מסמל"ת באהבה: מותק, המכונית התחפשה 2#

לוקחים מאזדה, מחליפים לה את הסמל לאבארט וגובים 70 אלף שקל תוספת: סמל"ת השיקה ברוב ורעש וצילצולים את מכונית הדגל שלהם, האבארט' 124 ספיידר, שהיא בעצם מאזדה מיאטה מחופשת.

ששי כהן 02 בדצמ, 2016
באדיבות אריק רוזנבלום, אתר דוגרי
נחוץ אומץ רב לקחת את אחת המכוניות האייקוניות ביותר בעולם- המאזדה מיאטה MX5– לשים עליה תג של פיאט ומעט איפור שונה, ולמכור אותה לציבור הרחב בתור "ספינת הדגל הספורטיבית של אבארט' בעולם, המייצגת מפגש בין המסורת הספורטיבית של אבארט ועיצוב איטלקי משובח" (כך סמל"ת), ועוד לגבות עליה כמעט 70,000 ש"ח י-ו-ת-ר  מהמקור היפני- 299,900 ש"ח. תסלחו לנו פיאט (או לא)- אבל אנחנו לא ממש קונים את זה.



זו לא הפעם הראשונה שקבוצת פיאט לוקחת רכב מוצלח מסגמנט שאין לה בו נציגות, שמה עליו את הסמל שלה ומוכרת אותו בגאווה כאילו היא המציאה את הגלגל (ולמי שלא זוכר- הטרייטון של מיצובישי הוא דוגמה מצוינת לכך).

 פיאט לקחה את המיאטה המוכרת והמוצלחת של מאזדה, איפרה אותה בסגנון ה- 124 ספיידר של שנות ה- 60, הוציאו את המנוע המוכח והאמין של  מאזדה ושתלו במקומו את מנוע ה- 1.4 טורבו שלהם שמציג יתרון של 10 כ"ס בלבד על פני המקור. כל שאר הרכיבים המכניים- כולל תיבת הילוכים- נשארו של מאזדה, ולמי שעוד יש ספק- מוזמן לבחון את תא הנוסעים שנשאר זהה למקור לחלוטין, כולל גלגל ההגה שנושא עכשיו את הסמל האיטלקי. כדי להוסיף חטא על פשע, פיאט מביאה את הספיידר רק בגרסה האוטומטית. אין ידנית. זו ה"מסורת ספורטיבית" שלכם, פיאט?
כמו במקרה של הטרייטון בתחפושת, גם במקרה הזה לא ברור לנו מי בדיוק יעדיף לקנות רכב מפיאט- כשבכמעט 70,000 ש"ח פחות אפשר לקבל את המקור המוצלח ממאזדה, בלי ירידת ערך ובלי סטיגמות של אמינות מפוקפקת.