
עוד סיבה טובה לירושלמים לאהוב את השלג: בשבוע הסערה של חודש ינואר 2015, בו הגיע גם השלג לירושלים והטמפרטורות צנחו לכיוון ה- 0 מעלות ואף פחות, לא נרשמו כלל נסיונות לגניבת רכב בעיר הבירה. כך לפחות לפי נתוני חברת איתוראן, המפעילה מערכות איתור לאלפי כלי רכב בעיר. לא רע בשביל העיר שנחשבה ב-2014 לבירת גניבות הרכב בישראל לפי נתוני איתוראן.
ירושלים בשלג - אין גניבות רכב ( צילום: משטרת ישראל )

ירושלים בשלג – אין גניבות רכב ( צילום: משטרת ישראל )


ינואר 2015: דאצ'יה בישראל- מחירים זולים ושווים לכולם!
מותג דאצ'יה הרומני הושק בחודש ינואר בישראל עם תמחור אגרסיבי והבטחה לתמורה גבוהה לכסף. בתפריט : קרוסאובר ב-70 אלף ש"ח, מיניוואן ב- 100 אלף ש"ח ורכב השטח דאסטר מ- 89,900 ש"ח. נראה שגם בקרסו מוטורס היבואנית לא ציפו להצלחה כזאת : ב-8 החודשים הראשונים לשיווק עלו לכביש כ- 1,804 מדגמי דאצ'יה, כאשר דגם רכב השטח דאסטר מוביל את המכירות עם 798 מסירות. להזכירכם שוב : כולם עם תיבת הילוכים ידנית!
דאצ'יה בישראל

דאצ'יה בישראל


ינואר 2015: קיה ספורטאז' 2015 אוט' ב- 135,000 ש"ח!
מהפכה בשוק הרכב המקומי: קיה ספורטאז' 2015 נוחת בישראל גם בגרסת 1.6 ליטר 133 כ"ס וגיר אוטומטי במחיר של 135,000 ש"ח בלבד המקביל למשפחתית מאובזרת! עבור השוק הישראלי, מדובר ללא ספק בפצצה חכמה ששיגרה טלקאר היבואנית לשוק והזניקה את מכירות הספורטאז' לא רק לראש טבלת מסירת רכבי הפנאי בישראל, אלא גם הפכה אותו לרכב הנמכר ביותר בישראל בחודשים מאי-יולי 2015. מאז השקת הדגם בחודש ינואר, עלו לכביש כ-8,035 מדגמי הספורטאג' כאשר 5,501 היו מדגמי ה- 1.6 ליטר.
פברואר 2015 : טויוטה קאמרי החדשה בישראל משיבה מלחמה לתחרות עם היבוא המקביל של אלבר
יבואנית טויוטה מתחילה בשיווק טויוטה קאמרי 2015 שעברה מתיחת פנים מקיפה ומשווקת בגרסה היברידית במחיר של 195,000 ש"ח המשקף הוזלה של 45,000 ש"ח לעומת הדור היוצא. במקביל, מוזילה אלבר המייבאת את הדגם ביבוא מקביל ומוזילה אותו ל- 174,900 ש"ח לזמן מוגבל. בחודש אוגוסט מתחדשת המלחמה עם השקת גרסת בסיס של הקאמרי ההיברידית ע"י היבואן הרשמי במחיר של 178,000 ש"ח בלבד.
פברואר 2015 : הרלי דיווידסון חוזר לישראל
שנתיים לאחר שנכנסה חברת אלבר מוטו, מקבוצת אלבר, לשוק הדו-גלגלי בישראל עם התחלת שיווק מותג דיאלים, מרחיבה החברה את היצע מותגי האופנועים שהיא מייבאת ומתחילה בשיווק רשמי של אופנועי הרלי דייוידסון בישראל. בדומה למהלך שעשתה החברה לפני כשנתיים עם החדרת מותג דיאלים במחירים נמוכים ותנאי רכישה טובים מהמקובל, זוכים אופנועי הרלי דייוידסון לתמחור תחרותי ביותר עם תג מחיר התחלתי של 59,990 ש"ח בלבד. אלבר מוטו משווקת בישראל 16 אופנועים שונים בלמעלה מ- 30 תצורות שונות של הרלי דיווידסון ומאז תחילת השיווק עלו לכביש כ- 93 אופנועים.
הרלי דיווידסון בישראל

הרלי דיווידסון בישראל


אפריל 2015 :אוטומוטור 2015 – הפנינג מוטורי לכל המשפחה
בשונה מתערוכות הרכב של אוטומוטור בשנים הרחוקות יותר, אז השתתפו מרבית יבואני הרכב בתערוכה, גם השנה לצערנו, החרימו היבואנים את תערוכת הרכב הישראלית היחידה ( ולא ניכנס כאן אם זה מוצדק או לא ) ובמקומם ריכזה התערוכה אולמות שונים המיועדים לעולמות שונים בתחום הרכב. בשורה התחתונה: פחות תערוכת רכב לחובבים ויותר אטרקציה לפסח למשפחות.
מאי 2015 : אסטון מרטין הושקה רשמית בישראל
אחרי פורשה, פרארי ומזראטי, גם אסטון מרטין מגיעה לארץ: חברת אוטוארט מקבוצת אוטודיל, השיקה בחודש מאי רשמית את אסטון מרטין בישראל, עם מבחר של 12 דגמי יוקרה ספורטיביים במחירים החל מ- 949,000 ש"ח. קדמו לכך מספר חודשים של מכירה מוקדמת לדגמי הספורט היוקרתיים המזוהים יותר מכל כנראה עם סרטי ג'יימס בונד. מאז תחילת השנה, עלו לכביש כ- 15 מדגמי אסטון מרטין. הדגמים המובילים עד כה : DB9 ו- RAPIDE S עם 4 יחידות כל אחד.
אסטון מרטין בישראל

אסטון מרטין בישראל


יוני 2015: מרצדס הובילה את שוק היוקרה
לראשונה זה שנים, מותג מרצדס הצליח למכור בחודש יוני יותר מכוניות ממותג Audi שמוביל את השוק בשנים האחרונות.בחודש יוני מסרה מרצדס 282 מכוניות והקדימה את אודי שמסרה 275 מכוניות וב.מ.וו שמסרה 183 מכוניות. יחד עם זאת, ככל הנראה Audi תשמור על מעמדה גם השנה כמותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל.
יולי 2015 : אלבר נחשדת בהעלמות מס ביבוא המקביל
מכה ליבוא המקביל של אלבר: לאחר שהחלה לתפוס תאוצה וייבאה לארץ מעל ל-1,500 מכוניות ביבוא המקביל, רשות המסים עוצרת בכירים בחברה בחשד להעלמות מס. בחודשים שחלפו ספגה פעילות היבוא של אלבר מכה קשה בעקבות הפרשה והיעצרות כמעט מוחלטת של היבוא המקביל.
אוגוסט 2015: קיה מובילה לראשונה בתולדותיה את המכירות בישראל
קיה מוסרת יותר מיונדאי והופכת להיות המותג הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2015. 20 שנה לאחר שהחלה את דרכה בישראל, ו-7 שנים לאחר שעבר היבוא מקבוצת סמל"ת לחברת טלקאר, העפילה קיה לראשות טבלת המסירות של רכב חדש בחודשים ינואר- אוגוסט. הודות בעיקר לפיקנטו ולספורטאז', אך גם עם הצלחה מרשימה במגוון דגמים נוספים, עשתה קיה מהפך בשוק המקומי. מעניין יהיה לראות אם גם השנה האזרחית תסתיים כשקיה בראש.
שער יורו נמוך
מעבר לכך, בשנה החולפת שער היורו צנח משמעותית ( ובינתיים הספיק לעלות מעט לאחרונה ), מה שאפשר אסטרטגיית מחירים חדשה בצ'מפיון מוטורס ובלובינסקי, שכללה הפחתת מחירים חדה בחלק גדול מהדגמים, לצד מחירונים מוזלים גם בפיאט, אופל ואחרים. במקרה הזה, הרווח היה כולו שלנו הצרכנים, עם מחירים נמוכים משמעותית בחלק מהדגמים המיובאים מאירופה.

שנה טובה, מתוקה ובטוחה לכולם